Stijgbeugels bij doorzitten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LAURA_SHE

Stijgbeugels bij doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 15:55

Hoi , als ik ga doorzitten vind ik het moeilijk mijn voet goed in de stijgbeugel te houden. Mijn voeten staan dan veel te ver in de stijgbeugel. Ook steken mijn tenen naar buiten (soms gaat het paard daardoor sneller lopen) . Hebben jullie misschien tips??

dOeii -XxX- Laura

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:57

Probeer je been goed lang te houden, waarschijnlijk heb je te weinig druk op de beugels.

svenlOver15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:57

Je bent niet de enige met dit probleem, waarschijnlijk knijp je teveel met je benen. Druk je hakken uit naar beneden, en vooral! Ontspan! Veel oefenen, het word vanzelf beter..!

moonsparkle

Re: Stijgbeugels bij doorzitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 15:58

Met een touwtje je beugels vastzetten. Dan kunnen je tenen al niet makkelijk meer alle kanten opzwabberen.

LAURA_SHE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 16:02

Bedankt voor de tips .. ik zal dinsdag eens uitproberen (ik rijd op een manege en maar 1x in de week dus kan niet zoveel oefenen) . Hopelijk lukt het nu beter!

Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:11

benen lang houden, je hakken gewoon uitgedrukt houden

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:30

Bedenken dat je heel hard moet fietsen dan druk je ook je hakken naar beneden.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:42

Ik heb wel eens hele lessen lang, achtereenvolgens door moeten zitten van mijn instructrice vroeger. Vond het toen minder grappig maar heb het zo wel goed geleerd, misschien ook een optie?

Hoe is het zonder beugels, zonder beugels heb je denk ik ook moeite ermee want het klinkt alsof je je evenwicht niet helemaal goed hebt. Zonder beugels oefenen kan dus ook helpen denk ik. Als je je evenwicht beter hebt, zul je strax minder steun hoeven zoeken in die beugels en dus je beenligging onafhankelijker zijn.

Succes met oefenen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:14

Ik denk ook dat je het best zonder beugels kan oefenen, zo leer je goed doorzitten en daardoor zal je als je eenmaal beter kan zitten ook niet zoveel moeite met je stijgbeugels meer hebben!

Yonne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:39

Ik heb het probleem ook! Maar het wordt steeds beter! Op sommige paarden kan ik echt helemaal stil zitten en liggen mijn benen ook stil. Op paarden die wat meer hobbelen kost het meer moeite en gaat het nog wat minder goed.. maar het wordt steeds beter en dat is alleen maar doordat ik het veel heb geoefend dat moet je dus gewoon doen.. elke week weer oefenen suc6!

Yonne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:19

Oja, een beetje achterover leunen kan ook helpen, omdat je dan een beter evenwicht hebt.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:20

Het klinkt mij zo dat je wat klemt met je zit, daardoor komt de druk van je beugels af.
Ontspan je zit en je been, hou je been lang en daarbij de druk op je beugels.
Klemmen met je zit/been is balans probleempje. Probeer hier aan te werken door zitlessen te nemen.