alvast bedankt
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

ze is bijna 8 jaar..
Maghorse schreef:ik rij haar voorwaarts en dan vraag ik haar iets na beneden,, ik doe er zeker geen hulpteugel aan want het is mijn paardje ook nietze is bijna 8 jaar..
ik doe het ook wel meteen even m'n handen ontspannen als ze naar beneden komt.. mja,, ik ben nu al een half jaar met haar bezig maar nog steeds is het 1 sec. maar alvast bedankt voor de reacties
Maghorse schreef:ja ik heb wel instructeur erbij ik krijg 1x per maand les met haar.. maar ik moet haar de hele tijd doorvragen totdat ze naar beneden komt.. dan even meegeven en weer omhoog weer vragen. ik geef een kneepje en dan haal ik de hand iets naar mij toe..
Kris25 schreef:Dus geen HULPTEUGEL eraan hangen aub!
Let er goed op dat zodra je pony ontspant, jij meteen moet "meegeven" in je hand, dus moet stoppen met vragen.
ik hoop dat je er wat aan heb... bij mij leukt het anders prima.. MiRaHtJeUh schreef:Kris25 schreef:Dus geen HULPTEUGEL eraan hangen aub!
Let er goed op dat zodra je pony ontspant, jij meteen moet "meegeven" in je hand, dus moet stoppen met vragen.
'hulpteugels', dit wil dus zeggen dat als je hulp/bijzetteugels gebruikt het een stuk beter zal lukken.
Het kan nog zo'n leuke HULPteugel zijn maar hij helpt me niet met het uitkrabben van de hoeven van m'n paard. Ofwel: Het hangt er maar net vanaf waarvoor je 'm gebruikt.
) door een probleem heen helpen. Natuurlijk kan het zo zijn, en dat is het denk ik ook, dat jij de juiste knopjes nog niet helemaal gevonden hebt, maar dat je paard het ook nog niet onder de knie heeft. In dit geval kan het wel helpen om je paardje een aantal keer aan de bijzet te longeren! En dan heb ik het niet over vastknopen, maar losse bijzet en hem dan daar naartoe laten lopen.
ik zal het vanmiddag proberen als we gaan rijden
Shaan_Zayn schreef:Hoi!
Ten eerste: hulpteugels bieden HULP om je paard rond te rijden, dit natuurlijk als je ten einde raad bent![]()
Als je geen hulpteugels wilt gebruiken kan je misschien veel voltes rijden, met stelling en buigingen en vaak omstellen naar links en rechts, ook veel overgangen maken helpt veel.![]()
+ stellingen enz. mja,, ze wil nog neit echt naar beneden