Dit was de tweede keer dat ik een clinic bij Tyrza reed en ook de tweede keer dat ik met Noob op pad was. Ik was erg zenuwachtig dit keer en dat is ook te zien op sommige foto's. Het was voor mij namelijk de eerste keer met hem in een binnenbak en daar maakte ik me ook nogal druk over. Noob gaf er niet om, hij deed braaf wat er van hem gevraagd werd.
Het was jammer dat hij op een gegeven moment per ongeluk werd geraakt door de zweep van een van de andere deelnemers, hierdoor werd hij wat heet. Ik gelijk de bibbers en hij gelijk knijperig. Gelukkig kreeg ik hem hier wel uit.
Nu dan de foto's. Ik zal er zoveel mogelijk bij zetten; ook wat Tyrza heeft gezegd.
net in de bak, lekker instappen.
al direct in opperste concentratie. Moet wel mijn hand gesloten houden.
eerste draf, lekker laag. Op de achtergrond mijn bakgenootjes voor vandaag en natuurlijk een druk-heen-en-weer-lopende-en-aanwijzingen-gevende Tyrza.
ho, rechtop blijven zitten!
dat krukje was om Tyrza's rug wat te ontlasten, maar het was wel een heel erg spannend object! vooral voor mij dan... want ik zag al weer spoken. Noob gaf er gelukkig niet om...
op zich een mooi moment, maar Noob zou wat actiever van achteren moeten zijn.
wel de ellebogen aangesloten houden
hier is te zien hoe scheef ik soms zit. Ik hang dan helemaal naar links. Het gekke is dat ik het nauwelijks voel.
even lange teugel tussendoor, gelukkig kreeg ik er nog een lachje uit
en aan de bak bij Tyrza. Ik moet bewuster gaan wenden en ervoor zorgen dat hij niet zo door mijn binnenbeen heen valt.
mijn linkerhand moest ik op mijn knie zetten. dit om meer stelling te vragen. Iedere keer als hij losliet, moest ik een klopje met de binnenhand geven. Dit werkte erg prettig.
nog even lekker uitstappen en droogwandelen, want gezweten hadden we allebei! (gezien zijn zweetlijf en mijn rode kop...)
en weer lekker naar huis!
Sorry voor de hoeveelheid foto's trouwens!
Ik heb weer veel geleerd. In principe vertelde Tyrza niet heel veel andere dingen dan mijn instructrice, maar ik heb weer huiswerk genoeg!
Het is al een poos geleden dat er foto's van me gemaakt zijn en ik ben er eigenlijk best van geschrokken. Ik zit echt erg naar links en ook gaan mijn ellebogen wel erg vaak opzij, in plaats van richting mijn lijf.
Maar goed, dat weet ik nu weer en ook hier ga ik aan werken!
Kijk voor de lol eens onder je zadel en zie welk kussen meer is ingedrukt