Verano (v.Matterhorn) mijn nog steeds nieuwe aanwinst @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bombarie

Verano (v.Matterhorn) mijn nog steeds nieuwe aanwinst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 18:27

Dit was de eerste keer dat mijn moeder kwam kijken, mijn famillie en vriendenkring is helaas niet zo paardig. Ik heb verano nu bijna twee maanden. Hij is volgens het stamboek vier, maar dat wordt hij officieel pas begin juni. Hij is dus drie en drie kwart ongeveer haha. Ohwja en nu al 1.74 hoog hihi. Voor meer info kun je ook in mijn profiel kijken.

Ik ben heel rustigaan begonnen met hem want ik ben niet zo'n held. Toen heb ik twee weken geleden ál mijn moed verzameld en ben ik er opgeklommen nadat een vriendin er twee keer opgezeten had aan de longe. Hij pikt alles supergoed op en is erg lief voor me, .

De dag ervoor had hij rust gehad dus ik was hem eerst even gaan longeren voor het rijden voor de frissigheid. Mijn moeder kreeg het koud dus heeft een paar foto's geschoten van 't longeren en instappen en is toen naar huis gegaan.. ik had jullie graag wat meer laten zien want het gaat echt harstikke goed en ik ben stiekum wel een beetje trots maargoed beter iets dan niets.

aan de longe, lekker rustig langs de snelweg...
Afbeelding
lekker doordraven
Afbeelding
Beugels naar beneden halen, gelukkig geen foto's van 't opstappen haha ik heb nog steeds veel moeite met de hoogte, gelukkig is veraantje braaf en wacht hij rustig tot ik er letterlijk op "gelommen" ben haha.
Afbeelding
Met losse teugel stappen, erg geinteresseerd om zich heen kijken.
Afbeelding
stappen.
Afbeelding
!En jawel, we hebben iets engs gevonden.. "die plank zat er gister nog op baas"... "ja die heb je er zelf afgetrokken oen.. is niet eng"
Afbeelding
"wel waar" hier loop ik trouwens een beetje te klungelen met mijn teugels maar de eerste paar rondjes is altijd even kabouters verslaan.
Afbeelding

Ik hoop dat ik snel meer serieuze werkfoto's heb want hij kan zo mooi lopen.. ik hoop dat jullie het evengoed leuk vonden.

Bombarie

Re: Verano (v.Matterhorn) mijn nog steeds nieuwe aanwinst @

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 18:32

Ohw deze wil ik er ook nog even bijzetten, dit was de eerste week dat ik hem had, zo kunnen jullie zien dat hij toch al wel wat spiertjes gekregen heeft in twee maandjes

Afbeelding

moes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:33

Mooi paard heb je en leuke foto's ik ben benieuwd naar meer! succes er mee!

HarryM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:43

mooi paardje hoor!!! echt een mooie donkere kleur
en lekker opgeknapt hoor vind em als snel vooruit zijn gegaan

Buggie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 18:49

leuk paardje hoor! echt super mooie kleur, en hij lijkt al een stuk gespierder!! succes verder!!

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 18:54

dankjulliewel voor de reacties

Arielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:10

je beugelriem zit gedraait
verder heel leuk paardje hoor

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 19:13

Oeps haha

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:21

Wow hij glimt je tegemoet Mooi paardje hoor, maar wat hangt er voor touwtje aan je singel

Bombarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 19:29

Ohw ja dat had ik er even bij moeten zetten, ik longeer met stiek, omdat ik bijzetteugels voor zo'n jong paard nog te stug vind, en met een stiek kan hij ook eens achterover vallen of een schuiver maken zonder dat hij meteen een uitgescheurde mond heeft, maar omdat hij zo groot is, vind ik het stiek te kort voor instappen als hij net uit stal komt is hij nog wel eens wat stram, dus heb ik twee strotouwtjes met knoopjes erin aan de singelstoten zitten, zo kan ik hem warmstappen met wat langere "bijzetteugels" en als hij dan wat soepeler is maak ik ze aan de singelstoten vast.

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:48

het ziet er heerlijk ontspannen uit!!

julie komen er samen wel

SuzannedG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 19:53

Ziet er leuk uit saampies!!
Maar die is wel grooot!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 22:53

Bedankt voor jullie reacties, hij is idd groot ja, eventjes wennen want mijn vorige paard was maar 1.55 en deze is 1.74 en hij groeit nog maar het schattige is dat hij zelf niet weet hoe groot hij is, 't is echt een oen afentoe, dan weet hij weer niet waar hij zijn achterlijf moet laten, of zijn lange nek, of hij struikelt over zijn eigen benen. Maar sinds we lekker aan 't werk zijn gaat het al een stuk beter

Tyron

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 02:50

Wat ontzettend leuk om weer een afstammeling van Matterhorn te zien. Ook ik heb een 5-jarige Matterhorn. Hij is nu een jaar onder het zadel en het gaat steeds beter. Ook hij is erg groot en niet al te breed en hij had erg veel moeite om in balans te lopen. Ik doe het rustig aan! Ook die van mij weet altijd de bak-kabouters te vinden. Moest daarom erg lachen bij jou foto waar hij schrik had. Die uitdrukking: het had die van mij kunnen zijn. Ook die van jou heeft een echt Matterhorn-hoofd.
Hier een foto van die van mij.
http://www.mijnalbum.nl/foto=LNKQKNLR

Waar staat je paard ergens? Het is een echte leukerd!!!

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 09:46

Heey nog een MATTERHORN, die van jou heeft super veel van die van mij, alleen is die van mij dan een merrie en 1.71 en 5 jaar, maar wordt begint maart 6.
in deze topic staan foto's van haar. viewtopic.php?f=53&t=540499&hilit=

Die van mij ziet ook altijd alles, dan weg vliegen en in een kleine volte bokken , en dan is ze al bijna 6 nog steeds niet volwassen

Mooi paard hoor

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:49

Amai ,
duidelijk een verschil , veel spieren bijgekregen !!
Nog veel succes en plezier met hem !

Liene

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:54

Leuk paard,veel verschil !
Maar je foto's zijn wel irritant groot ..

Civic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 11:58

Ik vind het een leuk paard!! Wat een verschil al hé in die 2 maanden.

Mijn paard heet trouwens Vereno!! Grappig, zo vaak hoor je die naam niet..

Succes met hem!!

Bombarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-06 17:01

Heey super om nog meer matterhorns te zien, die van jullie zijn idd al wat "ronder" die van mij is nog wel een spriet hihi.. Bedankt voor jullie leuke reacties!

En civic wat is de wereld toch klein, oliver stables is vlak bij mij, ik rij er altijd langs als ik naar school ga grappig dat jou paards naam op die van mij lijkt, ik heb Verano zelf bedacht nouja 'bedacht" .. uit een namenboek, want hij heet eigenlijk Vladimir, maar dat vond ik niet mooi.

maaike21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 18:27

leuk paardje