Majestic@work (M1)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Talitha15

Majestic@work (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 20:55

Ik rij Majes inmiddels ongeveer 3 maanden en ik heb hem nu weer op M1 niveau. Hij had hiervoor een jaar of 4 niets gedaan en nu heb ik hem inmiddels ook al 2 keer gestart: 2 winstpunten!!! Het zijn maar een paar foto's en ook niet echt spectaculair, maar wel even leuk om te laten zien:

Zo loopt hij er tegenwoordig buiten bij:
Afbeelding
Omdat hij is geschoren:
Afbeelding

Lekker lichtrijmoment!!:
Afbeelding

Het lijkt net of ik hier helemaal krom zit, maar dat is niet zo. Hij loopt hier ook iets te diep, maar wel lekker erdoor:
Afbeelding

Schouderbinnenwaarts:
Afbeelding

Lekker drafje:
Afbeelding

Galopje:
Afbeelding
Afbeelding

even stappen:
Afbeelding

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:00

Leuk hoor, soms zou die toch net iets meer lengte in de hals kunnen hebben en op sommige foto's heb je naar mijn id je handen iets hoog, maar ziet er netjes uit!

DOe zo door

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 21:08

Bedankt. Mijn handen heb ik inderdaad soms iets te hoog, daar ben ik mee bezig. Lengte in de hals vind ik niet, maar door die ene draffoto kan ik begrijpen dat je dat denkt. Hij loopt eigenlijk altijd zoals op foto 6,7 en 8. Netjes op of iets voor de loodlijn dus!!!

Emma87

Re: Majestic@work (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:08

Leuke combi! En leuk kleurtje ook zeg. Vind het er goed uitzien.

Hilde_92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:10

Leuk beestje,
ik vind hem op sommige foto's kort in zijn hals.
Verder ziet het er goed uit

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 21:11

thanx!!! Het is geen makkelijk paard om te rijden, maar ik weet inmiddels de knopjes te vinden en het klikt gewoon erg goed. Ik ben hem eigenlijk gaan rijden, omdat mijn eigen paard HKO fase 3 heeft en nu ben ik hem maar gaan starten. Mijn eigen paard wordt gereden door een bijrijdster en door mij.

_mrie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 21:24

Ik moest wel even lachen om de eerste foto, zijn voetje linsvoor ziet er zo grappig uit. Echt alsof hij loopt van "laalala"

Verder ook leuke foto's. Ga mee met wat er gezegd is over je handen, het lijkt wel alsof je hem vastpakt.

frieske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 23:56

leuk paardje..je bent volgens mij wel streng in zn mond..probeer eens toe te staan met je handen en met je zit terug te drijven, hi zal zo nog mooier en gedragener gaan lopen

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 00:19

Ik ben juist helemaal niet streng met mijn handen. Ik heb op deze foto's haast niets in mijn handen, alleen door het gebogen stukje in het myler-bit, lijkt het al snel of je trekt. Ik heb altijd alleen maar contact met mijn paarden. Als je hem te strak vasthoudt, dan komt hij meteen in verzet. Het is nl. een heel gevoelig paardje.

Roosje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:08

Ik vind het er heel onrustig uitzien, op sommige foto's lijkt het net of hij onder je weg loopt. Inderdaad handen lager houden en de teugels wat korter pakken. Hij mag er nog wel wat meer door heen komen ze loopt net niet helemaal lekker er door heen en kijkt nog erg naar andere dingen. Wel een leuk beestje ik vind um niet mooi geschoren trouwens veel succes verder

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:11

Talitha15 schreef:
Ik ben juist helemaal niet streng met mijn handen. Ik heb op deze foto's haast niets in mijn handen, alleen door het gebogen stukje in het myler-bit, lijkt het al snel of je trekt. Ik heb altijd alleen maar contact met mijn paarden. Als je hem te strak vasthoudt, dan komt hij meteen in verzet. Het is nl. een heel gevoelig paardje.

het ziet er wel uit alsof je hem strak vast hebt, maar dat kan natuurlijk ook maar gewoon een momentopname zijn.
Verder vind ik het er wel goed uitzien, en op die eerste foto zijn linkervoorvoetje vind ik zo grappig

_Lisanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:16

Ik vind het er ook een beetje uitzien of je je hem heel strak vast hebt, of het echt zo is weet ik niet. Maar zo ziet het er wel een beetje uit

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:17

Misschien is het handig om een sperriempje te gebruiken omdat het
door de foto's lijkt als of Majestic zich weg drukt met dr neus.
Qua rijden; heb ik geen commetaar en wens je veel succes met de
wedstrijden!

_Buddha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:20

Ziet er mooi uit zeg! Erg mooi geschoren!

Stuiterbal_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:30

Mooi beest hoorr!!

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 11:52

Ik rij met deze neusriem, omdat hij een wondje heeft op de zijkant van zijn hoofd. Als ik dan met zijn gewone neusriem rij, dan komt dat wondje klem tussen de neusriem en het bit en gaat dan weer open. Zonder neusriem is geen optie, omdat hij heel moeilijk is met zijn mond. Hij is heel gevoelig en heeft ook nog eens een vrij dikke tong en een vrij laag gehemelte. Als ik zonder neusriem rijd, dan hangt hij zijn tong eruit. Met neusriem doet hij dit niet en ik heb hem niet eens strak zitten. Iedereen die mij kent, weet dat ik met een hele rustige zachte verende aanleuning rij. Wel met constant contact. Alleen op de voltes, dan sta ik mijn binnenhand wel eens extra toe, maar verder rij ik hem op 2 teugels. Hij was vandaag een beetje druk en de foto's geven ook niet echt een goed beeld van hoe hij momenteel loopt, maar ik wilde ze toch plaatsen.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:53

mooi paard
heel mooi...

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 11:54

thanx!!!! Ik zie nu ook op de foto's dat het lijkt of hij zijn mond open heeft, ik denk dat het daarom lijkt of ik hem vastzet. Dat is echter een hele lading schuim, hij heeft zijn mond met rijden altijd netjes dicht. Wel een raar gezicht trouwens!!!

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 11:59

ik vind het een mooi paardje en heel erg apart geschoren. die galop foto's zijn ook errug leuk. jammer dat er niet geen zweefopname is gemaakt

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 12:15

Bij je SB kantelt Majestic het hoofd, probeer daar net iets meer op te letten. Verder is het een vrij 'druk' beeld, net wat hier boven al gezegd wordt

ginniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:20

Wat een leuk paardje
En super mooi geschoren
Ik snap niet dat mensen kunnen zeggen dat het een onrustig, druk beeld geeft het zijn moment opnamens !!
Hij kantelt wel een beetje zijn hoofd met de schouderbinnenwaarts
voor de rest er zit een lekker koppie op

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 17:32

Dankjewel! Ik zie dat drukke ook niet echt van de foto's af, maar ja!! Hij loopt met de schouderbinnenwaarts idd een beetje door mijn buitenteugel heen, maar ik vond dat hij zo mooi schaarde, dat ik hem er maar bij heb gezet!! Ik heb op de foto's ook mijn handen mooi gelijk bij elkaar. 1x iets te hoog. Nergens ongelijk inwerkend ofzo.

Mandybrandt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 17:49

om eerlijk te zijn vind ik het ook erg lijken of je erg streng in zijn mond bent, hij heeft ook op elke foto zijn mond open..

Talitha15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-06 18:15

Hij heeft zijn mond niet open, dat is schuim en zijn lippen trekt hij soms een btje op!!! Dat staat hierboven ook al een keer. Hij heeft zijn mond altijd netjes dicht, zijn kaken op elkaar. Hij trekt wel af en toe met zijn lippen, maar zijn kaken zijn altijd netjes op elkaar. En nu weten we wel wat jullie denken, ik weet dat het niet zo is en ik heb dat inmiddels ook al een keer of 4 gezegd hier!!!

nobility

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-06 18:40

Zie toch echt op twee fotos dat hij zn mond open heeft!? maar het blijft idd een moment opname. het lijkt me een behoorlijk druk diertje