*Hoe moet ik hem dan wél aan teugel krijgen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

VoOdOo_lOvE

*Hoe moet ik hem dan wél aan teugel krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 23:50

Hello,
Ik heb een vraag.Mijn verzorgpony komt moeilijk aan teugel.Ik doe daardoor mij handen heel ver uit elkaar bij het rijden omdat het dan zo makkelijker gaat.Maar dit zit er natuurlijk heel lelijk uit.Nu heb ik al geprobeerd mijn handen weer bij elkaar te houden en hem dan aan teugel te vragen maar het lukt me niet zo... Het lijkt dan of ik zijn mond niet zo goed aanvoel en ik krijg hem dan ook niet aan teugel.Heeft iemand tips hoe het zo wel lukt of kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe als het niet lukt?Groetjes,graag veel reacties!!

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 01:16

Je moet zorgen dat ze goed voorwaarts is. Dat haar achterhand goed actief is! En dat die er goed onder is. De motor zit in de achterhand, en die moet je eerst starten. Denk maar aan een auto, je start eerst de motor en dan rij je weg.. Zelfde als bij een paard. Als de achterhand (de motor dus) lekker 'op gang' is, dan komt het van voor vanzelf. Aan de teugel lopen is een teken van ontspannen, het paard ontspant de rug etc. En ik heb het vermoeden dat jij te veel bezig bent met je handen en de achterhand vergeet? (nu weet ik niet als dit waar is, zo niet sorry!) Ga er is met je instructeur/instructrice over praten.. Zorg dus dat de achterhand er goed bij is, en dan komt het voor vanzelf... Veel succes

Veel balkjes draven, overgangen rijden, schijnovergangen, longeren met pasoa helpen allemaal omd ie achterhand goed eronde te krijgen, dan kan je met rijden de achterhand actief rijden etc. en je zult zien dat de voorhand van zelf komt.. maar dit kost veel geduld!

Succes ermee!

Groetjes

venusjah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 01:32

Die vraag staat denk ik al bij veel voorkomende rijtechnische fouten, je moet daar eens kijken. Ik denk dat daar een heel aantal topics zijn die over dit gaan. Veel succes!

ellepel

Re: *Hoe moet ik hem dan wél aan teugel krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:15

Poiuytrewq

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 12:53

alweer een ´aan de teugel´ topic, ik ga TeM'en

Siempie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 13:08