Ik wilde voor een hindernis langs afwenden maar ze luisterde niet en liep gewoon zijwaarts over de buitenschouder weg en toen knalde we een paar keer tegen de bakrand aan
. Ben tussen door even gaan stappen, probeerde toen weer af te wenden en kort daarna begon ze te bokken en daarna weer te steigeren. Ze doet het zo onverwachts en snel dat ik net te laat ben om haar om te trekken. Omdat het zo onverwachts en snel ging verloor ik m'n beugel en gleed ik er bijna af, kon nog net m'n armen om d'r hals slaan. Toen ze weer op de grond stond begon ze weer te bokken en te springen, ben er wel op blijven zitten zonder beugels en het is echt een wonder...terwijl ze zo bokte heb ik ze wel weer in kunnen doen
.De laatste keer dat ik erop ging heeft iemand haar aan de longe mee genomen en bleef er naast lopen. In het begin voelde haar rug nog verkeerd aan, later merkte ik duidelijk verschil en begon ze weer te ontspannen. We hebben toen alleen gestapt. Ze staat nu nog een weekje ergens anders. Als ze weer thuis komt te staan is er gelukkig wel iemand die haar voor me aan de longe wil houden met mij erop zodat we weer vanaf t begin kunnen beginnen. Dan kan ze teminste niet met mij de hele bak door en hoef ik niet bang te zijn dat we weer tegen de bakrand opknallen.
Hebben jullie wat tips? voorwaarts houden werkt niet, als ik gewoon zonder iemand erop longeer kan ze ineens vanuit galop achteruit springen en steigerd ze als nog (dat is er inmiddels al uit
)Is het verstandig om een boktouwtje om te doen of kan ik haar daar ook mee achterover trekken? Degene die me eerst zou helpen zei dat als ze ging Steigeren ze me wel zou helpen en haar met de longe weer naar beneden zou trekken, zij had ervaring met moeilijke paarden en zou me 3x in de week komen helpen. Maar heb verder nog niks van haar gehoord, en ze woont ook wel weer een eindje uit de buurt.
Het is nog een jongpaard, daarvoor was ze altijd erg braaf had echt niet het idee dat ik op een jongpaard zat.