in- rij- vraagje... HELP!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

in- rij- vraagje... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 18:41

ok, mijn pony is nu " onder het zadel" ze luisterd prima naar comando's, maar nu wil ik over een tijdje verder gaan, tot dat ze helemaal met het gewicht van de ruiter over weg kan ( het gaat al erg goed, maar af en toe merk ik dat ze beter in evenwicht probeert te komen)

Maar wat is nu de volgende stap? ik heb geen bak of wat, dus doe alles buiten.

voltes rijden? of iets anders? wie kan mij verder helpen? en ik hoor graag jullie ervaringen!

verders ga ik niet op les met haar, omdat ze eigenlijk te klein is, ik wil haar alleen inrijden,

dus kom maar op met jullie adviezen en tips!

loesje688

Re: in- rij- vraagje... HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:27

Hoort dit niet bij RT???
Ik zou iniedergeval wel iemand zoeken die je kan helpen, een pony inrijden is niet iets wat je even alleen doet. Bovendien kan iemand anders je op dingen wijzen op dingen die jij niet ziet of vergeet.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:35

Het is logisch dat ze nog niet in evenwicht loopt als ze net onder het zadel is.
Het is jammer dat je geen bak hebt, omdat je daar toch net wat meer kan dan buiten (rij je eigenlijk in een weiland of op de weg?)
Zoek iemand die je wilt helpen, met z'n tweeën gaat het veel makkelijker.

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 19:38

ja die heb ik al, alleen is het jammer dat als zij tijd heeft, heb ik geen tijd en anders om. ik rijd op gras, (NIET OMHEIND) en ik weet dat ze haar evenwicht nog moet zoeken af en toe, maar het gaat prima! maar nu wil ik graag weten wat jullie 2e stap is, ze loopt al een jaar voor de wagen en is dus al het een en ander gewent. ze blijft ook voor de wagen lopen en ik hoop dat ze volgend jaar de les in gaat eens per week

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:40

Jammer dat je geen omheining hebt, want daar heb je vaak steun aan. Volgende stap is gewoon rustig rondrijden, stappen en draven, galop komt later wel. Gewoon wat simpele figuurtjes rijden en een kwartiertje is in het begin lang zat. Na een tijd merk je vanzelf dat ze wat brutaler worden en beter in evenwicht en dan kun je een stapje verder gaan.

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:41

Ik zou iniedergeval het weiland wel omheinen met een duidelijke omheinig. Je weet toch maar nooit als ze ergens van schrikt (ook al loopt ze al voor de kar )

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 19:43

we stappen en draven ook alleen maar, in de zomer heb ik wel een weiland met omheining, maar dat is eigenlijk een " rustplek" en geen " werk" plek.

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 19:44

DUH< tuurlijlk is het weiland omheind !

loesje688

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:45

Ja sorry... waar je dan ook traint Er kon trouwens ook een sloot omheen liggen

qt_shetties

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 19:46

whahaha ok, tja het weiland zou ze nu vertrappen en dat vind ik zonde, dus doe ik het op ander gras

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:01

VMR --> RT.