Nora (manegepaard) en ik in de les, 20 foto's

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Nora (manegepaard) en ik in de les, 20 foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 20:01

Ik rij nu 3 jaar en zet voor het eerst mijn foto's op bokt. Eerst 2 foto's van 2½ jaar geleden, foto's van dichterbij als vergelijkingmateriaal heb ik niet.
Afbeelding1
Afbeelding2

2 foto's, 1e halster showen, 2e staartvlecht die vond ik erg goed gelukt.
Afbeelding3
Afbeelding4

De rijfoto's van deze les op volgorde
Afbeelding5
Afbeelding6
Afbeelding7
Afbeelding8
Afbeelding9
Afbeelding10
Afbeelding11
Afbeelding12
Afbeelding13
Afbeelding14
Afbeelding15
Afbeelding16
Afbeelding17
Afbeelding18
Afbeelding19
Afbeelding20

Dit waren ze. De kwaliteit van de foto's is niet super want mijn moeder is bang voor paarden en ze kent mijn fototoestel niet.

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:10

leuke vlecht, die is anders, of ziet ik het nu verkeerd ?

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 20:13

Hoe bedoel je anders?

sharonalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:21

lijkt wel andersom, alsof je ipv. de plukjes eroverheen, de plukjes eronderdoor hebt gedaan.

Fritsiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:27

ik vind dat je je beugels te lang hebt en tever achter op het zadel gaat zitten.
Je beugels 1/2 gaatjes korter en dan meer voorin het zadel zitten..

Veder heb je een bijzondere vlecht.. maar wel leuk.. en leuke pony..

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 20:31

Oke, de beugels dat kan kloppen. Ik ben namelijk net overgestapt op beugels echt een flink stuk langer want ik had steeds last van mijn knieën na het rijden, ik ben dus nog aan het zoeken. Bij de vlecht doe ik inderdaad de plukjes onderdoor.

denice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:39

je moet proberen niet steeds je teugellengte te verwisselen. op veel fotos zie ik dat je je teugel korter neemt. als je dat wat minder doet dan gaat je paard ook misschien wat meer ontspannen. ik vind ook dat je beugels te lang zijn.
verder is t ok hoor! veel plezier met paardrijden!

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 20:42

Dat plezier moet lukken, beugels ook en de teugels daar zal ik op letten. Ze is zelf best onrustig met haar hoofd en wil ook wel eens plotseling de teugels uit je handen proberen te trekken, maar ik zal het proberen. Ik wil namelijk volgende maand een proefje met haar lopen (F3)

Leo3hoekje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 20:48

Ik vind het er netjes uitzien als je nog maar 3 jaar rijdt. Je zit op een aantal foto's een beetje voorover. Mijn instructrice zei vroeger altijd, je bent een meid, dus je hebt tieten, wees er trots op
verder kan ik zien dat je het leuk vindt om te rijden en dat is het belangrijkste

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 21:25

Dat krom zitten gaat bij mij gelijk met teugels op maat maken. Dus ik moet op het teugels op maat maken letten. Toch bedankt.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 21:49

Ziet er best goed uit hoor!! Die vlecht is inderdaad ook erg mooi gelukt!!

Weetje wat je is moet proberen? Zonder beugels rijden en dan je benen zo lang mogelijkhouden en goed op je kont zitten, ook voor je gevoel ietwat te ver naar achterleunen Op de eerste fotos lijken je beugels veelste lang, maar op de rest van de foto's vindt ik ze eerder te kort, je onderbeen ligt te ver naar voren en je krijgt dat een beetje stoelzit. (foto 10 is qua houding netjes!) Maar je zit zo te zien ook op een zadel wat een dressuur houding niet bevorderd en k vindt het ook niet echt lekker ophet paard liggen (lijkt wat te kiepen) dus dan helpt dan ook niet

Mizora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-06 22:00

Over het zadel heb ik uiteraard niks te zeggen maar zonder beugels mogen we regelmatig en dat zal ik proberen. De beugels zijn dus goed? Langer moeten ze niet want dan raak ik ze kwijt.

Velvet_Kathy

Re: Nora (manegepaard) en ik in de les, 20 foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 21:56

Ik vind het erg slecht voor 3 jaar rijden, het spijt me wel. Je paard loopt totaal niet verzamelt of aan de teugel, en dan hou ik er nog rekening mee dat je op een manegepaard zit. Verder vind ik dat je beugels veel te lang zijn en je te ver naar voren zit. Zelfs mijn zusje die pas 1 jaar rijd en ook nog op manegeknollen rondhobbelt heeft nog meer talent dan jij. Je paard loopt nog minder verzameld dan het oudste paard op mijn manege. Mijn advies is: of probeer zelf eraan te werken dat je paard aan de teugel en verzamelt loopt, of zoek een beter paard.

By the way, mooie vlecht. Persoonlijk houd ik meer van weggeknipte haren bij de staart maar dit is ook niet slecht.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:09

Velvet_Kathy schreef:
Ik vind het erg slecht voor 3 jaar rijden, het spijt me wel. Je paard loopt totaal niet verzamelt of aan de teugel, en dan hou ik er nog rekening mee dat je op een manegepaard zit. Verder vind ik dat je beugels veel te lang zijn en je te ver naar voren zit. Zelfs mijn zusje die pas 1 jaar rijd en ook nog op manegeknollen rondhobbelt heeft nog meer talent dan jij. Je paard loopt nog minder verzameld dan het oudste paard op mijn manege. Mijn advies is: of probeer zelf eraan te werken dat je paard aan de teugel en verzamelt loopt, of zoek een beter paard.

By the way, mooie vlecht. Persoonlijk houd ik meer van weggeknipte haren bij de staart maar dit is ook niet slecht.

Zo, hallo miss bitch?

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die pas 3 jaar rijden, en dan hun paard (nog) niet nageeflijk laten lopen...
Het is belangrijker dat ze eerst een goede houding krijgen, en dan pas meer van dat 'soort' dingen gaan doen. Dat is het ook fijne van die "manegeknollen" dat de meesten braaf hun rondje lopen, en dat de ruiter daardoor goed kan leren rijden.

En komop zeg, wil jij zeggen dat jij gelijk al de beste ruiter was toen je op een paard stapte?

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:16

Velvet_Kathy schreef:

ik vind jou bericht nogal beledigend,respectloos en ontzettend verwaand..!!!

Om te paardrijden HOEF je geen talent te hebben, plezier van beide kanten is nodig..

Ik ben blij dat ik nog meisjes zie die hun pony niet in de krul trekken, wat ze dan zogenaamd aan de teugel rijden noemen of hun pony gigantisch opfokken..
`
Citaat:
manegeknollen rondhobbelt

sorry hoor maar waar slaat dit nou weer op..
niet iedereen heeft een volbloed arabier of wat dan ook onder zn kont zoals jij..... Waarschijnlijk gaat dit meisje naar de manege om te leren paardrijden, en niet om model te spelen op een perfect paard.

en laat je zusje lekker anky achterna gaan..dat zal ons een zorg wezen..misschien is je zusje wel een super talent..lekker boeiend...

Citaat:

ik dacht dat je eiendelijk een paar positieve woorden kon neer zetten maar dat viel ook weer behoorlijk tegen..

het zou wat zijn zeg als elk kind dat op een manege loopt is lekker met de schaar in de staart gaat knippen...nog ff en kinderen nemen een scheerapparaat mee in hun poetskoffertje of "bruintje" eens lekker te gaan scheren tussen de lessen als ie pauze heeft

verder zou ik lekker het bericht van velvet_kathy lekker negeren en letten op het (goed onderbouwde) commentaar van de andere mensen die een bericht hebben geplaatst, want zij zijn teminste wel respectvol

oké..nu ff on-TOPIC;
Ik vind je vlechten erg mooi en veel succes en plezier met paardrijden

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:17

Maar ik vind het er best netjes uitzien hoor!

De beugels lijken mij helemaal niet te lang, misschien dat dat komt, omdat je op sommige foto's je onderbeen helemaal naar voren duwt. Mijn tip is dan ook dat je je onderbeen meer naar achteren moet leggen, daardoor zal het lichtrijden waarschijnlijk ook beter gaan, en heb je dan misschien minder pijn van je knieën na het rijden.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:17

hmm >;)

ik had eigenlijk net zo als suzieq een samengevat verhaal kunnen neer zetten

sorry hoor maar ik kan me zo errug opwinden over dat soort personen..

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:18

SuzieQ schreef:
Maar ik vind het er best netjes uitzien hoor!

De beugels lijken mij helemaal niet te lang, misschien dat dat komt, omdat je op sommige foto's je onderbeen helemaal naar voren duwt. Mijn tip is dan ook dat je je onderbeen meer naar achteren moet leggen, daardoor zal het lichtrijden waarschijnlijk ook beter gaan, en heb je dan misschien minder pijn van je knieën na het rijden.

mee eens suzieQ

Velvet_Kathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:35

Ik zie net wat voor berichtje er net onder mijn naam is neergezet en ik wil iedereen mijn excuses aanbieden. Ik ben helemaal niet zo, maar een klasgenoot van mij heeft mijn wachtwoord geraden dat ik heel makkelijk had gemaakt omdat ik niet verwachte dat iemand op mijn account zou komen. Ik ben juist iemand die het totaal niet belangrijk vind of iemand zijn paard in de krul trekt. Dit meisje heeft er duidelijk plezier in, en ik vind dat het er heel leuk uit ziet. Wat betreft het bericht dat hier onder mijn naam stond ben ik het totaal met Malouuu eens. Het is niet normaal wat er staat. Ik wil dat iedereen weet dat het niet mijn eigen bericht is, en dat dat totaal mijn mening niet is. Ik ga nu gelijk mijn wachtwoord veranderen.

@ rosa_stables, ik vind dat het er erg leuk uit ziet. Mooie vlechtjes ook, goed dat je je paard zo goed poetst voor je gaat rijden. Dat heb ik bij manegepaarden vaak genoeg overgeslagen zien worden. Trek je maar niets aan van dat krengerige bericht dat hier staat, want zo ben ik helemaal niet. Veel plezier nog met rijden, en veel succes.

P.S. Jullie vinden het misschien leuk om te horen dat ik niet eens een zusje heb, maar een broertje dat zich niet voor paarden interesseert, en dat de enige keer dat ik hem erop heb gekregen hij zo gaar zat dat hij er bij de eerste stap die velv zette eraf viel.

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:41

je been iets meer naar achter en wat rechter op gaan zitten
qua rijkunst is het wat minder maar ik zie dat je lol heb en je paard ook en daar gaat het tenslotte om.

leuke vlecht

halster heb ik ook

oja en heb je nou een dressuurdekje onder een veelzeidigheidszadel liggen?
Laatst bijgewerkt door luf_horses op 01-03-06 22:53, in het totaal 2 keer bewerkt

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:43

@ velvet_kathy;

pff gelukkig maar

ik vond het al helemaal niet kunnen en ben op zoek gegaan naar andere berichten van jou en ik vond het al allemaal niet kloppen

gelukkig maar dat je het met me eens bent en jammer dat je zulke klasgenoten hebt

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:45

malouuu schreef:
@ velvet_kathy;

pff gelukkig maar

ik vond het al helemaal niet kunnen zo´n respectloos bericht
en ben op zoek gegaan naar andere berichten van jou en ik vond het al allemaal niet kloppen

gelukkig maar dat je het met me eens bent en jammer dat je zulke klasgenoten hebt

Velvet_Kathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:45

Bedankt, schrok me rot toen ik zag wat er stond.

malouuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 22:53

Velvet_Kathy schreef:
Bedankt, schrok me rot toen ik zag wat er stond.

hihi kan me voorstellen

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 23:11

Eyy loesje, ziet er best goed uit hoor.

@ Velvet_Kathy: Erg wat dat kind gedaan heeft, helemaal dat ze zo'n berichtje neerzet.