hoe vinden jullie mijn houding ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowflower

hoe vinden jullie mijn houding ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:37

Ik ben zelf nog niet tevreden over mijn houding . Voor mijn gevoel zit ik niet recht genoegt ed. Ik plaats een aantal oude foto's (rijtechnisch zijn we zeer verbeterd dus je mag commentaar geven op het lopen van mijn paard maar waarschijnlijk heeft het niet veel nut meer ) Maar mijn houding goed houden blijf ik moeite mee houden . Ik zeg er wel bij dat ik last heb van gekantelde bekken en hoge spierspanning dus perfect zal het nooit worden .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

met het commentaar waar ik wat aan heb zal ik wat doen maar het blijven oudere foto's dus op sommige punten ben ik verbeterd .

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:40

die galop de achterhand er onder krijgen zijn we aan het werken maar dat is nog een zwakker punt van dondelo . De draf gaat tegenwoordig na goed soepel werken wel goed .

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:44

Hey,
Probeer een knik in je ellebogen te houden, je houdt je ellebogen veel te recht.
Probeer ook je handen dichter bij elkaar, en meer boven de schoft te houden. Zo kun je ook veel beter sturen
En niet naar beneden kijken, maar kijken waar je heengaat. Zo geef je met je heupen al aan welke kant je opgaat, dus minimaliseer je je hulpen
Je onderbeen mag ook wel wat verder naar achter.
Verder ziet het er netjes uit hoor!
En je hebt een supermooi paard!

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:45

Ik vind het wat lastige foto's om commentaar op te geven. Je ziet er net niet goed een frontaal beeld op en een zijdelings beeld. Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat je handen te breed staan en dat die hoger gezet mogen, boven de manenkam en dichter bij elkaar. Doordat je ze verkeerd neerzet heb je ook niet voldoende een knikje in je ellebogen.

Je voeten zitten te ver door de beugels heen, ze moeten onder de bal van de voet en je tenen wijzen wat naar buiten. Wanneer je je beugel beter aan je voet hebt zitten zul je zien dat de positionering van de voet ook al beter wordt. Volgens mij kunnen je beugels ook wel een gaatje langer (foto 2).

wat betreft rechtopzitten, valt mij op dat je in je schouders wat krom trekt. je compenseert dit door je rug wat hol te trekken. Dit is echter niet rechtop zitten. Probeer je bekken te kantelen waardoor je vanaf je onderlijf recht gaat zitten en dan ook in je schouders recht wordt.

Ik weet niet of je dit kan ivm je bekken enzo, maar dit is het commentaar wat ik normaal zou geven. Het is overigens niet dramatisch allemaal hoor en wil je helemaal niet afzeiken. Succes ermee.

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:48

hihi danku ..
die knik in mijn ellebogen mag ik nu even niet hebben omdat ik zo beter mee kan veren met mijn hand in zijn mond en daardoor dus netjes en ontspannen dondelo naar beneden kan werken . handen dichter bij elkaar die ik de ene keer wel de andere keer niet .... ligt net aan hoe stijf hij is ed . Meestal probeer ik zeker 3 keer in de week met mijn handen bij elkaar te rijden omdat het gewoon veel netter eruit ziet en je ook zo moet kunnen rijden vind ik .Het naar beneden kijken betrap ik me contant op ... daar oefen is ook op . Onderbeen naar achter daar zijn we ookal op aan het oefenen . Ben de vorige les behoorlijk gemarteld want ik moest persee mijn onderbenen naar achter doen maar dit vind ik gewoon heel moeilijk doordat mijn spieren zo kort zijn ... bedankt voor het commentaar en het compliment

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:50

(als het weer gaat) een knik in je arm, dan staan je handen ook weer meer recht op, en zit het er netjes uit

issaschar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 20:51

en oja, tenen iets meer naar binnen (weet niet of dat lastig voor je is, ik steek ze ook naar buiten, en om ze meer naar binnen te laten wijzen, moet ik heel veel moeite voor doen).

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 20:52

@sansje voeten werk ik aan maar doordat ik mijn hakken niet goed kan uitdrukken door de hoge spierspanning glijden die beugels waar ze kunnen om het zo maar te noemen . mijn been trek ik op in de galop omdat mijn paard een spelletje met me speelt ... dit heb ik hem verkeerd aangeleerd en zijn we eruit aan het proberen te krijgen door te ontspannen ..... dan zakken mijn benen meteen een eind ... ma ja ontspannen he dat is ook een knelpunt voor mij . Ik snap niet wat je bedoelt met die rug ? zou je dat mischien iets beter kunnen uitleggen .... *kijkt lief *

LysetteD

Re: hoe vinden jullie mijn houding ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:05

Ik heb er zelf ook nog al last van dat mn benen te ver naar voren liggen, komt omdat ik op een kleine luie bokkende pony reed.. en zo beter kon blijven zitten.. en er nu zo erg aan gewend ben.. er irritant!! Maar wat bij mij wel helpt is mn benen juist verder naar achter leggen dan hoort.. en vooral dat in stap oefenen.. omdat je dan op minder dingen hoeft te letten dan in de draf en galop..
dus zodra je van gang verandert eerst even je benen goed leggen.. en met inrijden en uitstappen juist je "beenhouding" oefenen..
het helpt bij mij wel aardig.. hoewel het nog wel even duurt voor het goed zit

kiss_lotte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 21:07

dit hoort bij vraag maar raak

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-06 21:23

Dat is niet zo .... Ik vraag commentaar over mijn houding tijdens het rijden en dit zijn rij foto's ik snap jou commentaar dus niet .

Derma

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:03

Je zit in beetje in de Donald Duck houding, dus kont naar achteren en schouders naar voren. Verder lijkt het bij de laatste foto alsof je heel veel druk zet door je handen zo breed te zetten, om hem naar beneden te krijgen terwijl je benen ergens in timboektoe zwerven. Eerst benen dan pas handen.
Ik zou een tijdje zonder beugels rijden als ik jou was, dan moet je wel anders gaan zitten anders lig je er zo af.Bovendien heb je dan ook niet het probleem met je voeten die te ver in de beugels gaan.
Ik doe het zelf ook regelmatig en zit dan een stuk beter als met beugels.

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 22:04

probeer meer te gaan zitten en je benen mooi lang te houden,, en niet zo te hangen op je handen ..

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:44

Nikita12 schreef:
probeer meer te gaan zitten en je benen mooi lang te houden,, en niet zo te hangen op je handen ..

Ja, anders trek je aan het paard zijn mond.

ambertJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:46

meer gaan zitten!

ja idd je benen lang houden.
een boog in je elleboog geen houten plank er van maken!
en niet zo naar voren zitten.

niet boos bedoeld hoor!

doei

_Evelien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:48

En in galop je voeten niet naar buiten steken.

CooperZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 11:55

heej k vind je zit er neit slecht uit zien hoor je mag je ellebogen wat meer buigen ... maar verder wel goed sucses verder met je paard

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 15:03

kin de lucht in, iets meer een knikje in je ellebogen. De rest komt vanzelf!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 16:27

Ok debankt voor de tips ... ik doe met de tips waar ik wat aan heb wel wat en de rest zal ik in mijn achterhoofd laten want natuurlijk moet er een klein beetje rekening gehouden worden met hoge spierspanning en gekantelde bekken . Ik ga in ieder geval mijn bekken proberen te draaien . Ik denk dar daardoor een deel van mijn houding enorm zal verbeteren . knikje in de ellebogen had ik al uitgelegt waarom ik dat nu niet heb . als mijn paard soepel is heb ik dat wel meer omdat ik mijn teugels dan iets beter kan houden .... Tzt ga ik foto's maken van hoe het er tegenwoordig uit ziet ... het is wel iets beter ...

MRIIIS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:31

Mooie pony heb je! Succes!

Dooortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 16:32

leuke pony hoor
heb je misschien ook een foto van nu dan kunnen we zien of je houding ook verbetert is

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 18:09

die ga ik als ik niks meer te doen heb (heb het nu behoorlijk druk ) laten maken door mijn vader in het weekend . die zal ik dan ook plaatsen hier op bokt ...