niet in het tempo houden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

niet in het tempo houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 21:00

Ik heb een probleem, mijn verzorgpaard Ivana en ik trainen nog wel eens heel fanatiek. Dit gaat allemaal heel goed, totdat we bij het wijken aankomen, rampo rampo!!!!!!!! Ze gaat terug naar stap, moet haar letterlijk vooruit schoppen(en een of 2 tikken achter mijn kuit geven) en dan gaat ze in draf, maar in draf wijken? Ho maar In galop en stap doet ze het wel, dus ik snap niet waarom ze het niet in draf doet Als Linda erbij is(eigenaresse) dan doet ze het prima, maar zodra ze weg is doet ze het niet meer Terwijl ik precies dezelfde hulpen geef Wat moet ik nu doen? Want ik weet het even niet meer hoor! Echt een ramp is dit

Graag tips onderbouwen(met duidelijke uitleg) Ow ja, misschien telt het mee dat de 5 jaar is?
=xxx= Emma

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:03

Je moet al voldoende tempo en impuls hebben als je afwendt, rij anders eerst een stukje rechtdoor naar de middendraf en dan pas gaan wijken.

Annemie91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 21:04

dat is een probleem
je zou miss een klein spoortje om kunnen doen.. als je die dr miss een x in prikt het hoeft maar een hele kleine te zijn hoor wie weet helpt het.. anders zou ik het denk ook niej goed weten.. zal dr verder over denken en rijd hem lkkr voorwaards dat kan ook wel eens helpen

Bellex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 21:52

oke dank jullie, maar spoortjes zou niet e manier moeten zijn om een paard aan het lopen te krijgen

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 00:15

Ik heb je al een aantal tips gegeven. Mischien kun je aan linda vragen welke hulpen zij geeft... denk niet dat het alleen aan de sporen ligt. Mischien kan zij je verder helpen. Voorwaarts vind ik 1 van de belangrijkste dingen bij het wijken dus goed dat je ermee bezig bent. Voor de rest zou ik als ik jou was voltes gaan vergroten en verkleinen in draf zodat ze goed gaat reageren op het been.

mariska1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:14

Misschien niet wegwijken van de aclijn. maar gewoon naar de aclijn toe wijken. dus vanaf de hoefslag, dan moet je de hulpen natuurlijk wel goed om geven, maar dat wil ook wel eens helpen, of je rijd een gebroken lijn 5 meter en je gaat niet recht vooruit maar legt je buitenbeen er net iets aan dat ze naar de overkant toewijkt

Succes!

_Zsazsa_

Re: niet in het tempo houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:21

wat strenger zijn kan geen kwaad. en ik denk dat de pony misschien wat harder loopt door een tik van je zweepje dan datie zn buik word geschopt dan zou ik het ook niet doen. door de zweep weet hij dat het wel menes is. en een tik geven, dus niet compleet afslaan omdat hij het niet doet, maar streng zijn mag wel want je weet dat hij het gewoon kan dus je bent niet concequent genoeg. laat weten dat jij de baas bent!

succes

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:28

Wat bij wijken heel vaak fout gaat is dat de ruiter uit balans raakt en daardoor het paard ook, maar iets scheef zitten of het bovenlichaam te veel naar voren of te veel terug, dit remt het paard af. Misschien kun je je zelf ergens op betrappen?

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:21

Emma_Ivana schreef:
oke dank jullie, maar spoortjes zou niet e manier moeten zijn om een paard aan het lopen te krijgen

inderdaad, sporen zijn voor de verfijning. wat je wel kunt doen is je paard scherper maken aan je been, want het klinkt alsof je behoorlijk moet drijven om weer op gang te komen. verder veel figuren rijden en probeer het wijken eerst te oefenen op de volte door deze te vergroten en te verkleinen.