uitbreken met springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lidewijke

uitbreken met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 20:44

Dusseh.. Ik rijd al best lang paard, maar ben nu nog niet zo lang geleden echt serieus(er) begonnen met springen, dus dat gaat soms nog wat sukkelachtig.
Nu vandaag brak hij steeds uit naar links (rechts stond een hele hoop palen om hindernissen mee te bouwen. Als er een schuine balk lag aan de linkerkant deed hij het perfect, maar als die er niet lag dus niet.
Ik heb zeker 4 keer aangereden en telkens deed hij weer hetzelfde, hoewel ik er elke keer wat meer aan deed. Ik had mijn rechterteugel kort, gaf hem een tik op zijn linkerschouder iets voor de sprong en zo nog'n paar dingetjes, maar hij brak telkens weer uit.

Nu vraag ik mij dus af wat ik in godsnaam verkeerd doe (want ik weet ook wel dat het niet aan hem ligt).

farfalla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:48

Je zegt dat je je rechterteugel kort had. Ik denk dat het vooral ook belangrijk is dat je je linkerteugel er aan houd. Die houd je ook gewoon op maat, en tegen zn hals. Zo sluit je je pony als het ware op tussen je teugels.
Je kunt nog zo hard aan je rechterteugel trekken. Maar je linkerteugel is in dit geval minstens zo belangrijk!

Succes ermee!

angellelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 20:50

Hij brak uit naar links en daardoor hield jij jouw rechterteugel korter... wat doe jij als ik aan jou rechterarm ga trekken, dan trek je terug en ga je dus naar links toe. Doordat jij meer druk op jouw rechterteugel had valt jouw paard over de buitenschouder weg in dit geval de linkerkant en breekt dan uit. Probeer jouw paard recht te richten op de sprong en druk op beide beugels en teugels gelijk te houden. Probeer vertrouwen in jouw paard en jezelf te hebben, oefening baart kunst. Je kan gewoon blijven rijden met die linkerbalk zodat jij je meer kan richten op jou houding en de druk op beugels en teugels, zorg dat ze gelijk zijn om je paard niet in onbalans te brengen.

Neem goed les en bouw het rustig op zodat jullie een combinatie kunnen vormen met springen.

Succes met het springen
GROETJES

Elienn

Re: uitbreken met springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:56

Lidewijke

Re: uitbreken met springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-06 18:58

dankjewel
volgende week zal't vast beter gaan (hoop ik dan)