maar omdat ik veel spring heb ik daar ook zoveel foto's van, dus maak ik hier maar een apart topic over.
Ik heb Zoë nu iets meer dan 2 jaar, en ik moet zeggen dat ze echt erg vooruit is gegaan!
daarom wilde ik aan heel bokt laten zien hoe ze er eerst uitzag, en na 2 jaar bij ons.
Toen we haar kochten was ze net 4 en dus ook pas net onder het zadel, ze kon stappen en draven, galop kon ze wel, maar vond ze nog erg moelijk.
hier zag Zoë voor de 1e keer een balkje. Dit was nog bij het oefenrijden. ik heb toen verder helemaal niet meer gesprongen totdat ze 5 werd. (het is trouwens mijn moeder die erop zit)

nadat we haar een jaar hadden ben ik rustig aan begonnen met springen, wat ze cht helemaal geweldig vond. als ze een hindernis ziet wil ze er het liefst zo hard en snel mogelijk op af.
dit was in het begin ook echt een probleem, ik kon haar niet houden want ze was zo sterk. bij mijn oude ponyclub hielpen ze mij daar ook niet mee. In 2005 ben ik naar een andere stal en ponyclub gegaan, en sindsdien gaat het ook een stuk beter.
2004
dit is nog bij mijn oude stal, we hadden geen goede hidernissen, dus inproviseerden we wat.
net als Zoë zelf doet, ze denkt dat er een hindernis van 2m staat ofzo

zelf wist ik niet goed hoe ik moest springen en hoe ik mijn houding moest houden (
)vandaar dat ik er zelf ook echt niet goed op zit. dit was ook nog aan het begin van ons springtermijn, dus we moesten nog veel leren.
Op de ponyclub waren de clubkampioenschappen weer, dit was ook de 1e keer dat ik een heel parcours sprong:
ik had een gevoel dat ze die muur nooit zou springen. Ze weigerde ook, maar zette toch op het laatste moment nog af, vandaar dat ik z raar op haar lig.

2005
Toen ben ik naar de andere stal verhuist. Daar hadden wwe 1 hindernis, ik kon dus beter oefenen. Ook ben ik in 2005 begonnen met officieele wedstrijden, wat niet zo goed uit pakte.
dit was het inspringen tijdens die 1e wedstrijd. Omdat Zoë een E-pony is, moest ik 90-1.00 meter springen. Iets wat ze makkelijk haalt, alleen in het parcours werd ik te zenuwachtig en zij werd te heet.
We hadden 2 weigeringen op 1 en een weigering op 2, gediscwalificeerd.

Op de ponyclub waar ik rijd waren er iedere maand oefenspringwedstrijden. Daar heb ik toen iedere maand aan mee gedaan. dit ging heel goed, ze heeft geen een keer meer geweigerd sinds dat parcours, ze tikte soms wel een balkje aan.
Ik was toen begonnen met het springen van 50-60 parcoursjes.

ook thuis ben ik veel gaan oefenen. ze word steeds rustiger en makkelijker bij te houden. Ik heb zelfs 1.30 met haar kunnen springen.

ze vind het nog steeds erg leuk en het gaat ook nog steeds iedere keer beter, een paar weken terug was ik zelfs 1e geworden tijdens een oefenwedstrijd 80-90 met 5 seconden voorsprong op de 2e.
morgen (zaterdag) heb ik weer een oefenwedstrijd en we gaan deze keer mee doen in de 90-1.00