Jazz en ik... Nu een jaar samen...*veel foto's!!*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roosjelief

Jazz en ik... Nu een jaar samen...*veel foto's!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 23:04

hallo mensen die dit verhaal graag willen lezen.
ik wil jullie door middel van foto's mijn verhaal over mij jaar samen met jazz vertellen.

het begon allemaal toen ik Megan (jesterlover) na een paar jaar geen contact te hebben weer ontmoette. Ze nam mij mee naar een oude man die een paard had gekocht maar er niet zoveel verstand van had. Zij verzorgde samen met een ander meisje dat paard.

De eerste keer dat ik jazz zag zou nu een jaar geleden geweest zijn. en men eeste reactie was... wat een groot paard!

na wat vaker mee te gaan mocht ik er ook eens op. het meisje wie jazz ook verzorgde kwam niet zo vaak meer en ik mocht af en toe eens rijden.

toen er en andere pony bijkwam ging megan die pony rijden en mocht ik jazz steeds vaker rijden.

dit waren 1 van de eerste keren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik reed steeds meer en meer en er kwamen ook steeds meer pony's. dus ik deelde jazz niet echt meer met megan. maar had nu een paardje voor mij.ik was heel blij!

toen was het lente en moest ik rustig aan doen want jazz was drachtig. ze kreeg een merrie veulen: Amy

Afbeelding

Megan met Amy
Afbeelding

het was lekker weer en reed dan ook weer vaker

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

op een dag was ik met Megan aan het crossen in het weiland. En vroeg wat ik al weken in men hoofd had:

Zullen we met zen 2en jij met jester en ik met jazz naar de pony club gaan en wijdstrijden rijden?

haar reactie was ja! gaaf!

dus wij gingen alles regelen.

Met mijn ouders had ik het al snel geregeld. ik mocht van de manege af en met jazz naar de ponyclub/ rijvereneging.

Maar met megan wilde het niet. Megan heeft nog een zusje en die wilde ook. de ouder van megan hadden geen optie voor de voorwaarde van de ponyclub. er moet bij elke les een ouder aanwezig zijn.

Mijn ouders konden dat ook niet maar de iegenaar van jazz wilde wel met mij mee. Maar de ouders van megan wilde niet dat hij over 3 meiden de verantwoordelijkheid had. En het zou niet eerlijk zijn om alleen megan daar heen te laten gaan.

Megan mocht dus niet.

Ik ging dus alleen met jazz naar de ponyclub.

nu ik van plan was om wedstrijden te rijden moest ikgaan trainen want ik reed nu alleen nog maar voor de lol.

In het begin vroeg de eigenaar of ik wilde dat er niemand anders op ging. maar ik vond het prima want iedereen reed altijd op jazz.

maar als i met jazz bezig was geweest en iemand anders ging erop. had ik direct de dag erna het gevoel dat ik alles weer kwijt was waar ik aan begonnen was en vroeg dus ook of dat kon verandren. Dat kon en ik was nog de enige die op jazz reed.

Afbeelding

bij de ponyclub
Afbeelding

hoe meer ik met haar bezig ging en hoe meer ik van haar vroeg. hoe meer ik ging merken dat jazz eingelijk best moeilijk te rijden was en ik had heel vaak ruzie met haar.
Het ging niet lekker meer ze had geen respect meer voor mij en we reden allebei omdat "het moest"

Toen we een keer op buitenrit gingen is ze er met mij vandoor gegaan. Ik kon niks beginnen ze was zó sterk. ik had alles geprobeerd. haar om draaien, men gewicht erin zetten, zagen. vreselijk was het. voor haar en voor mij.

door mijn paniekerige reactie waren haar mondhoeken kapot en kon ik een paar weekjes niet meer rijden. Toen ik weer kon rijden was ze heel druk en ook een beetje angstig. Ik had haar bang gemaakt.

Door heel veel te knuffelen, losjes te rijden en geduld heb ik haar vertrouwen weer een beetje terug. En nu probeer ik alles weer rustig op te pakken. ze moet weer aan de teugel en netje de hoeken door. we gaan weer bezig met dressuur en minder aan lol en springen besteden.

hier gingen we nog lekker springen

Afbeelding

megan heeft 2 dagen geleden een foto en een filmpje gemaakt. Van mij op jazz.

hoe nu gaat:

Afbeelding

Afbeelding

het gaat gelukkig steeds beter.
Maar ik ga steeds vaker denken is dit wel het geschikte paard voor mij?
Vaak heb ik geen flauw idee wat ik met haar aan moet.

Gelukkig help megan me vaak om even wat hints te geven vanaf de grond en ik merk wel dat het zeker helpt.

dit is het verhaal van jazz en mij een jaar lang.
En ik hoop nog lang met haar door te gaan!

veel liefs rosalie
Laatst bijgewerkt door Roosjelief op 26-02-06 23:07, in het totaal 1 keer bewerkt

scoobydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:07

ja met een slof eraan kan iedereen het wel ik vind dat je een slof goed moet gebruiken en niet omdat je paard niet goed nageeft maar gelijk een slof eraan gooien het is en blijft wel een dier

Karnaval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:08

Wauw gaaf hoor

Leuk paardje! Zo te zien hebben jullie ook veel plezier

Nog veel plezier met je beestje!

Karnaval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:08

scoobydo schreef:
ja met een slof eraan kan iedereen het wel ik vind dat je een slof goed moet gebruiken en niet omdat je paard niet goed nageeft maar gelijk een slof eraan gooien het is en blijft wel een dier

Typisch bokt ...........

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 23:09

scoobydo schreef:

wij "gooien er ook niet gelijk een slof aan" hoor

dat doen wij niet zomaar.

wees gerust

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 23:10

Karnaval schreef:
scoobydo schreef:

Typisch bokt ...........

wou het net niet zegge

maargoed kunnen we dit toch wel even een leuk topic houden ik zou het niet leuk vinden als dit hele topic over die slof gaat

scoobydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:13

anders ga je op les

Karnaval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:14

scoobydo schreef:
anders ga je op les

Whaaaaaaaaaaaaaaaa

Geweldig dit!

Karnaval

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:15

Laten we het gezellig houden

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 23:15

zou je miss normaal kunnen reageren of anders niet.
ik wil niet dat je dit hele topic gaat verzieken

MilesNF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:16

scoobydo schreef:
anders ga je op les

Anders leer je lezen...

Het staat toch duidelijk in het verhaal dat ze les heeft bij de ponyclub.

Leuk paardje trouwens.

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:16

zo heel verhaal zeg......
ik twijffel of je er nog wel echt lol aan hebt, voelt het nu niet iets teveel als een moeten??probeer wel te genieten van het rijden he??en zie de pony club en eventuele wedstrijden als een leuk iets erbij!!!!!heb je verder wel les naast de ponyclub??dat zou al heel fijn zijn, een beetje extra aandacht, dat verdien je wel volgens mij.....
heel veel succes ermee!!!!!!

scoobydo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:17

ik lees het verhaal niet mij veel te lang srry lieke

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 23:20

ik wil inderdaad gaan wedstrijden rijden. maar van wat ik hbe begrepen van de vorige eigenaar is dit paardje slecht te hanteren op wedstrjden en heeft de vorige eigenaar hem daarom ook weggedaan. maar ik ga het proberen en ik kijk wel of het lukt. En lukt het niet? tja dan kan niet.

Ik weet niet of jazz wedstrijden ook als leuk extraatje ziet.

ik hbe les bij een manege gehad maar daar moest ik wel vanaf toen ik naar de ponyclub. Ik rijd overeging wle op andere pony's die daar ook gestald zijn

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 23:21

scoobydo schreef:
ik lees het verhaal niet mij veel te lang srry lieke

dan moet e ook niet reageeren!

,maargoed hier ga ik ook helemaal geen energie insteken

Megamutsj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 23:21

Erg rot dat jullie 2 er vandoor gingen, maar zo te zien gaat het nu goed even lekker recreatief rijden, lekker rustig aan, en dan komt het vanzelf wel goed!

MissKaylee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 10:55

Ik rijd ook bij hun en rijd ook wel is op Jazz
En een slof daar de aan gooien doen ze niet zomaar
en als je het niet leest dan moet je o0k niet zo reageren
Maar ja voor de rest gaat het goed heah ro0s..!!!

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 10:59

hallo kaylee, leuk dat je reageerd

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:05

Zie eerlijk gezegd niet erg veel verandering. Maar spring hij nou steeds achter om in dat filmpje of lijkt dat maar zo

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:09

Hij zit idd overkruist in galop.. Voel je dat niet? dat zit echt gestoord.

Yvette90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 11:27

Paard zit niet overkruist ze wisselt achter dus van goede galop naar overkruist zal niet echt lekker zitten nee...

Roosjelief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-06 11:29

ja jazz gaat inderdaad vaak overkruist. Ik heb nu een nieuwe instructeur en we zijn druk bezig.