halthouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Horsea_nl

halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 16:33

als ik wil halthouden doet ie dat 'bijna' keurig mar probeert nog een paar stappen door te gaan en zich heel hard maken in de mond.. ik probeer meestal een ophouden te geven maar to ch blijft ie iets dribbelig..wat moet ik hier aan doen?

liesje1986

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 19:33

Probeer m iets fijner aan de hulpen te krijgen. Ga steeds kleiner stappen en zorg dat hij hierbij goed aan de hulpen blijft en zn rug blijft ontspannen. Hij moet ieder moment vooruit gaan als je je been aanlegt en hij moet makkelijk in de hand blijven. Zo maak je veel overgangen naar het 'bijna-halthouden'. Wel opletten dat je je paard niet afstraft tijdens zulke oefeningen, want dan zal het halthouden alleen maar moeilijker worden. Als je wel echt gaat stilstaan kan je met een rustige stem helpen de overgang af te maken. Succes ermee!

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:43

Hallo,

Dit is een probleem wat ik erg vaak hoor! Ik zeg dan altijd: NIET gaan trekken maar WEL kneepjes geven, alsof je in een spons knijpt.. dus dat ie 'viert'. Bij hun hiel phet allemaal wel.. Je moet eerst zorgen dat je paard netjes blijft staan, hoeft nog helemaal niet aan de teugel of vierkant.. eerst zorgen dat je pony goed blijft stil houden...

kiekpjot

Re: halthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:56

Een goede ophouding te maken en rustig in de mond en je stem gebruiken door hard te trekken in de mond word het paard alleen maar onrustiger doordat het zeer doet ,, En daarom gaat tie dribbelen ..

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 14:50

Dubbele topic!!