Na 3 maanden, Lies liep namelijk een tijdje niet goed.
Ze was heel stijf, van de eigenaar mocht de veearts haar niet bezoeken (te duur) dus heb ik haar 6 weken rust gegeven.
Benen afgespoten en 10 min. tot kwartiertje wandelen op het asfalt, 2x per dag.
Uiteindelijk ben ik er weer op geklommen, en dat was twee weekjes terug. Nu rijden we weer zo'n 20 min. rustig aan. Veel stappauzes tussendoor en af en toe even draven om haar tot rust te krijgen. Ze is namelijk nogal heet laatste tijd
Niet zo gek met dit frisse weer.
Maar vandaag doe ik Lies alweer twee jaar!

En met rijden zijn we echt heel erg vooruitgegaan sinds ik haar deed, ze had helemaal geen vertrouwen in de hand en beenhulpen waren haar onbekend. Inmiddels wordt ze in juni alweer 15, dus ze is al bijna bejaard

Over een maandje wil ik met haar gaan mennen!

De foto's:
Instappen op stuk land van de eigenaar (= bollenboer)
Dat bedoel ik dus, ik neem de meest vreemde houdingen aan

Net een megabok gehad

Gelijk druk
Dan gaat madame zich als een Arabier gedragen met een Welsh cob hoofd en Hackney passen

Daar gaf ze dus weer een bok, ik houd m'n handen wel erg hoog, maar bij bokken heb je altijd wel vreemde reacties
Kijk mijn hoofd, ik schrok nogal! 
Doorlopen Lies, over de grond

Toen moest ik haar van mams bezig gaan houden, ik zit dus door wat ik niet zo goed kan

Na een reeks bokken achter elkaar ging ik even bij moederslief uitblazen, net als Lies

Zonder handschoenen had ik toch iets meer grip

Lies kijkt even of de camera haar er wel opkrijgt
Waar die hakken nou heen gaan?

Dribbel dribbel
Vierkant?! Wasda?
Ik zak ook lekker in zeg.. Ik weet niet wat ik hier doe?

Het staartje doet het nog

Na weer een bok
M'n moeder riep hier: 'Houd die rotknol dan ook bezig!'
Ze houdt zoveel van Lisa 
Die tenen

Hier had ze echt flink gebokt, daar hing ik ernaast, je ziet nog dat ik uit balans ben. Ik hang ook teveel aan de teugels

Strekken, te vlak, mag meer opwaarts. Ik had ook niet zoveel controle meer hier, kijk die nek maar eens. Die zet ze er dan zo lekker bovenop.
Ik had wel erge moeite met doorzitten 
Beetje maffe foto..
En pauze
Mam hr commentaar

Binnenhand mag hier iets meer met de schouder mee
Even briesen
Nog een voorbeeld dat ik dringend les nodig heb, ik kruip helemaal in elkaar..
En een dikke knuffel

Natuurlijk hoor ik graag commentaar, besef wel dat ik van deze foto's dus heel erg ben geschrokken hoe erg ik qua houding achteruit gegaan ben. Zodra Lisa wat meer conditie krijgt ga ik gelijk weer op les.
Ik probeer haar zo eerlijk mogelijk te rijden, ze houdt absoluut niet van getrek. Dus als zij vraagt geef ik, maar vraag ik hoort zij ook aan mij iets te geven. Ze is echt nog een kleutertje (van 15
) en we hebben altijd ontzettend veel lol samen! Groetjes Nikki
En Lisa uiteraard! 

Hoe gaat het met Katingka? Het veulen komt al snel zeker? Ik kom natuurlijk wel op kraamvisite he?