Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Yvonniej schreef:Ik denk dat je hem eerst helemaal los moet laten van voren, zo kan hij ook niet hangen. En van daaruit rijden. Dus echt alleen maar van achteren rijden, maar wel goed op tempo zodat hij echt de achterkant moet gebruiken. En zo langzaam aan opwerken.
Als hij niks heeft om aan te hangen, hangt ie ook niet.
dit is natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan! Heel veel succes ermee!! usefull schreef:ik zou niet direct een hulp teugel erbij pakken! ik denk dat voorwaarts rijden heel belangrijk is! Terug trekken of juist helemaal los laten zal ook niet helpen! Probeer het eens met een tussen weg!dit is natuurlijk makkelijker gezegd als gedaan! Heel veel succes ermee!!

ik heb anders echt geen idee. Heb je kleine scherpe ophoudinkjes al een geprobeerd? Mijn paard hing ook een tijdje enorm, maar ben toen gaan longeren met touwtjes en steeds goed actief maken. Misschien eens proberen om hem heel erg actief te maken door hem telkens een tikje op de kont te geven zodat ie niet meer op je hand kan hangen.
Kus Sas purdy schreef:Jullie geven het zelf toch al aan hij is niet aan het been. Ik denk dat dat de eerste stap is in de goede richting om hem aan je been te krijgen. En dan kun je eens kijken wat je verder moet doen.

. Ik ben wat dat betreft pittig veel eisend en heb me op deze pony rot zitten ergeren.
.