paard blijft maar schrikken op buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

johndeertje

paard blijft maar schrikken op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 01:06

mijn paard is normaal een sul met buitenritten maken,vanaf begin november schrikt ze overal van in het bos erg voorwaarts,kijkt steeds achterom,ziet overal de kabouters staan..is dit normaal gedrag en wanneer zijn de kabouters weer verdwenen..gr

Bodey

Re: paard blijft maar schrikken op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:58

misschien heeft hij de winter in zijn bol???
Die van mij is in de herfst/winter echt onwijs schrikkerig, maar in de zomer is het een sloompie
Gelukkig gaan we weer lekker naar de lente toe!

Naomi21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 12:32

Hihi in t voorjaar krijgen de kabouters kindertjes hé?
T worden er alleen maar meer!

Ik zou je paardje lekker voorwaarts houden. Ook rechtdoor kun je m lekker bezig houden met bijv tempowisselingen. Misschien houdt je paardje dan meer de aandacht bij jou ipv bij de kabouters?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 16:22

Had die van mij net zo...zodra het weer guur werd en het meer waaide etc. kreeg zij de kuren; opspringen, weggalopperen, als een idioot naar huis willen rennen, bokken, steigeren......allemaal van dat soort ongein....Wat mij heel veel heeft geholpen is zoals hierboven al is gezegt haar aandacht bij mij houden, op het zandpad oefeningetjes doen als wijken en in over de straat was ik continu bezig stelling te vragen; links, rechts, diep, bergopwaarts...als ze maar wat te doen had....Hierdoor werd het al stukken minder, ik moet er wel bij zeggen dat als ze er dan nog eens vandoor schoot ik ook een goede ophouding maakte. Het is natuurlijk ook een beetje aanstellerij en ze mag dan best wel even op haar nummer gezet worden al zeg ik het zelf!

Heel veel succes er mee! en geduld hebben he

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 21:19

ik zal zekers wat met deze tips doen!!!wie herkent dit nog meer en is het normaal wanneer zou het minder worden

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 22:19

Als jij net zo'n bos achter je erf hebt als ik, met soortgelijke kabouters, dan verdwijnen deze helaas pas weer in hun holen als het 30 graden is
Ik hou haar in de winter gewoon goed bezig tijdens een buitenrit.

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 00:21

Sonja schreef:
Als jij net zo'n bos achter je erf hebt als ik, met soortgelijke kabouters, dan verdwijnen deze helaas pas weer in hun holen als het 30 graden is
Ik hou haar in de winter gewoon goed bezig tijdens een buitenrit.

owjee,dat duurt dan nog wel eventjes maar ik heb hem vorig jaar gekocht en in juli was hij juist al erg braaf met rijden..maar nou dus minder

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-06 12:51

niemand verder meer??

Friso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 19:13

Hallo,
Ik heb er ook last van, met mijn verzorgpaard dan. Ik weet niet of het komt omdat hij nog jong is, maar we rijden altijd in de buitenbak (er is daar geen binnenbak, het is op een boerderij). Er is altijd wel iets waar hij van schrikt, en ik weet niet ook niet zo goed wat ik dan moet doen. Ik kan niet gaan wijken of andere moeilijke truukjes, omdat hij dat simpelweg nog niet met mij kan, omdat hij nog heel jong is.
Dus ik hou deze threat zeker goed in de gaten ook!
Groetjes, Laura

Yonne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-06 23:58

Naomi21 schreef:
Ik zou je paardje lekker voorwaarts houden. Ook rechtdoor kun je m lekker bezig houden met bijv tempowisselingen. Misschien houdt je paardje dan meer de aandacht bij jou ipv bij de kabouters?

Mee eens

Elienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 00:01

Wij hebben ook een ruin, en hij is echt heel erg met schrikken,

We hebben iemand gevraagd te komen kijken,
en elke keer, als Justin schrok, gilde zij.. }>
waarvan hij ook weer schrok, en ondertussen veel tempowisslingen, werkt echt heel goed, steeds meer verbetering , alleen denken de mensen in je buurt dat je gek bent , maarja.. dat zijn we maar gaan uitleggenn

Friso

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-06 08:30

Tempowisselingen? Ik zal het eens proberen. Ik zie op de manege bij ons wel eens meisjes die hun paard juist extra aansporen als ze weer geschrokken wegsjesen, maar dat leek mij niet echt de manier toch?
Ik zal tempowisselingen proberen, maar ik denk dat hij wel extreem kijkerig zal blijven. Vooral op het begin.
Groetjes, Laura

johndeertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-06 16:22

verder niemand die je ook last van heeft??

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-06 15:33

Soms heeft die van mij ook van dat soort momenten. Gewoon rustig blijven en tegen hem praten. Als je geduld op raakt naar huis gaan!

Succes ermee!

Clyde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 12:43

Elienn schreef:
Wij hebben ook een ruin, en hij is echt heel erg met schrikken,

We hebben iemand gevraagd te komen kijken,
en elke keer, als Justin schrok, gilde zij.. }>
waarvan hij ook weer schrok, en ondertussen veel tempowisslingen, werkt echt heel goed, steeds meer verbetering , alleen denken de mensen in je buurt dat je gek bent , maarja.. dat zijn we maar gaan uitleggenn

Waarom ging ze dan gillen? Wordt het daar niet erger van?

mariettek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 16:05

mijn paardje is totaal niet bang voor kabouters... Alleen maar voor sneeuwpoppen, plassen water, modder en al het andere wat normaal niet op de grond ligt!

Als ie weer is een keer moeilijk gaat doen, ga ik zingen (waarschuwing: mensen kijken wel wat raar op als je ze voorbij rijdt). Dit heb ik een keer van een instructrice geleerd. Als een paard gespannen is, raak jij (vaak onbewust) ook ontspannen. Door dan te gaan zingen, ontspan je weer, waardoor je dat kunt overbrengen op je paard. Ook hoort het paard jouw stem (praten werd hierboven ook al als tip gegeven).

Gillen lijkt me ook niet echt een goede manier, als je een beetje schrikachtig paardje hebt, ben je aan het einde van de rit schor (als je er dan nog steeds opzit...)