ik houd mijn buitenhand niet stil

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

ik houd mijn buitenhand niet stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 12:53

hoi,

De laatste tijd klaagt mijn instructeur telkens dat ik mijn buitenhand niet voldoende stil houdt en dat mijn paard daarom nogal lichtjes ' schokt ' met zijn hoofd. Gisteren moesten we ons paard volledig op de buitenteugel rijden ( en de binnenteugel volledig los kunnen laten zonder dat je paard uit de stelling gaat, of niet meer aan de teugel loopt en zovoort .. ) maar doordat ik mijn buitenhand niet helemaal onder controle heb was dit zeer storend voor mijn paard, die wel zijn best deed om goed los te komen en zo ..

Hebben jullie tips ? Mijn lesgever zei dat er al goede momenten tussen zaten, maar dat was dan wanneer ik er echt heel hard op lette maar ik moet op zoveel letten ...

mariettek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 13:59

Hang een bokriempje aan het zadel. Dan kun je met je pink daaraan steun halen. Ook kun je een groot elastiek (zo'n ding van de postbode) aan je zadel vast maken. Als je dan met je pink steun zoekt zitten je handen niet helemaal "vast".

En verder, ik heb het ook een tijd gehad. Maar met heel veel proberen er aan te denken is het steeds beter gegaan. Veel succes!

Daantje1981

Re: ik houd mijn buitenhand niet stil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 14:02

Tja, dat is iets wat je gewoon moet leren.

Door er in het begin goed op te letten gaat het op een gegeven moment automatisch. Zoals je zelf al zegt loopt je paard dan niet helemaal netjes. Daardoor kun je zelf kijken of je je handen goed houdt.
Veel oefenen en daarna gaat het vanzelf!

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-06 18:47

dankje voor de tips

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:38

heel veel oefenen...

en vraag je instucteur eens om goed naar je te kijken. Misschien zit het wel vast in je schouder of elleboog?? dat heeft natuurlijk ook effect op de verbinding tussen jouw hand en de mond van het paard.

sax89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 10:41

ik had dat ook, wel ietsje anders maar ik moest een takje vast houden en dan kun je je handen nauwlijks bewegen, je kan alleen kneepjes geven om te vragen en sturen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 11:48

Op het moment dat je je op je handen gaat fixeren ga je het probleem alleen maar erger maken. Je hand schokt hoogstwaarschijnlijk omdat je niet flexibel bent in je schouder en elleboog.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 12:12

angela88 schreef:
heel veel oefenen...

en vraag je instucteur eens om goed naar je te kijken. Misschien zit het wel vast in je schouder of elleboog?? dat heeft natuurlijk ook effect op de verbinding tussen jouw hand en de mond van het paard.

goed advies!
Ik had ook het idee dat ik los was en kwam erachter dat mijn elleboog wel los was, mijn pols en hand ook maar ik blokkeerde in de schouder en daarmee zet je alles vast. Even vragen dus waar het precies blokkeert en dat gebied aanpakken.