sterk buiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharonhoud

sterk buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 19:34

eeej ik heb een paardje
maar zodra je er alleen mee na buiten gaat is ze helemaal gek en schrikt van de kleinste dingen

daarbij gaat ze renne en krijg je dr niet meer gestopt ik heb al een rollerbitje gepakt maar ook dat helpt niet ik weet eigelijk niet meer wat ik moet doen weten jullie mischien iets dat kan helpen

Mars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:36

Het is denk ik heel erg spannend voor je paard buiten
Ik zou gewoon eerst met een groep rustige paarden naar buiten gaan of desnoods met 1 rustig paard dat echt niet schrikt.
Dan neemt ze vast wel een voorbeeld aan het rustige paard en ziet ze in dat het allemaal echt niet zo eng is

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:42

Misschien komt het omdat hij nog niet zovaak buiten is geweest? Ik zou inderdaad met iig met 1 rusitg paard naar buiten gaan, of met meer dan zal ze zien dat het niet eng is.

Equidea

Re: sterk buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 20:47

Deed mijn pony vroeger ook, probeer longeren voor het buitenrijden of ga meer naar buiten, zo wentie vanzelf.

Mijn pony was het eerste jaar super vervelend alleen in het bos maar dat was alleen in het begin nouja maak daar maar het eerste uurtje van,
zodra ze moe werd hield het vanzelf op en nu doet ze het helemaal niet meer.

Probeer het uittezitten of ga meer met andere paarden naar buiten als daar de mogelijkheid voor is, en owja goeie hou je paard bezig! als je rustig rijd dan gaan sommige paarden zoeken naar enge dingen. tenminste weet niet of je dat zo noemt.

edit: mijn pony rent ook nog steeds weg probeer hem/haar op een volte te krijgen of zoals sommige doen (ik niet dus, ik vind het een beetje vreselijk voor de mond van je paard) trek je paard om

sharonhoud

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 21:15

dankje voor jullie tips:d