schouder binnenwaarts

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peperkroket

schouder binnenwaarts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 11:07

Goedemorgen!
ik ga vandaag 2 lessen achter elkaar rijden op de manege, maar die tweede les is een klein niveau hoger..
ik hoorde van een vriendin, die in die les rijd, dat ze in hun les regelmatig aan 'schouder binnenwaarts' doen.
Ze heeft het aan mij uitgelegd, maar ik snapte er niet veel van.. dus mijn vragen zijn:
1. wat is schouderbinnenwaarts precies.. en
2. wat zijn de hulpen ervoor?

alvast bedankt en kusjes!

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 13:23

Nobody?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 13:59

Wat is er op tegen om gewoon in de les om uitleg te vragen, zodat je het meteen in de praktijk kunt zien en oefenen?

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:04

ja dat kan idd ook, maar ik vroeg me af of jullie me het alvast beetje konden vertellen enzo..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:13

Tuurlijk kunnen we dat, met een heel verhaal er omheen over lengtebuiging en een dragend binnenachterbeen. Over het niet vergeten van je buitenteugel, en over het verschil tussen een GOEDE SV en gewoon de kont naar buiten drukken. Over 'bergopwaarts' rijden en over sporen.

Maar.... als je dat nog niet in de les gehad hebt, is dat misschien wel een teken dat je daar nog niet aan toe bent of was... En eerlijk gezegd vind ik het dan veel verstandiger om eerst eens het verhaal over hoe en waarom van je instructeur aan te horen en voorbeelden te zien, die veel duidelijker zullen zijn dan ons technische verhaal hier op internet.

Tip: wacht nou gewoon even je les af, en als je achteraf nog vragen hebt die niet tot de volgende les kunnen wachten, stel die dan eens. Dan heb je al wat beeld en gevoel bij de oefening. Zeker weten dat je er dan veel meer aan hebt!

Veel plezier met de lessen!

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:17

oke! ik zal het doen

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 14:28

kijk eens op http://www.dressuurstal.be/Dressuur/de_ ... arbeid.htm

Om te oefenen kan je soms een klein stukje doen alsof je van hand gaat veranderen, en dan het paard met je binnenbeen meenemen. Maar vaak loopt je paard dan te veel naar binnen. Altijd kijken waar je heen gaat.
Succes

Peperkroket

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 14:42

oke dankje! ik snap het nu al beetje haha

loez

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:15

Ik zou het gewoon in de les vragen Dan vat je het makkelijker op als dat je het leest denk ik En ehm, daar heb je les voor toch? Om dingen te vragen als je het niet snapt, en om dingen te leren