Gezien Tessa stampensvol energie en pit zit, vond ik dat ze vandaag al best wat aan de longe kon doen, niet bijzonder veel, maar gewoon even kijken wat ze deed. Ze is al aardig gewend en lijkt totaal niet onder de indruk van de nieuwe omgeving en soortgenootjes dus kon ze best eventjes aan het werk

Eerst even uitgebreid gepoetst, dat was hard nodig. Er zaten dikke dreads in haar staart en manen.
Zo zag ze er voor de poetsbeurt uit:
Na het poetsen zadeltje passen, het zadel is van Bas maar ligt veel beter op Tessa, Tessa heeft net ff wat meer rug en schoft dan Bas.
Echter was het hoofdstel dat ik voor haar had veel te groot, dus heb ik die van Bas maar omgedaan. Maar zelfs die is aan de grote kant, het bit hangt wat te laag en de bakstukken hangen veel te los. Haar koppie en snuit zijn dus nog kleiner dan die van shetlandknol Bas

Maar goed, voor even kon het wel, er zijn 2 nieuwe ponyhoofdstellen onderweg, hopen dat die wel passen.
Eenmaal opgezadeld hadden we in de bak even wat opstartprobleempjes. Tessa is niet bekend met zweep of stemhulpen en heeft weinig respect daarvoor. Ze heeft me lekker uitgetest en ik haar ook
Foto's zijn niet de beste kwaliteit maar wil niet alleen de knappe en brave foto's laten zien, ook de communicatiestoornissen horen erbij

Tuttut
Euh... niet draaien, snel achter het oog zijn San

Nog een beetje tutterdetut
Stukkie braaf
Filmpje van hoe het niet moet, Tessa stuitert en ik loop teveel. Vraag me niet waarom maar met jonge stuiters begin ik altijd mee te lopen, bij Bas blijf ik netjes op 1 plek.
Je ziet me af en toe wat raar doen maar dat was dus omdat ik haar in galop wou hebben en ze dus echt niet reageert, ik stap dan met een grote pas en zweepaanwijzing richting achterhand.
[/img]Filmpje van hoe het wel moet, netjes beheerst je rondjes doen

[/img]Braaf uitstappen
Nog even losgooien zodat ze rollen kon, maar madame ging niet rollen, die spatte nog even haar longe-frustraties eruit

En daar kwam dan toch uiteindelijk de ontspanning erin
proest
Om vervolgens de andere paardjes in de stal te gaan roepen bij het hek
Hinniken met je mond open, luid roepen, misschien reageren de anderen dan

Antwoorden ze ? ( hier kun je mooi zien dat ik de staart en manen heb uitgepluist
)Hey jij daar, ze zeggen niks terug!
Even oefenen met opstellen
( Psst, tessa, voorpotjes bijelkaar!
)Ja ik studeer voor balletdanseres
Lieve pony, pony aai
Wat zeg je Tessa ?
Oh je wou me een kus geven ? Lekker hoor, met al dat zand aan je waffel

Kunt u iets duidelijker spreken, ik versta u niet!

Mijn nieuwe toppertje en ik poseren:
[img]Poseren
Ben helemaal gek met mn meisje, en Bas is door de tralies heen al verliefd op haar, dat is dus een heel goed teken

Ik zie wel toekomst in haar, absoluut.