Aangestoken hals-tips gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sandradeboer

Aangestoken hals-tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 19:52

Mijn volbloed heeft een beetje een aangestoken hals. Hij heeft van nature meer bespering onder dan bovenin zijn hals.

Sinds hij onder het zadel is en getraind wordt, komen er bovenin al meer spieren.

Toch zou ik graag tips horen hoe je die ontwikkeling van die bovenlijn nog beter voor elkaar krijgt. En hoe dusdanig te trainen dat die onderhalsspieren zich niet verder ontwikkelen.

Slof, touwtjes, spierversterkers? Hoor graag van mensen die ervaring hebben met 'dit soort halzen'.

Ook hoor ik graag wat vooral NIET te doen.

_Pansy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:19

geen slof! alleen als je pony de hele tijd het hoofd de lucht in doet (terwijl ie normaal altijd aan de teugel loopt, dus wel weet hoe het moet) en als jij met slof kan rijden. want een slof kan veel verpesten!
en verder gewoon veel oefenen met echt aan de teugel rijden, natuurlijk goed halsstrekken, en niet met het hoofd echt omhoog laten lopen (sterrenkijken).
ik hoop dat je hier wat aan hebt...

alex66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 16:32

geen slof, geen touwtjes en spierversterkers zijn zelfs verboden

wat je wel nodig hebt is geduld, geef je paard de tijd om spieren op te bouwen dan heb je er later alleen maar meer plezier van

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:52

alex66 schreef:
geen slof, geen touwtjes en spierversterkers zijn zelfs verboden

wat je wel nodig hebt is geduld, geef je paard de tijd om spieren op te bouwen dan heb je er later alleen maar meer plezier van

inderdaad! steeds afwisselen in hoogtes, dan weer even lang en laag, dan weer even opgericht, en weer laag. door steeds de spieren aan te spannen en ze daarna weer ontspannen maak je de spieren sterker.