met name in de overgang van draf naar stap loopt "mijnes" gigantisch door mijn teugelhulpen heen. meestal blijft ze daar wel redelijk nageeflijk bij (hoewel ik dat stukken minder belangrijk vind dan ff), maar het duurt gewoon meestal zo'n meter of 15 voordat ze dan ook daadwerkelijk in stap overgaat. ze hangt daarbij ook meestal heel erg in mijn hand. ik probeer dan niet terug te trekken, en wat ophoudingen te maken, maar het is erg moeilijk omdat ik wel wil dat ze gewoon die overgang maakt. ik vermoed dat ze het gewoon moeilijk vindt want ze is nog vrij jong, maar ik vind het wel vervelend, een rem vind ik toch wel belangrijk
. stemhulpen helpen maar ten dele. mijn instructrice zei alleen dat ik maar een keer een flinke ruk moest geven zodat het in ieder geval duidelijk doorkomt. verder doe ik volgens mij alles wel goed, ga eerst diep zitten etc en probeer daar ook echt op te letten. ik rijd haar op een dubbelgebroken watertrensje.
tips?

In ieder geval met heel veel geduld, niet zomaar een ruk geven of tegen een omheinig stilzetten, dat kun je hooguit als noodrem gebruiken.