achter uit laten lopen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iris_horse

achter uit laten lopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 21:50

hoi hoe kan je het best je pony achter uit laten lopen als ze het nog niet geleerd heb hoe kan je dat het beste aanleren

_Pansy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:12

bedoel je gewoon of onder het zadel?

Jolliegirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:13

met het touw schudden en back zeggen... snappen ze vanzelf wel
onder het zadel, bene wat verder naar achteren en druk op de teugel, meestal snappen ze het niet, laat dna iemand hem rustig naar achteren drukken

LilliputterJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:22

ik zou terug zeggen maar dat is meer iets wat bij mij voor de hand ligt

_Pansy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:26

ik doe veel met pony's die nog jong zijn en het allemaal dus nog niet kunnen, maar wij doen het met naar achteren gaan zo:
voor de pony gaan staan, dan zeg je TUU-RUG (terug ) (met een gewone aardige stem) en dan dusje iets tegen het hoofd, zodat ze naar achteren gaan. als dat niet werkt, tegen de borst duwen.
en onder het rijden laat je iemand anders helpen. als jij dan de hulpen geeft (zoals Jolliegirl al zegt) benen iets verder naar achteren en druk op de teugel, dan moet die ander op hetzelfde moment je paard (op dezelfde manier als dat er niemand op zit) naar achteren krijgen, dus met stem en duwen.

Laurier

Re: achter uit laten lopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:33

die van mij heb ik het commando terug geleerd, zo goed zelfs dat hij het onder het zadel ook doet als ik terug zeg.

LilliputterJarig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:36

maar dat mag in de proef niet

_Pansy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:45

nee, maar je moet het eerst thuis kunnen en dan kennen ze de hulpen die je erbij gebruikt wel goed genoeg als je naar concour gaat.

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:49

en een ietsiepietsie verlicht zitten.

_Pansy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:55

ow, dat doe ik juist niet...
maar misschien helpt het... ik denk dat het juist niet goed is, mjah

monsera

Re: achter uit laten lopen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:42

Wat ook wel makkelijk is om elke keer als je gereden hebt even naar het midden van de bak gaan en je paard 1/2 keer achterwaarts laten gaan.Herhaling werkt vaak goed.Die van mij had het na 3 dagen al door en de 4e dag ging hij al uit zich zelf achteruit Daarna heb ik het tussen door een aantal keren geoefend en nu is het gewoon een onderdeel van de training.

Liza_vL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 23:43

Als je pony nog geen achterwaarts kan kun je het het beste met iemand anders oefenen. Leg je been wat naar achteren en drijf zacht en hou hem van voren tegen. Laat iemand die voor hem staat hem tegen zijn borst drukken, totdat ie achterwaarts gaat. Daarna belonen uiteraard. Als je dit een paar keer herhaald snapt ie na een tijdje dat ie op die beenhulp naar achteren moet.

_Pansy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 09:55

liza van loon schreef:
Als je pony nog geen achterwaarts kan kun je het het beste met iemand anders oefenen. Leg je been wat naar achteren en drijf zacht en hou hem van voren tegen. Laat iemand die voor hem staat hem tegen zijn borst drukken, totdat ie achterwaarts gaat. Daarna belonen uiteraard. Als je dit een paar keer herhaald snapt ie na een tijdje dat ie op die beenhulp naar achteren moet.

ja, dit bedoel ik, alleen zeg ik er dan nog 'terug' bij.

hoop dat je er wat aan hebt! succes