pittige Extasy@dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

pittige Extasy@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 22:45

Hoi,

Dit is extasy, een zeer pittig schimmeltje.
De amazone op de foto is haar bijrijdster.
Vandaag trok ik even foto's van het inrijden voor de les.

de amazone heeft iets aan haar rug en heeft dus heel veel problemen met rechtzitten, gelieve daar rekening mee te houden...

Houd er ook even rekening mee dat het inrijden was en extasy dus nog totaal niet los was, daarvan ook de spanning en het opkroppen wat ie altijd doet... In de les liep ze echter totaal los en niet opgekropt , maar aangezien ik zelf meereed kon ik geen foto's meer trekken

Afbeelding

standfoto

Afbeelding

Afbeelding

als je goed kijkt zie je oranje in de frontriem en neusriem, zoals de beenbescherming.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

siel even poseren met extasy

Afbeelding

Afbeelding

Muzefee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:53

Ehh... pff...
Waarom stapt ze opt paard als ze wat aan dr rug heeft? Zo is het rijd niet echt fijn.
Als ik een paar foto's zie dat ze helemaal opstaat uit dr zadel en naar voren komt... das geen rijden meer dan dachtik...

Is het ernstig met dr rug ofzo?

XUlyssesX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:54

neusriem recht en dekje vast die glijd onder het zadel weg.

meeer zeg ik neit..is misschien maar beter ook

Ircolando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:56

ik vind het er niet zo aardig uitzien, ze hangt gewoon helemaal aan de teugels...als ze last heeft van haar rug waarom gaat ze dan paardrijden...

Ramiro

Re: pittige Extasy@dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 22:58

Vervelend dat ze het aan de rug heeft, maar ik vind wel dat ze op haar handen moet letten. Ze heeft haar handen op sommige foto's erg ver naar voor, bijna halverwege de hals en ik vind ook dat de pony erg weinig ruimte krijgt. Ik vind het er niet echt fijn uit zien, de pony krijgt weinig ruimte en loopt ook opgekropt en gespannen. De standfoto's vind ik er wel erg leuk uitzien, leuke combinatie en ook veel fijner beeld

Mick_G

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:00

sorry hoor, als je last hebt van je rug moet je niet op een paard stappen. Niet als dit de gevolgen zijn voor de pony die niets verkeerd doet:
Afbeelding

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:00

Oke...
Het ene wat ik hierop te zeggen heb is dat ik het een erg stoer paardje vind!! En dat ik het een braverd vind dat ie nog zo loopt...
En verder hou ik mn mond

Chaelle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:05

Oké ik ga mee met de rest..
Verder ziet het er een heel leuk paardje uit..
x

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 23:05

HOHO rustig maar, waaw bokt is weer bezig

Zoveel verwijten maar uiteindelijk ... Ok even van alles rechtzetten :

@royaltjuh: ja idd stoer paardje en over dat "braaf" zijn kan je niet oordelen van enkel inrijdfotos ..

@whispertje: dit is slechts een momentopname... Er zitten ook mooie momenten tussen, de les was echt goed.

@ramiro: dankje voor je reactie, ze rijdt al heel haar leven paard en ze kan het niet missen... Ze rijdt de pony echt wel goed hoor, in de les liep ie schitterend, maar ik zei het al in het begin van het topic ( hoop dat je dat gelezen hebt ) dat ie tijdens het inrijden inderdaad nog superopgekropt en zo liep... Daar is ze al lang aan aan het werken en in de lessen moet ze hem zo veel mogelijk voorwaarts neerwaarts rijden en dan gaat het echt goed De volgende keer plaats ik die foto's zodat jullie het zien

@xluciennex: beetje veel pretentie in je reactie ... Zadeldoek zit goed vast en glijd dus niet

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:11

leuk paardje hoor.
maar vind dat amazone de teugels wel wat strak heefd,ziet er op sommige foto's niet echt vriendelijk uit.
succes met je paardje verder

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:11

Jammer dan idd dat je geen ontspannen rijfoto's hebt vanuit de les (ja je reed zelf ook ) Ben nl erg benieuwd, vind het echt een leuk dier. En we zeggen ook niet dat zij em niet goed rijdt, alleen op de foto's (en dat is wat wij te zien krijgen) ziet het er niet zo vriendlijk uit zo af en toe

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-06 23:12

lorelei schreef:
leuk paardje hoor.
maar vind dat amazone de teugels wel wat strak heefd,ziet er op sommige foto's niet echt vriendelijk uit.

idd het is zo, maar ik zeg het nog eens: het was inrijden, paard stond hevig en tijdens de les moest ze hem constant voorwaarts neerwaarts rijden en ging het wel goed dankje voor je reactie

@royaltjuh: je hebt gelijk, vanuit de foto's snap ik je standpunt Daarom dat ik er ook bijzette dat het in de les optimaal ging

Ramiro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:18

bonitobol schreef:
@ramiro: dankje voor je reactie, ze rijdt al heel haar leven paard en ze kan het niet missen... Ze rijdt de pony echt wel goed hoor, in de les liep ie schitterend, maar ik zei het al in het begin van het topic ( hoop dat je dat gelezen hebt ) dat ie tijdens het inrijden inderdaad nog superopgekropt en zo liep... Daar is ze al lang aan aan het werken en in de lessen moet ze hem zo veel mogelijk voorwaarts neerwaarts rijden en dan gaat het echt goed De volgende keer plaats ik die foto's zodat jullie het zien

Ik ken het, heb namelijk zelf een paardje dat zich ook veel opkropt, en dat neem je toch snel dat opgekropte over. Het voorwaarts neerwaarts rijden is toch de beste oplossing. Zou graag ook volgende keer de foto's zien, vind het een leuk paardje

orri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:19

Neusriem zit behoorlijk scheef en de ruiter zit het dier veels te veel in de mond, dat je in verlichte zit gaat vanwege je rug oke... maar dit is een paar stappen verder, als ze niet verlicht kan zitten en haar been ligging niet netjes houdt kan ze beter gaan longeren. Daarnaast zit ze de hele tijd naar zijn hoofd te kijken! Ik zie hem niet zo zeer opgekropt lopen meer dat de ruiter hem kort heeft, de foto waar de teugels langer zijn is de hals ook minder op gekropt (en is de beenligging van de ruiter beter).

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:28

ik vraag me af of de rugproblemen het gevolg is van het op deze manier rijden van dit paardje......totaal op de kop lopend......in de houding getrokken......het wordt duidelijk van voren naar achteren getrokken , ook dit paardje krijgt op deze manier lichamelijke en/of psychische klachten......
Mijn advies is laat het paard op zijn eigen benen lopen en leer eerst goed zitten , rijden met je zit en zonder te trekken aan de teugels !
Het paardje heeft alle reden om in verzet te gaan zo!!!!

Marije112

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 23:34

Wat een sjiek paardje..
Ik zal maar geen reactie geven over 't rijden...
Hoe houd je 'm zo wit zeg!
Succes d'r mee!

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:04

orri zei, wat ik dacht!

Ik zie jou trouwens enorm vaak foto's plaatsen waar iemand anders rijd, die vaak ook nog niet op bokt zit..
Vanwaar dat eigenlijk als ik vragen mag?

Cemlys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:26

bonitobol schreef:
lorelei schreef:
leuk paardje hoor.

idd het is zo, maar ik zeg het nog eens: het was inrijden, paard stond hevig en tijdens de les moest ze hem constant voorwaarts neerwaarts rijden en ging het wel goed dankje voor je reactie

@royaltjuh: je hebt gelijk, vanuit de foto's snap ik je standpunt Daarom dat ik er ook bijzette dat het in de les optimaal ging

sorry maar deze opmerking moet ik toch even maken. Maar inrijden betekent toch je paard los en ontspannen maken, vergeten sommige mensen toch. Dit is geen inrijden. Een tip voor dat meisje, laat deze pony eerst uitrazen aan de longe en stap dan pas op en rijdt hem ontspannen. Dit is echt niet bevorderlijk voor haar rug verondertstel ik en de pony wordt er ook niet echt kalm van.
Het is idd niet omdat ze iets aan haar rug heeft dat ze niet op het paard kan stappen. Ik heb ook iemand gekend die gewoon een afwijkingkje had maar verder geen pijn ofzo. Maar als hij toch eerst stoom moet aflaten, dan toch liever aan de longe, wordt hij tenminste niet zo gehinderd.
Leuke pony trouwens!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:31

Inrijden of niet, het ziet er niet vriendelijk uit en aan het paardje te zien is die er ook niet echt blij mee. Ruimte moet hij in ieder geval wel meer krijgen.

Het viel mij inderdaad ook al op dat je heel veel foto's van anderen plaatst. Dat maakt mij niet uit maar je hoeft niet overal een excuus op te geven

blacky1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:41

Ik heb meestal geen tijd om op andere te letten als ik zelf aan het rijden ben daar ik dan met mijn eigen paard bezig ben.

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 00:46

Nog een geluk dat iedereen o zo vriendelijk is met het rijden ...
Ik vind het een leuke pony! Laat ook eens foto's zien wanneer het wel goed gaat.

moyra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 01:08

zitten hele mooie moment tussen alleen ja die 3 fotos doen gelijk zon beeld verpesten maar verder wel mooie fotots hoor

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 02:25

Leuk paard zeg! Heb echt een zwak voor paarden met lichtere kleuren Ik snap alleen niet waarom de amazone gaat rijden als ze last van haar rug heeft. Als het paard ook nog 'pittig' is en omdat de ruiter last van de rug heeft verkramt die helemaal waardoor het paard niet goed loopt Maar goed, moet de ruiter verder ook zelf weten!
Vind het igg wel een leuk ding!

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 04:12

bonitobol schreef:
paard stond hevig en tijdens de les moest ze hem constant voorwaarts neerwaarts rijden en ging het wel goed

Zo'n fris en pittig paard moet je juist alleen maar voorwaarts rijden en rechtstellen, en vauit daar nagevelijk creeeren en daarna kan je meer neerwaarts gaan rijden.

ik weet dat dit meisje ontzettend last van de rug heeft, maar dat is geen excuus, ga dan voorlopig even niet paardrijden. Op deze manier brengt ze haar paard alleen maar uit balans

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 09:51

ik vind het zelfs een beetje zielig voor het paard! als ze niet zonder paarden kan, waarom gaat ze dan niet mennen! dat is veel beter voor iedereen.

ik wordt hier zlf een beetje boos om. die teugels mogen veel langer, het paardje kan geen kant op. die zal t rijden fijn vinden zeg. je hebt geluk dat het zon lief beest is, de meeste hadden dr al in t zand laten happen. t is een prachtige pony, superzonde. als je zo wilt rijden ben je egoistisch!

over het prima gaan in de les, daar geloof ik geen hout van. waarom plaats je dan deze fotos? en als ze les heeft, waarom leert ze dan niet dat ze m meer lucht moet geven?

ik vind t maar raar!