Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oosterhoff schreef:Mijn mening:
Steeds opnieuw hulpen geven hoort niet bij dresuur. Elke pas maar bijdrijven en dan van voren weer terugnemen is er bij mij niet bij. draf is draf stap is stap en galop is galop. Natuurlijk kan je in tempo wisselen. Als je paardje niet wil nageven moet je niet steeds op nieuw vragen. Dan kan je beter een grote opbouding maken tot hij nageeft dat is voor de pony ook veel duidelijker. Dat kan je zelfs doen als je stilstaat. Wacht net zo lang tot je pony nageeft en ontspan dan en beloon. stap weg en als hij dan omhoog komt weer halthouden en na laten geven. Houd dus druk zolang als hij n iet nageeft. Schouders naar achter laten zakken en ontspannen in je armen . als je pony druk geeft dan drukt hij jou in het zadel. ontspant hij dan ontspan jij en dat geeft hem weer een goed gevoel. Lekker thuis oefenen dan gaat het je op les ook wel lukken. gaat ie omhoog in een overgang dan weer meteen terug en opnieuw. Drukgeven en wachten op ontspanning.
Elke pas bijdrijven, daar komt een paard moeilijk weer vanaf en wat als je dan nog meer wil van je paardje moet je dan gaan schoppen? Als je paardje niet op je been reageerd kan je beter een tikje geven bij je kuit dan begrijpt hijhet de volgende keer beter.
Ik denk dat je zelf op de juiste manier bezig bent, je gaat er wel komtn. voorwaarts neerwaarts met aanleuning is beter dan meteen aan de teugel.
Succes