Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
,, gewoon oefenen en oefenen. met mijn pony was t ook zo. wilde niet in de goede galop aanspringen.. en misschien les nemen die er veel verstan van heeft. dit kun je bniet in een x oplossen. dus elke week 1 of 2 x les nemen. en dan komt het vast wel goed.. 

veraA schreef::n
Ga je paard eerst maar leren aan de longeerlijn te lopen dan. Dat lijkt mij toch eigenlijk wel de basis als je aan het werk wil gaan..
sorayalover1 schreef:veraA schreef:
Ga je paard eerst maar leren aan de longeerlijn te lopen dan. Dat lijkt mij toch eigenlijk wel de basis als je aan het werk wil gaan..
Hier zijn wel al mee begonnen hoor :S Dus maak je niet zo druk als kieka niet kan longeren kan ze dat niet daar kunnen wij ook niks aan doen we hebben haar pas en dus ook niet zelf ingereden.
Citaat:Het heeft er niks mee te maken wie haar heeft ingereden. Je had er gewoon nooit op moeten gaan zitten. Je moet je paard leren longeren, en stemhulpen aanleren, en pas dan erop gaan zitten
Feit blijft dat jij met het probleem zit en niet een ander, dus jij moet het ook oplossen. En als je dat echt graag wilt neem ik aan dat je openstaat voor adviezen die je krijgt nav het topic wat je opent, omdat je graag wilt weten hoe je dit moet oplossen...
sorayalover1 schreef:Citaat:Het heeft er niks mee te maken wie haar heeft ingereden. Je had er gewoon nooit op moeten gaan zitten. Je moet je paard leren longeren, en stemhulpen aanleren, en pas dan erop gaan zitten
Alle stemhulpen kan ze al hoor..
Wat ik had er nooit op moeten gaan zitten! Dat maak ikzelf toch wel uit? EN IK VRAAG HIER NIET OF MIJN PAARD EERST MOET KUNNEN LONGEREN VOORDAT IK KAN RIJDEN hoor!
veraA schreef:veraA schreef:
Zo zo beetje rustiger kan ook wel![]()
Jouw paard heeft dus niet geleerd om uit 'vrijheid' aan te springen. Ze moest het doen met een ruiter op haar rug. Dat is natuurlijk veel moeilijker voor zo'n dier. Vandaar dat longeren wel handig is. Zowiezo vind ik een paard uit de wei plukken, beetje zadeltje laten wennen en er dan opstappen en bar slechte methode, maar goed, daar gaat het niet om.
Ik zeg dus dat je IMO er niet op had moeten stappen voor ze kon longeren, omdat longeren de basis is
We zijn het rijden nu pas aan het oppakken en 1 a 2x per week longeer ik haar oftewel poging tot
En dan meestal een halfuurtje..
In het begin ging ik ook wel eens lichtrijden op het verkeerde been, en dan aanspringen, dat kan ook helpen. Ook vanuit stap aangalopperen hielp bij die van mij goed. Nu springt ze bijna nooit meer verkeerd aan. Zorg ook dat je zelf goed op je binnenbeen zit. Succes! 
)voor in rechts (de galop waar hij niet meer in kon) en achter in links aan!!Dat hebben we aan paar x geprobeert maar hij doet steeds hezelfde og hij gaat gewoon in de linkergalop.Maar ik dank niet dat jij met staartriem rijdt dus....Mischien moet je de singel een gaatje losset of juist strakker doen, ik ben nu alles aan het proberen.... NORALY_TJE schreef:Dat heb ik dus ook met mijn shet al best lang maar dan in de techtergalop!Eerst hebben we er iemand anders op laten rijden die sprong hem in iedergeval soms in de goeie galop aan.....toen waren mijn instructrice en ik op het idee gekomen om de staartriem van het zadel af tehalen, toen liep mijn pony veel soepeler!Maar hij sprong (echt heel raar maar het kan)voor in rechts (de galop waar hij niet meer in kon) en achter in links aan!!Dat hebben we aan paar x geprobeert maar hij doet steeds hezelfde og hij gaat gewoon in de linkergalop.Maar ik dank niet dat jij met staartriem rijdt dus....Mischien moet je de singel een gaatje losset of juist strakker doen, ik ben nu alles aan het proberen....
Het heeft ook niks met de singel te maken..
en denkt dat alles in orde is
ik wens je veel succes

sorayalover1 schreef:We zijn het rijden nu pas aan het oppakken en 1 a 2x per week longeer ik haar oftewel poging totEn dan meestal een halfuurtje..