Tinker @ work ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vemrulz

Tinker @ work ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 12:46

Fleur [Fleur_aron op bokt] heeft 2 verzorgpaarden, een shetje en een tinker.
Ik ga vaak mee naar die verzorgpaarden. Laatst hebben we rijfotos gemaakt , maar aangezien Lola niet veel beweging krijgt en ze nogal stijf is [zeg maar gerust heel erg ] ziet het er niet zo fantastisch uit.
We rijden altijd gewoon voor de lol in de bossen maar dat ging nu niet want de grond was te hard, dus gingen we in de wei rijden.

In haar nek zit gewoon geen beweging, als je een bocht door gaat houd ze haar hoofd gewoon recht vooruit, sturen gaat ook bijna niet en als ze geen zin heeft gaat ze heel hard rennen met haar nek naar beneden, en dan daarna staan grazen.

Als niemand nog weet hoe je een paard dat zo ontzettend vast zit "losser" kan krijgen, dan horen we dat graag

Fotos zijn met mobiel gemaakt dus niet geweldige kwaliteit

1 ; Ik en Lola poseren
Afbeelding

2 ; again
Afbeelding

3 ; Draf (die nek ook helemaal omhoog, en die krijg je met geen mogelijkheid naar beneden)
Afbeelding

4 ; Drafje weer .. (hele rare foto Lola weer flink in verzet)
Afbeelding

5 ; Iets beter ..
Afbeelding

6 ; ja dit bedoel ik dus met dat nek naar beneden doen.
En krijg die dan nog maar eens omhoog ..
Afbeelding

7 ; Haha even zonder zadel..
Afbeelding

8 ; en Lotte (oppaskindje van Fleur die de Shetlander *Binkie* mee verzorgt) nog even op Binkie
Afbeelding

Isabella_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:48

leuke tinker en shet hoor alleen bij de tinker ? zitten de beugels niet te kort?
vboor de rest leuk hoor en de foto's zijn nog wel duidelijk te zien

vemrulz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 12:51

kimlovemaggy schreef:
leuke tinker en shet hoor alleen bij de tinker ? zitten de beugels niet te kort?
vboor de rest leuk hoor en de foto's zijn nog wel duidelijk te zien

nee als ik er op zit voelt het noujuist veels te lang.
Ziet er zo indd wel te kort uit maar is voor mijn gevoel echt niet.

[edit] o wacht op die 1e paar fotos hadden we een slag in de beugel maar dat vonden we te kort dus weer langer gedaan Op foto 5 zijn ze volgens mij weer iets langer [/edit]
Laatst bijgewerkt door vemrulz op 03-03-06 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

tumtummie

Re: Tinker @ work ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 12:51

Even denken hoe je hem losser krijgt! Uhm...! Ik denk heel veel voltes rijden en dan weer verkleinen en dan weer vergroten,verkleinen,vergroten, andere hand op,volte verkleinen,vergroten.! En misschien een keer aan de longeerlijn met bijzet of pessoa! Heel veel succes!

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:34

Als een paard met geen mogelijkheid naar beneden wil, moet je niet gaan vragen.
Ik denk dat je heel veel overgangen moet rijden, en idd wat tumtummie al zegt.
Veel succes.

N_fotografie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:03

naja, ik heb een heel los paard, maar wel heel gestresst, ik rijd veel voltes, en als je hem aan de teugel wil hebben moet je niet denken, in stap wil het niet, laat dan maar zitten.
Gewoon BLIJVEN proberen, dan staptie maar een uur, nou-en? Jij krijgt je zin, anders neemt hij (letterlijk) een loopje met je.
Niet trekken, gewoon voelen op welke hand ze/hij meer leunt, de andere hand moet je dan iets meer bijnemen, dat je (zeg maar) 1 pond in iedere hand hebt.
Dan steeds met welke kant hij meer "vast" zit die teugel losser doen(hand naar voren) en dan als hij die aan neem, hou jij contact, die andere hand lichte "tikjes" meegeven, maar dat met die "vaster kant " meer teugel geven helpt heel veel. Als hij aan beide kanten erg vast zit geef je hem steeds teugel, (nog geen 5 cm) en die neem je dan weer rustig trug, als hij/ zij zich ontspant, uitbundig belonen en dan ontspan jij je handen ook weer, gaat ze weer omhoog, weer opnieuw beginnen.
Bij sommige paard nis het moeilijker dan bij de anderen, maar jah gedult!

Enorm veel succes, voor tips PB maar!