Flower @ manege wedstrijdje met boomloos!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Flower @ manege wedstrijdje met boomloos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 11:12

Wel de laatste, ik heb eindelijk besloten toch met western verder te gaan, iets wat ik altijd al wou maar nooit gedurfd heb om de stap te nemen!

De wedstrijd ging ook niet zo, met inrijden was ze erg heftig (ik kreeg haar gewoon niet terug) dus ik heb bij mijn proef mijn zweep maar weggelaten. Domme actie, mevrouw had meteen zo iets van, nou dan hoef ik ook niets meer te doen, en kende spontaan de galophulp niet meer... Waardoor ik haar een schop verkocht en mijn beugel verloor, maar met die hoesjes draaien ze dan ook meteen zo dat ik er met mijn voet niet meer bij kan. Ik had het nog geprobeert, maar het lukte niet, dus ik toch met mijn hand gedaan, en ik leunde nog niet voorover of ze was al weer richting uitgang... Lekker slecht..
Verder is ze sinds kort weer erg tegen de hand, ik denk dat ze aan het wisselen is en daarom probeer ik dan ook maar zo weinig mogelijk aan mijn teugels te zitten. Dus nageeflijk liep ze ook al niet. Bij de voltes kreeg ik haar nog steeds niet goed terug dus die waren allemaal te groot...

Wat ging er dan wel goed? Nou ik vond dat ze het halthouden erg goed deed! En nu ik het filmpje terug heb gezien moet ik zeggen dat mijn houding het afgelopen half jaar erg voorruit is gegaan (sinds ik de barefoot heb), perfect is het nog lang niet, maar het is wel al een gigantische verbetering. Ik zat altijd met mijn benen voorruit en afgestoken, hele erge kapstokken, ik zat helemaal achterin het zadel, ik zat nooit rechtop (soort zoutzak) kukelde vaak te ver naar voren, keek naar beneden, had mijn handen nooit op de goede plaats. Oftewel, alles wat fout kan ging fout

Hier stills uit het filmpje:
Halthouden en groeten:
Afbeelding

Volte 10 meter:
Afbeelding

Galop
Afbeelding

Grote volte galop
Afbeelding

paar seconden halthouden vanuit draf (vierkant )
Afbeelding

Galop andere kant
Afbeelding

draf
Afbeelding

Halthouden en groeten
Afbeelding

In vrije stap de rijbaan verlaten
Afbeelding

Belonen
Afbeelding

en klaaaar
Afbeelding

En is haar staart niet mooi schoon! hij leek bijna van zilver:
Afbeelding
Afbeelding

Ik werd (uiteraard) laatste, met net geen PP. Het was de F7 (ong B nivo).
Ik vond een paar dingen op mn protocol oneerlijk, maargoed, het was toch de laatste keer Ik was er opzich wel mee eens dat ik laatste was en geen PP, maar een paar opmerkingen + cijfers en het feit dat Flower (net ingereden) zogenaamd een zeer makkelijk paard is...

Liisette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:15

Jammer dat ze zo vervelend was..!
Maar het blijft een moppie..

Suc6 met western rijden;)

Kus aan Flower..

Groetjes lisette

Splinter

Re: Flower @ manege wedstrijdje met boomloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 11:39

Knappe pony!

Rijd prettig he, zon boomloos zadel!
Maar waarom hang je er geen dresuurbeugels aan dan?
Die zijn makkelijker aan te doen als je ze verliest

floorlayka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 15:27

Beetje onduidelijke foto.
Ze lijkt op mijn pony. Zal wel door haar schimmekleur komen.
Jammer dat alles fout ging wat fout kon gaan.
Mooi dat ze ook netjes stilstond, maarja dat is ook niet zo moeilijk als het gas er niet opzit

achja, volgende keer beter. Over je houding kan ik niet zoveel zeggen

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 17:18

floorlayka schreef:

Mooi dat ze ook netjes stilstond, maarja dat is ook niet zo moeilijk als het gas er niet opzit

achja, volgende keer beter. Over je houding kan ik niet zoveel zeggen

Met die opmerking ben ik het niet eens. Halthouden gaat echt niet beter als je langzaam gaat! Vaak ga je dan meer 'slingeren' en is het juist moeilijker om recht en vierkant halt te houden. Ik vind het persoonlijk fijner als je kunt halthouden uit een hoger tempo.

weer ontopic: ik vind dat je een hardstikke leuk paardje hebt en het ziet er leuk uit!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-06 18:07

Splinter schreef:
Knappe pony!

Rijd prettig he, zon boomloos zadel!
Maar waarom hang je er geen dresuurbeugels aan dan?
Die zijn makkelijker aan te doen als je ze verliest

die hangen eraan!

Maar ik heb mijn gespen beneden (heb er anders last van) en hierom heen zit een hoesje. door dat hoesje bleven ze hangen

barefoot zit inderdaad erg goed! In het begin moest ik nog wat wennen, en had ik wiebelige benen en kukelde ik alsnog naar voren, maar na een maandje ofzo was er ineens een klik, en sindsdien houd ik juist mijn benen erg stil én over het algemeen op de goede plaats, iets wat ik daarvoor voor onmogelijk had gehouden! Ook zit ik nu vrijwel altijd rechtop, ook dat was met andere zadels onmogelijk!

floorlayka schreef:

Ja het zijn stills, fotos maken is praktisch onmogelijk in die donkere bak. Ik vond het super dat ze goed stilstond, dat is meestal juist hetgeen waar we het meest moeite mee hebben. Overigens was ze juist té heftig, dus alles behalve geen gas Alleen de galop hulp kende ze even niet, en ging ze maar keihard draven Maar ik had juist moeite haar terug te rijden zodat bijv de voltes ook goed gingen.
Ze vind de galop nog moeilijk, iig wel om in een hoek aantespringen, dus als ze er dan onderuit kan komen door gewoon keihard in draf wegtesprinten vindt ze dat een betere keuze haha!

Maargoed, wat je zegt, 'volgende'keer beter. Ik weet dat wij samen dit proefje echt goed kunnen rijden, maar we hadden schijnbaar onze dag niet.