video n.a.v topic alison op soraya

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

video n.a.v topic alison op soraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 20:35

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:44

Kon dit niet gewoon bij je andere topic in?

Ik vind dat ze in het eerste filmpje erg ruw met haar handen is..

bud_gloor

Re: video n.a.v topic alison op soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:52

waarom trek jij dat paard zo in een krul ? en ik zou voortaan ook andere schoenen aandoen!!!!

verder wel een leuk paardje

Robin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:54

Je bent inderdaad ruw met je handen..Wat voor ras is het paardje?

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:55

Cranberry90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:56

Zit er goed uit, maarre met wat voor schoenen rijd ze? sorry maar ik vind dat erg gevaarlijk!dat is vragen om ongelukken.

Wel een erg leuk paardje!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:58

Heb het eerste topic niet gelezen.

Eerste filmpje: meer meegeven met de handen, ze zit de pony nu (al dan niet per ongeluk, ik ga ervan uit dat ze dit niet bewust/expres doet) ontzettend in zijn mond. Handen horen rechtop, naast elkaar, bóven de schoft. Ze zit nu bijna op haar bovenbenen met haar handen. Je ziet ook dat de pony hierdoor zeer onrustig loopt. Hij moet een rustig steuntje kunnen vinden, zonder steeds ´trekken en rukken´ in zijn mond te voelen.
Achterwaarts altijd récht naar achteren, nooit in een bocht of scheef.
Ik zou de ruiter aanraden paardrijlaarzen of jophurs te nemen, dit zijn volgens mij gewone schoenen, die zijn niet geschikt om mee te rijden.
Ook mag ze haar beugels van mij wel een gaatje langer doen.
Stilstaan: leuk als goede oefening, maar het is niet leuk voor een paard om te lang stil te staan met z´n hoofd in de krul. Een paar tellen stilstaan en dan weer wegrijden. Anders even vrijgeven.

Nogmaals: julllie zullen het niet opzettelijk verkeerd doen, dit zijn louter tips om (een behoorlijk stuk) te verbeteren. Leuke pony

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:17

sorry maar ik vind het er niet egt netsjes uitzien ... zowiezo doorzitten ... en dan beetje aan die teugel lopen zitten ... en ja die laarzen ... en wat wil je in dat eerste filmpje doen ? achterwaarts ofzo ?

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:19

In wat voor koeieletters moet ik hier nu posten?!

DIT IS NIET ARABIAN_GIRL ZELF!!

iSaBeLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:28

Mietje schreef:
In wat voor koeieletters moet ik hier nu posten?!

DIT IS NIET ARABIAN_GIRL ZELF!!

oh sorry hoor !! dan heb ik het tegen dat meisje wat er op zit !

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:42

sja, met die laarzen valt er gewoon niet te rijden. waarom proberen?
haar been zit er totaal niet aan, behalve wat schopjes hier en daar.
het paard is onrustig met zijn hoofd, handen meer meegeven. beugels zitten te kort, waardoor de ruiter krom zit.

nu kan er wel geprobeerd worden om bokt ervan te overtuigen dat het er wel netjes uitziet, maar ik denk niet dat er ver gekomen gaat worden, want het is gewoon niet netjes.. met laarzen zal ze vast een stuk netter kunnen rijden.

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 21:57

iSaBeLL schreef:
oh sorry hoor !! dan heb ik het tegen dat meisje wat er op zit !

Geeft niet hoor
Was niet alleen op jou gericht.

Vind het nogal banketstaaf dat Arabian_Girl afgerekend word op iets wat iemand anders doet

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:02

het meisje is zeker nog een beginner?
heb de foto's ook ff bekeken en dat zag er al niet echt beter uit
schoenen etc is al genoeg over gezegd, tips etc geven lijkt me ook vrij nutteoos, ze mist totaal de balans en heeft geen onafhankelijke zit etc, dus dan is ze ook niet in staat om fatsoenlijke hulpen te geven
ik gok zomaar dat dit meisje pas een halfjaartje ofzo op een manege rijdt en nu aardig overdonderd is door alle kritieken van bokt!
wel had ze dan beter met een wat losser teugeltje kunnen rijden ipv het koppie maar in de krul te willen hebben

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:04

Renske20 schreef:
het meisje is zeker nog een beginner?
heb de foto's ook ff bekeken en dat zag er al niet echt beter uit
schoenen etc is al genoeg over gezegd, tips etc geven lijkt me ook vrij nutteoos, ze mist totaal de balans en heeft geen onafhankelijke zit etc, dus dan is ze ook niet in staat om fatsoenlijke hulpen te geven
ik gok zomaar dat dit meisje pas een halfjaartje ofzo op een manege rijdt en nu aardig overdonderd is door alle kritieken van bokt!
wel had ze dan beter met een wat losser teugeltje kunnen rijden ipv het koppie maar in de krul te willen hebben

In het andere topic vertelde ze anders dat ze al diverse paarden heeft ingereden

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:06

hahaha OMG dat meeen je niet, dit meisje wat er op zit???

ze weet al niet wat ze op een beleerd paardje moet doen, waar ze haar handen moet houden en hoe ze de hulpen moet geven en hoe ze met de beweging mee moet gaan, laat staan hoe ze zit te hobbelen op een volledig groen dier!

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:08

wat een vriendelijke reacties altijd maar wil jullie kunnen tog ook wel op een normale manier advies geven? lijkt mij hoor soomige ruiters hier hebben zogenaamd alle weisheid op bokt maar in werkelijkheid rijden ze op een hobbelpaardje meissie luister naar de heus wel goedbedoelde adviezen maar neem ze wel met een korreltje zout zijn tenslotte geen anky's

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:09

Renske20 schreef:
hahaha OMG dat meeen je niet, dit meisje wat er op zit???

ze weet al niet wat ze op een beleerd paardje moet doen, waar ze haar handen moet houden en hoe ze de hulpen moet geven en hoe ze met de beweging mee moet gaan, laat staan hoe ze zit te hobbelen op een volledig groen dier
!

Amen

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:11

bolletje schreef:
wat een vriendelijke reacties altijd maar wil jullie kunnen tog ook wel op een normale manier advies geven? lijkt mij hoor soomige ruiters hier hebben zogenaamd alle weisheid op bokt maar in werkelijkheid rijden ze op een hobbelpaardje meissie luister naar de heus wel goedbedoelde adviezen maar neem ze wel met een korreltje zout zijn tenslotte geen anky's

Geen anky's nee, maar ik heb al meerdere groene paarden ingereden en opgeleid, onder andere mijn eigen paard. Van renske20 op haar beurt weet ik dat ze ook genoeg te maken heeft gehad met jonge paarden en net zo goed op hoog niveau in de basissport heeft gereden. Als jij mijn hobbelpaard wilt komen testen nodig ik je van harte uit... }>

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:15

bolletje schreef:

Ik ben altijd vriendelijk geweest, maar ik denk niet dat jij het vorige topic gelezen heeft. Op de foto's daar was het meisje overduidelijk aan de teugels aan het trekken en bleef het glashard ontkennen. Ik denk dat je het toch nog even moet doorlezen voordat je conclusies trekt.

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 22:16

Dit topic heeft weinig toegevoegde waarde boven het andere topic, daarom hier een slotje.