de rechter galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aur0ra_h0rse

de rechter galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 19:29

Hey,
Mijn pony gaat allen maar in de linker galop, wat ik ook probeer de linker galop gaat niet, maar ze was eerst heel vaak kreupel. en toen hadden we de DA er bij gehaald. Die zei dat het hoefkatrol maar om zeker te weten dat het zo was gingen ze foto's maken naar utrecht, maar toen bleek het een ontsteking in de schouder te zijn.... maar goed... ze kreeg een ontstekings remmer en nou gaat het heel goed... alllen ze wil gewoon niet in de rechtergalop ,,, heeft iemand een idee hoe dat te doen?? hoe ik goed moet gaan zitenn of... heel erg bedankt
-xxx-aur0ra

monsera

Re: de rechter galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 19:50

Je moet recht op je paard blijven zitten.En dat is al moeilijk genoeg zie ik om mij heen.Heel veel ruitr gaan naar voren zitten als ze een overgang maken naar de galop.Verder niet te veel stelling naar binnen vragen maar juist wat meer ruimte geven met je binnenhand zodat hij zijn been beter naar voren kan plaatsen en beter in de goed galop kan aanspringen.Binnenbeen op de singel en buitenbeen een beetje achter de singel.

Hoe doet ze het aan de longeerlijn?Springt ze dan wel goed aan?

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 19:52

aan de longeer lijn oet ze het ook niet=(

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-06 13:09

laat haar een voltes lopen, met extreem veel stelling, en spring dan in 1 keer aan, dat ze er zelf van schrikt. Dat doe ik met die van mij ook en het help wel. draaf wel rustig, en niet in 1 keer schoppen natuurlijk, maar gewoon rustig en in 1 keer.

Winnylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 12:47

Ik ben het eens met Monsera. Wanneer je je paard met teveel stelling rijdt dan krijgt ze niet genoeg ruimte en springt ze misschien weg naar buiten. Probeer je paard met zijn lichaam om je binnenbeen te buigen in plaats van alleen haar hoofd naar binnen te trekken, verder recht blijven zitten en duidelijke hulpen geven. Springt ze verkeerd aan, gewoon rustig terugnemen en opnieuw proberen, in ieder geval niet straffen daar wordt ze nerveus van. Als ze goed aanspringt, meteen belonen en daarna eventjes zo laten en volgende keer nog eens proberen. Kijk ook eventjes of ze uit zichzelf in de wei of bak, wel in de goede galop aanspringt.

mariettek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 15:22

Ik denk ook dat je juist niet met al te veel stelling moet proberen. Dan struikelt je paardje alleen over zijn eigen benen. Probeer het met je benen op te lossen.

Pikeur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-06 22:44

zelf ook naar buiten kijken werkt bij mij heel goed

Tremona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:21

Zorg voor voldoende druk op je buiten been.Dus druk je buiten hak goed naar beneden, je zorgt dan voor extra druk op de buiten beugel. Verder houdt je buitenteugel er goed aan. Je stimuleert dan je pony om goed aan te springen. Je 'hindert' je pony iets aan de buitenkant waardoor die eerer goed aanspring. Ook goed les krijgen wil vaak helpen. Succes er mee

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:27

Heej ik weet precies wat je bedoelt..
mijn knol deej de ok niej.. maar alles kan geleerd worden
nou, ik moest op de volte en dan stelling naar rechts buite been 8ter de singel en de binne been op de singel en me je binne been drijve.. nij meej je buite been maar me je binne been zoda die stelling blijft houwe.
nou bij mij lukte da dus ok neij altij toen had de commandant un balk in de hoek gelegd, en dan moesk daar over rije en als ik er dan bovee was moesk aan springe of zoiets..
moet je ok maar is probere..
maar iig hij doet nou rechtergalop.. (hij is inmiddels al weer verkogt want hij was te klein)
suc6

Gjilke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 10:51

De mijne deed het vroeger ook nooit. Wij hebben het hem toen zo geleerd: Stelling naar buiten *ja niet naar binnen dus*, zweep in de buitenhand en tik aan de buitenkant dus. Omdat het binnenvoorbeen en buitenachterbeen beginnen. Stelling naar buiten geeft hem de ruimte met binnenvoorbeen te beginnen. en tik op de buitenkant idem voor het buitenachterbeen.

HaffiePower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 12:34

aur0ra_h0rse schreef:
Hey,
Mijn pony gaat allen maar in de linker galop, wat ik ook probeer de linker galop gaat niet, maar ze was eerst heel vaak kreupel. en toen hadden we de DA er bij gehaald. Die zei dat het hoefkatrol maar om zeker te weten dat het zo was gingen ze foto's maken naar utrecht, maar toen bleek het een ontsteking in de schouder te zijn.... maar goed... ze kreeg een ontstekings remmer en nou gaat het heel goed... alllen ze wil gewoon niet in de rechtergalop ,,, heeft iemand een idee hoe dat te doen?? hoe ik goed moet gaan zitenn of... heel erg bedankt
-xxx-aur0ra

Bij mij gaat het net wat beter in de rechtergalop. Je paard goed rechtstellen en een beetje meer op je "buiten-zitbeenknobbel" zitten, zodat de binnenschouder goed vrij is bij aanspringen, maar wel zo recht mogelijk achter de schouders van je paard blijven zitten ondertussen. Erg moeilijk en het lukt me steeds iets vaker goed, maar linksom blijft veel makkelijker. Verder heb ik het idee dat het ook beter gaat als rechtsom in stap met warmdraaien goed ingebogen is, zodat het paard ook soepeler en beter voorbereid is op datgene wat hij blijkbaar moeilijk vindt.
Succes.

aur0ra_h0rse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 16:34

allemaal helemaal bedankt, maar zou ze het ook kunnen doen omdat ze pijn heeft? ik moet eerts natuurlijk die les afwachten,...ik ga het vanavond proberen,...

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-06 20:57

Ik denk niet dat het verkeerd aanspringen van de galop door pijn komt,maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit.je paard heeft wel net een ontsteking in zijn schouder gehad en kan daar misschien nog last van hebben.Ik zou zeker even in de les vragen wat je instructrice er van vind.Heb je vanavond les?