Nieuwe welsh Tessa @ work aan de longe met zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Nieuwe welsh Tessa @ work aan de longe met zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 21:57

Gister is mn sprookjespony gearriveerd.

Gezien Tessa stampensvol energie en pit zit, vond ik dat ze vandaag al best wat aan de longe kon doen, niet bijzonder veel, maar gewoon even kijken wat ze deed. Ze is al aardig gewend en lijkt totaal niet onder de indruk van de nieuwe omgeving en soortgenootjes dus kon ze best eventjes aan het werk

Eerst even uitgebreid gepoetst, dat was hard nodig. Er zaten dikke dreads in haar staart en manen.
Zo zag ze er voor de poetsbeurt uit:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na het poetsen zadeltje passen, het zadel is van Bas maar ligt veel beter op Tessa, Tessa heeft net ff wat meer rug en schoft dan Bas.
Echter was het hoofdstel dat ik voor haar had veel te groot, dus heb ik die van Bas maar omgedaan. Maar zelfs die is aan de grote kant, het bit hangt wat te laag en de bakstukken hangen veel te los. Haar koppie en snuit zijn dus nog kleiner dan die van shetlandknol Bas
Maar goed, voor even kon het wel, er zijn 2 nieuwe ponyhoofdstellen onderweg, hopen dat die wel passen.

Eenmaal opgezadeld hadden we in de bak even wat opstartprobleempjes. Tessa is niet bekend met zweep of stemhulpen en heeft weinig respect daarvoor. Ze heeft me lekker uitgetest en ik haar ook

Foto's zijn niet de beste kwaliteit maar wil niet alleen de knappe en brave foto's laten zien, ook de communicatiestoornissen horen erbij

Tuttut
Afbeelding

Euh... niet draaien, snel achter het oog zijn San
Afbeelding

Nog een beetje tutterdetut
Afbeelding

Stukkie braaf
Afbeelding

Filmpje van hoe het niet moet, Tessa stuitert en ik loop teveel. Vraag me niet waarom maar met jonge stuiters begin ik altijd mee te lopen, bij Bas blijf ik netjes op 1 plek.
Je ziet me af en toe wat raar doen maar dat was dus omdat ik haar in galop wou hebben en ze dus echt niet reageert, ik stap dan met een grote pas en zweepaanwijzing richting achterhand.
[img]Afbeelding[/img]

Filmpje van hoe het wel moet, netjes beheerst je rondjes doen
[img]Afbeelding[/img]

Braaf uitstappen
Afbeelding

Nog even losgooien zodat ze rollen kon, maar madame ging niet rollen, die spatte nog even haar longe-frustraties eruit
Afbeelding

Afbeelding

En daar kwam dan toch uiteindelijk de ontspanning erin
Afbeelding

proest
Afbeelding

Om vervolgens de andere paardjes in de stal te gaan roepen bij het hek
Afbeelding

Hinniken met je mond open, luid roepen, misschien reageren de anderen dan
Afbeelding

Antwoorden ze ? ( hier kun je mooi zien dat ik de staart en manen heb uitgepluist )
Afbeelding

Hey jij daar, ze zeggen niks terug!
Afbeelding

Even oefenen met opstellen ( Psst, tessa, voorpotjes bijelkaar! )
Afbeelding

Ja ik studeer voor balletdanseres
Afbeelding

Lieve pony, pony aai
Afbeelding

Wat zeg je Tessa ?
Afbeelding

Oh je wou me een kus geven ? Lekker hoor, met al dat zand aan je waffel
Afbeelding

Kunt u iets duidelijker spreken, ik versta u niet!
Afbeelding

Mijn nieuwe toppertje en ik poseren:
[img]Poseren
Afbeelding

Ben helemaal gek met mn meisje, en Bas is door de tralies heen al verliefd op haar, dat is dus een heel goed teken
Ik zie wel toekomst in haar, absoluut.

Orabella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:13

Ohh wat een geweldig beesje . Om gelijk verliefd op te worden .

En die streken zal ze vanzelf wel verleren, eerst beetje de baas leren kennen . Een toppertje is het zeker

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:34

Leuk beestje is het toch om te zien nu, en gepoets ziet ze er al stukke beter uit, nu nog wat aankomen en spiertjes kweken, dan word het een leuke pony, met Bas en Tessa gaat het wel goed komen zo te horen, Bas wou gewoon een meid hij is duidelijk geen homo

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:37

Ze is geweldig! Meer kan ik niet zeggen haha

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:24

ze is echt mooi
Wat doe jij ermee als ze zo trekken aan de longe zoals filmpje 1? Ik ben een shet (van ongeveer 3) aan het inrijden, maar die trekt ook zo walchelijk hard oppeens achteruit. Voorwaarts houden heeft bij mij dan pas na een aantal minuten en 10x stampvoeten van mijn kant zin.. Dan Vliegt het gas naar voren er oppeens op, en met het resultaat dat ik na een half rondje weer naar achter gesleurd wordt.. Heb dit nog nooit meegemaakt, maar ben blij dat ik nu een medeslachtoffer heb gevonden

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:28

oooh, wat een leuk paardje. Daar ga je veel plezier aan beleven.

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:37

hoi,
wat een leuk dier!!
maar op filmpje 1 loop je hem voor mijn gevoel op te jagen met de zweep(zoals je zelf al zei) waarom gewoon niet rustig beginnen stap en draf, die galop kan later toch nog.
misschien ben ik wel een miep maar ik vind het niet leuk om na te kijken het eerste filmpje sorry

Dionnee

Re: Nieuwe welsh Tessa @ work aan de longe met zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:43

Leuk beestje! Probeer alleen met longeren, zoveel mogelijk op 1 punt te blijven staan, dat je pony ook een beter richtpunt heeft, en dus ook niet zo zal gaan stuiteren.

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 23:50

Lizzy2: zorgen dat je achter het oog blijft en voorwaarts houden. Dmv opsluiten met de zweep richting achterhand. Dat ze dan eerst wat wegspurt vind ik niet erg, daar komt ze wel weer op terug, als ze maar doorlopen, getrek,gedraai en ander gepiel hou ik niet van.
Ik wordt niet meegsleurd, ik hou vast dus als zij opzij trekt krijgt ze vanzelf een ophouding in dr mond, dus als ze een beetje slim is trekt ze niet en je ziet ook op het tweede filmpje dat ze vrij snel leert, niet meer heel erg trekt en vrijwel meteen reageert op zweephulp, die van zwiepen naar alleen maar wijzen is gegaan. Een snelle leerling

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 23:57

Jentel ik jaag niet achter dr aan, als zij dreigt weg te draaien of te stuiteren zorg ik dat ze voorwaarts gaat door met een grote boog richting achterhand te zwaaien. Reageert ze daar niet op doe ik een stap richting achterhand met wederom een zwiep.
Ze kent het niet dus stuitert er van weg, en dan maak ik idd de fout dat ik mee ga lopen en dus eigenlijk moet blijven staan.
Zoals ik al tegen Lizzy zei vind ik het niet erg als ze even wegspurten, daar komen ze later wel weer op terug, liever wat harder voorwaarts dan gedraai e.d.
Ik begon met stap en draf, echter begon zij zelf met stuitergalop. Dan ben ik zo dat ze wel mogen galoperen, maar dan wel op mijn commando en als ik het wil. Echter zoals ik al zei kent ze de commando's niet zo best dus moesten we even 'praten' met elkaar
Ik ben liever de eerste week even hard dat ze meteen weten wat er bedoeld wordt, om vervolgens geleerd verder te gaan, dan lieflijk te blijven 'braven'en 'ho maren" , leren ze naar mijn ervaring meer van en weten ook sneller waar ze aan toe zijn
Liliolover: idd, ik zei zelf ook al dat ik teveel mee loop, ik geef teveel ruimte om haar te laten stuiteren. Dat is mijn fout en moet ik idd op letten.

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 23:58

ze knap echt op ze kan ook leuk lopen zeg

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 00:04

Jentel ik heb nog eens gekeken en zie wat je bedoelt, het ziet er jagerig uit maar het enige wat ik doe is proberen weer achter haar ogen te komen en door haar achterhand erbij te houden haar naar voren te laten gaan. Ik loop daar een stukje ver door, omdat ze anders bijna linksaf gaat en ik daar nog niet achter het oog was, dus even wat sneller een zwiep erachteraan. Vervolgens zie je haar ook meteen weer braaf doorlopen, en dan maak ik alleen nog maar wat grote en af en toe snelle stappen omdat ze niet reageert. Jammer dat stemgeluid niet te horen is, dan had je kunnen horen dat het allemaal vrij beheerst gaat.

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 00:09

leuke foto's!
Ga je er ook nog zelf op rijden, of wil je alleen aangespannen gaan rijden?

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 00:15

Ik daarop ? Nee joh, arme ding breekt door dr iele pootjes heen Dan kan Bas mijnog beter houden.
Nee hoor, rijden kan ik wel op de fries van stal als ik wil. Ik wil haar zelf alleen maar voor de wagen hebben, het rijden wordt door de kindertjes gedaan. Nu eerst Tinet maar eventjes, maar als ze straks weer wat verder door is ook de 'te grote leskindjes' van Bas

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:45

leuk, leuk, leuk!
Als ze zover is moeten we maar eens aangespannen gaan meeten (met een grote groep met kleintjes )

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:54

hoi,
bedankt voor de uitleg en ik ben blij dat je begrijpt wat ik bedoel...
succes met deze kanjer

MRIIIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:20

Oooh gos wat een super cute ponytje! Geweldig! Komt wel goed met jullie 2; succes!

_lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:33

leuk hoor..

maar miss is het beter als e in een hoek van de bak gaat longeren, dan kan hij er maar aan 1 kant uitnaaien.. en dan maakt ie een betjere ronde denk ik..

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 17:00

leuke fotoos Sanex..
ik houd je topics al een tijdje in de gaten..
echt een super leuk dier

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:27

Leuk hoor.
Ze gaat het vast goed doen, vind het een leuke pony.
En vele Welshjes hebben kleinere koppies dan Shetten. Onze Welsh A heeft ook alles maatje Shet. Pony is meestal te groot.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:30

Super, echt zoals je wilt!
Tis een leuke dame, en Bas zal dat ook heus wel inzien!

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:50

leuke welsch

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 17:57

Dat lijkt de goede kant op te gaan Sanex