3,5 jarige Welt hit II merrie @ work OHZ

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

3,5 jarige Welt hit II merrie @ work OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 14:00

Heey iedereen!
Ik heb al mijn moed bij elkaar gezameld, en dan uiteindelijk toch maar weer een paar foto's er op gezet, sorry voor de slechte kwaliteit.. !! er zou vandaag iemand foto's komen maken (ook een bokker) maar die kon niet.. heaa margo!! grapje..
hier komen ze.. mensen let niet op mijn houding die is bagger dat weet ik.. ik ben er op aan het werken, eerst had ik een hele nette houding maar die is héél hard achteruit gegaan.. commentaar op mijn houding heeft dus geen zin,, ik werk eraan.. hopelijk over een tijdje foto's met een goede houding!!
1.
Afbeelding
even loswerken in stap.. aaii dat beentje..

2.
Afbeelding
hier brak ze uit, ze is wat tegen de hand en hier is mijn houding héél slecht.. maar dit komt mede ook omdat ze uit brak.. normaal is t nét iets minder erg..

3.
Afbeelding
na het uitbreken, weer snel herstellen en verder gaan of er niets aan de hand is..

4.
Afbeelding
hier loopt ze al wat meer ontspannen alleen rij ik net licht..

5.
Afbeelding
wat ik hier aan het doen ben met mijn benen..?? volgens mij wil ik haar net aandrijven ofzow..?? njaah vaaaaag..

6.
Afbeelding
dit vind ik de mooiste hier is ze lekker ontspannen in de aanleuning, mijn houding is weer wat beter omdat ik nu zelf wat minder hoef te werken aan haar aanleuning, lekker dr oortjes naar voren, die achterhand er goed onder en aaii dt beentje..
ohh hier lijkt trouwens wel alsof ik met mijn rechterhand heeeel streng inwerk, dat is niet zoo.. mijn ene mouw zit opgestroopt en de ander is naar beneden gezakt en ik rijd met handschoenen.. vandaar dat het er een beetje raar uit ziet..

commentaar is welkom maar wees lief, onthoud dat deze knappe dame nog maar 2,5 maand onder weg is.. (onder het zadel dus..!! ) ik ben trouwens zelf bestwel geschrokken van mijn houding.. die moet égt drastisch beter worden.. maar dat komt goed! wat denken jullie? ik heb 17/18 maart mijn allereerste wedstrijd.. komt dat goed denken jullie?

sorry voor de hoeveelheid! wees lief! en de volgende keer (als margo tenminste komt) kome er duidelijkere foto's op!

Groetjes Anne en die eigewijze merrie Verola T. !

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:10

Lekker beestje!! Die laatste foto is inderdaad erg mooi, ze kan fijn lopen! Alleen met aandrijven hoor je je benen eraan te houden en wat meer druk te geven en niet schoppen .Veel succes er verder mee! En succes met je houding.

meisje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:13

ziet er erg goed uit voor een paard dat nog maar zo kort onder het zadel is....
je houding vind ik wel meevallen alleen moet je iets rechterop gaan zitten!!!!
veel succes met je paard!!
en oja probeer niet direct te veel aan de teugel te willen rijden he, leer je paard eerst goed op eigen benen te lopen en zijn/haar balans te vinden!!

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:15

Heb je les?

Mooi paard hoor, ik zou denk ik met die wedstrijd nog even wachten tot je het allemaal wat meer bevestigd hebt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:16

Mooi dier om zo te zien.
Kan weinig echt nuttig commentaar geven, daarvoor zijn de foto's te onduidelijk!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 14:19

@ sammie44 Thanx!
jaah ik weet dat ik niet hoor te schoppen! als het goed is doe ik dat ook niet.. :S ik heb egt gééén idee wat ik daar aan het doen ben.. whaha

@meisje23 Thank you!!
ik heb de eerste maand helemaaaal niet geconcentreerd op het aan de teugel rijden, maar ze ging vanzelf de teugel opzoeken, en dat is ook hoe het moet, ze moet hem zelf op gaan zoeken, ik rij veel binnenhoefslag om haar recht te laten lopen, op eigen benen, voor de balans enz. (hoewel dt niet op de foto's te zien is.. )

@ nienkekara dankje!
er komen als het goed is (en als margo tijd maakt) zsm duidelijkere foto's op!

@ wendy al die complimentjes! dankje!
jaa ik heb inderdaad les, 2 x in de week een half uur, de wedstrijd is meer voor de ervaring absoluut niet voor de punten ofzo, daarom ook H.C telt dus niet mee voor plaatsing of wp, ik doe mee puur en alleen omdat ze érg kijkerig is (zelfs op eigen terrein) nog maar weinig gezien heeft, weinig met de trailer weg is geweest enz enz. dus het is gewoon om haar bekend te maken met vreemd terrein (ok die zin is dubbel.. :S ) en om haar een beetje ervaring op te laten doen en ook voor mij zodat ik weet wat ik kan verwachten als ik over een tijd écht op wedstrijd ga.

groetjes

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:21

In dat geval zou ik gewoon lekker op wedstrijd gaan, kunnen jullie beide alleen maar van leren toch?

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 14:28

daarom, dat vond ik zelf ook al!

Esther_Ziezo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 14:41

jammer dat de fotos onduidelijk zijn..
ik heb geen comentaar daardoor..
maar wel een groot paard is het volgens mij
veel plezier nog met hem/haar
en volgende keer bettere fotos ???

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 14:45

bedankt voor je reactie! volgende keer betere foto's! ze is 1.65 dus niet zo groot op zich, en je leest het al, ze.. dus een merrie! groetjes!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 18:38

voor alle mensen die komen kijken : laat even een berigje achter!

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:08

Start je in de B? Want dan zou ik niet eens HC starten, je kunt toch geen verliespunten rijden en elk winstpuntje wat je pakt is toch maar mooi meegenomen!

Super mooi paard, wees er maar zuinig op!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 20:16

ik ben er zéker zuinig op! jaaah eigenlijk zou dat best kunnen jaah.. !! maar ik heb nog geen startkaart maar die zal ik dan toch maar eens gaan aanvragen! bedankt!

Groetjes

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:41

Wat een leuke merrie en wat toont ze groot zeg!

Heb zelf ook eens een paard gereden wat eigenlijk als vanzelf je hand op ging zoeken Ideaal, maar het is dan wel belangrijk dat je het paard voor zichzelf beschermt Anders gaat het misschien wat te snel Hoe lang is ze al onder het zadel? Meestal krijg je na een paard maandjes nog een soort van pubertijd, ze worden dan ook sterker door de training. Misschien is dan juist verstandig daar eerst doorheen te rijden zodat ze echt voor je gaat en dan pas op wedstrijd te gaan (officiele wedstrijden wel te verstaan, oefenwedstrijdjes zijn altijd leuk en nuttig en ze kosten minder geld ).

Het is maar een tip

Ik vind dat het er op de foto's in ieder geval erg goed uitziet! Ga zo door zou ik zeggen!!

noekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:44

Prachtig beestje zeg in mijn profiel staat ook een welt hittje, alleen die wordt dit jaar 3 dus is nog niet beleerd.

Commentaar is al gegeven, verder vind ik het er lekker ontspannen uitzien

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 20:51

Ziet er goed uit hoor.
Moet je 17, 18 maart in uden rijden van vorstenbosch??
Daar moet ik ook rijden

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 21:15

@ siefke
ik blijf er ook voorzichtig mee, ik neem op tijd gas terug, maar het is een merrie die érg graag wil werken en zodra het niet meer interessant en moeilijk genoeg voor haar is gaat ze overal over liggen miepen een deken langs de bak(wat er al een half uur ligt ) = doodeng, constant aanspringen in galop halthouden ho maar, stappen nee nee, je moet haar echt aan het werk houden het moet interessant voor haar blijven dus dan is het ook wel weer moeilijk om gas terug te nemen. maar ik doe mijn best, bedankt in ieder geval!

@ noekje
thanx ik vind haar ook mooi hoezo ego.. welke is de welt hit?

@ lachmar
dankje, jaah dat is inderdaad in uden van vorstenbosch, ik start dan in de B als aller eerste van de groep, ik weet nog niet op welke dag maar ook als eerste van die dag.. wanneer moet jij ongeveer? (startlijst staat er nog niet op, maar de indeling wel) misschien zie ik je dan nog! Succes!

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:17

Ik moet in de L2 of M1 dat weet ik nog niet en in de Z2.
Dus hoef niet tegen jou, jammer

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 21:23

ok, nou zoo jammer vind ik dat niet hak toch nii gewonne maar ik zie je nog wel en pm je tegen die tijd nog wel hoe het is gegaan! ik hou in ieder geval de startlijst in de gate om te kijke wanneer jij moet, misschien dat ik wel even kom kijken als ik tijd heb!

groetjes,
Anne

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 21:27

moet je trouwens ook die week erop bij van dinther? (heemskinderen) ik in ieder geval wel, ik dacht als we dan toch gaan dan gaan we haar ook maar meteen ontgroenen en starten bij van dinther, als je haar daar door krijgt krijg je haar overal door ok das overdreven, maar dan krijg je dr wel door veel bakken

lachmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:36

ja door moet ik ook heen als het goed is.
Dan zeker in het M1 en ook in de Z2.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 21:38

Mooi paard en succes met haar

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 21:41

@ lachmar
ahh je zit dus een beetje met een overgang dan zie ik je daar wel weer!

@ anke
dankjewel!!

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 15:52

Haai, Leuk beesje heb je!! Jammer dat de foto's een beetje vaag zijn.. Maar voor zover te zien, leuk, mooi kleurtje ook!

Chris_Fire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-06 16:21

Eej Anne...Ik kan in de vakantie vast wel een keer op vrijdagmiddag ofzo want naar stal ga ik dan tog savonds want dan heb ik les. En met de wedstrijd kan ik heeeel misschien ook wel maar beloof niks

groetjes margo