Noby@ Clinic Tyrza van Iperen, groep 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Noby@ Clinic Tyrza van Iperen, groep 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 22:57

Hier de foto's van de clinic van vandaag. Helaas is vriendlief zo egoistisch geweest om alleen foto's van zijn meisje te maken (zoals hij dat zo mooi noemde) en staan mijn lesgenootjes er niet op. Excuses daarvoor.

Dit was de tweede keer dat ik een clinic bij Tyrza reed en ook de tweede keer dat ik met Noob op pad was. Ik was erg zenuwachtig dit keer en dat is ook te zien op sommige foto's. Het was voor mij namelijk de eerste keer met hem in een binnenbak en daar maakte ik me ook nogal druk over. Noob gaf er niet om, hij deed braaf wat er van hem gevraagd werd.
Het was jammer dat hij op een gegeven moment per ongeluk werd geraakt door de zweep van een van de andere deelnemers, hierdoor werd hij wat heet. Ik gelijk de bibbers en hij gelijk knijperig. Gelukkig kreeg ik hem hier wel uit.

Nu dan de foto's. Ik zal er zoveel mogelijk bij zetten; ook wat Tyrza heeft gezegd.

Afbeelding
net in de bak, lekker instappen.

Afbeelding
al direct in opperste concentratie. Moet wel mijn hand gesloten houden.

Afbeelding
eerste draf, lekker laag. Op de achtergrond mijn bakgenootjes voor vandaag en natuurlijk een druk-heen-en-weer-lopende-en-aanwijzingen-gevende Tyrza.

Afbeelding
ho, rechtop blijven zitten!

Afbeelding
dat krukje was om Tyrza's rug wat te ontlasten, maar het was wel een heel erg spannend object! vooral voor mij dan... want ik zag al weer spoken. Noob gaf er gelukkig niet om...

Afbeelding
op zich een mooi moment, maar Noob zou wat actiever van achteren moeten zijn.

Afbeelding
wel de ellebogen aangesloten houden

Afbeelding
hier is te zien hoe scheef ik soms zit. Ik hang dan helemaal naar links. Het gekke is dat ik het nauwelijks voel.

Afbeelding
even lange teugel tussendoor, gelukkig kreeg ik er nog een lachje uit

Afbeelding
en aan de bak bij Tyrza. Ik moet bewuster gaan wenden en ervoor zorgen dat hij niet zo door mijn binnenbeen heen valt.

Afbeelding
mijn linkerhand moest ik op mijn knie zetten. dit om meer stelling te vragen. Iedere keer als hij losliet, moest ik een klopje met de binnenhand geven. Dit werkte erg prettig.

Afbeelding
nog even lekker uitstappen en droogwandelen, want gezweten hadden we allebei! (gezien zijn zweetlijf en mijn rode kop...)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en weer lekker naar huis!

Sorry voor de hoeveelheid foto's trouwens!
Ik heb weer veel geleerd. In principe vertelde Tyrza niet heel veel andere dingen dan mijn instructrice, maar ik heb weer huiswerk genoeg!
Het is al een poos geleden dat er foto's van me gemaakt zijn en ik ben er eigenlijk best van geschrokken. Ik zit echt erg naar links en ook gaan mijn ellebogen wel erg vaak opzij, in plaats van richting mijn lijf.
Maar goed, dat weet ik nu weer en ook hier ga ik aan werken!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:00

Ik vind het er netjes uitzien, het meeste commentaar heb je zelf al gegeven...Leuk paard heb je

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 23:03

dank je sunrise! ben ook uber-trots op mijn mannetje!
zou je niet zeggen he, dat hij kissingspines op 6 wervels heeft!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:03

Ik vind het er goed uitzien hoor!

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:13

Heej angelique. leuke foto's. Ik vind echt dat je een heel mooi paard onder je kont hebt en dat het er allemaal goed uitziet. Ik ben zelf ook scheef, grinnek, maar daar kun je (kunnen we) heel goed aan werken. Nogmaals echt goed hoe je dit paard traint zodat hij gene last heeft van zijn 'afwijking', daar heb ik vee respect voor.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 23:17

dank je wel Sansje!
ook jij hebt een leuk dier. Vond het wel grappig om te zien dat hij zo moe was, hij moest echt hard werken! Morgen lekker rustig aan doen met die beesten, ze zullen wel spierpijn hebben.
trouwens, dat scheefzitten; voel jij dat je scheef zit? Ik knik dus heel erg naar links en op filmpjes die gemaakt zijn (moet ik er nog op zetten), zat ik dat mijn linkerschouders soms wel 5 tot 10 cm. lager was dan de rechter. Heb er eens op gelet vandaag en volgens mij zit ik ook in de auto en achter mijn bureau zo.
Wat zou je hier nou aan kunnen doen?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:28

benangelique schreef:
dHeb er eens op gelet vandaag en volgens mij zit ik ook in de auto en achter mijn bureau zo.
Wat zou je hier nou aan kunnen doen?

Volgens mij heb ik deze tip wel eens vaker gegeven:

Rechtop gaan zitten in je auto en bureau. Desnoods een beetje tegenzitten.

Kijk voor de lol eens na het douchen in de spiegel of je uberhaupt wel recht gebouwd bent. Ik niet. Mijn rechterschouder staat lager en mijn rechterheup hoger.

Ikzelf ben dus ook dagelijks bezig om mijzelf te controleren. Kun je bv ook zien aan de kussens van je zadel en de slijtplekken op je laarzen. Kijk voor de lol eens onder je zadel en zie welk kussen meer is ingedrukt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:43

Ziet er goed uit hoor!
en dat scheef zitten is een bekend probleem

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:45

zie4t er netjes uit commentaar gaf jezelf al

en 1 vraagje heeft jou paardje nou zo`n lange nek of lijkt dat nou

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 23:49

Je bedoelt een lange hals, Dancie? Het is niet te hopen dat hij een lange nek heeft

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 00:03

ja sorry

LadyLuna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 01:07

Heb ik het mis als ik zeg dat jij wordt gesponsord door Dejo

Ziet er erg goed uit! Mooi paard ook!

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 03:18

Erg mooi paard, netjes hoor

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 09:26

hij heeft niet en superlange hals hoor! maar omdat ik hem erg laag ingsteld rij, lijkt dat vaker zo. Als je hem bovenin zet en wat ronder instelt, is zijn hals een normale lengte.
Bedankt voor de tips Tyrza, ga ik zeker eens doen! kussens bekijken en vooral mijn eigen lijf. Ik moet volgende week weer naar de fysio voor mijn nek, ik zal hem ook eens vragen om te kijken naar mijn bouw.
@LadyLuna; ik word inderdaad gesponserd door DEJO!

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:14

Hoi Angelique,
ziet er goed uit zo hoor. vind het echt knap; jullie manier van trainen van dit paard, zoals ik al eerder gezegd heb. Het is een heel mooi dier. En dat je scheef zit, heel veel oefenen. Mensen langs de kant je er regelmatig op laten wijzen. Het komt goed hoor.
Ik vond het een erg leerzame dag.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 10:17

ziet er nettjes uit

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 10:57

hai Buff! was leuk he gisteren! wij ons maar druk maken over onze paarden, terwijl ze reuze braaf waren!

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:03

haha ja inderdaad. Zoooo lief! Het ging echt heel lekker. Heb nu alweer zin in vrijdag, hebben we weer wedstrijd.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 11:25

Je doet het goed hoor Buff! Zeker als je ziet dat je hem nog maar zo kort rijdt. Ik rij Noob nu een jaar, maar ik kom nog niet eens fatsoenlijk een B-proef door. Ga wel in april starten, het moet er maar eens van komen.

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 11:27

BeLoVeD

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 13:31

Leuke foto's! Je moet alleen echt je ellebogen aan je lichaam houden, dit ziet er echt niet uit..

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 13:33

bedankt Beloved! fijn dat je het zo tactisch weet te brengen.
ook ik weet dat ik hierop moet letten, maar ja... als je gespannen bent gaat je lijf soms rare dingen doen!

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 13:41

Ik heb vanmorgen lekker Noob gelongeerd; hij had eigenlijk nergens last van! was gewoon een lekker vrolijk paard en ook met inbuigen e.d. kon ik niet merken dat hij last van zijn spieren had.
heb hem gisteren toen we thuis kwamen nog wel lekker lang gemasseerd en dat scheelt ook altijd.
Ik heb ook spierpijn trouwens; mijn schouderspieren doen zeer. het is vooral te merken als ik mijn ellebogen weg draai (naar buiten toe). Heb dus echt heel krampachtig gezeten.

DTLL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 14:17

Hahaha, dan heb je goed gereden... je moet wel voelen dat je iets gedaan hebt. Ik heb eigenlijk niet echt spierpijn... Vanavond eens kijken hoe Rebell eraan toe is. Ben benieuwd! Denk dat het bij hem ook wel mee valt.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 14:33

niet goed gereden juist Buff! Ik moet trouwens wel even zeggen dat je een hele mooie houding hebt, vond mijn instructrice ook