houding van mijn benen verkeerd...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daf100

houding van mijn benen verkeerd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 20:16

hallo allemaal

ik rij nu al zo'n 3 jaar, en heb nu een probleempje, als ik op paarden rij met blokjes in de beugels krijg ik soms last van mijn enkels omdat ik een verkeerde beweging maak. het lijkt er dan op dat mijn enkels buigen ofzo, heel gek... ik weet wel dat ik mijn benen niet helemaal goed hou en ik heb mijn tenen ook te ver naar buiten hebben jullie nog tips of oefeningen om dit te verbeteren?

groetjes

Jess_Garr

Re: houding van mijn benen verkeerd...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:20

Ik had eerst ook daar een beetje last van ik heb een goede tip gehad... wanneer je thuis bijv. achter de tv zit je voeten naar binnen draaien zo ver mogelijk dan wennen je voeten aan die houding en zijjn je spieren niet zo stijf als je rijd. Het ziet er niet uit als je zulke X benen maakt maar daarna heb ik er niet veel last meer van gehad.
Succes!

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:08

Inderdaad, veel oefenen zonder het paard

ook op de fiets, netjes je tenen naar binnen houden.

Maar ik snap het principe met de blokjes niet helemaal.... Bedoel je van die schuine blokjes? Dan haal je ze er toch uit

Ook even rekken en strekken voordat je erop staat, even stretchen met die benen

sylv_n_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 17:46

hoi
heb ik ook een tijdje gehad nu is weg gelukkig maar want het was echt geen fijn gevoel, Inderdaad vaak oefeningen doen met je enkels
bij mijn lag het alleen niet aan de blokjes
veel succes met oefenen
groetjes

__baron__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 18:35

ik deed het ook altijd op de fiets, netjes je teentjes naar binnen bij mij werkte het prima ik doe het met fietsen nu nog steeds

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 23:19

Ik doe het nu op de fiets ook nog wel eens, zonder dat ik het echt doorheb..
Kan het ook niet dat je te korte beugels hebt? want ik had daardoor ook last van mijn enkels

princesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 00:10

De stand waarop je beugelhaken zijn bevestigd in je zadel zijn van belang en of je zadel nog goed ligt. De lengte van de beugels is ook erg belangrijk, het hippe 'Anky' fenomeen (lange beugels) komt niet ieder been ten goede. Gaatje korter schept soms een hoop verbetering. Succes!

MabuPets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 22:34

daf100 schreef:
hallo allemaal

ik rij nu al zo'n 3 jaar, en heb nu een probleempje, als ik op paarden rij met blokjes in de beugels krijg ik soms last van mijn enkels omdat ik een verkeerde beweging maak. het lijkt er dan op dat mijn enkels buigen ofzo, heel gek... ik weet wel dat ik mijn benen niet helemaal goed hou en ik heb mijn tenen ook te ver naar buiten hebben jullie nog tips of oefeningen om dit te verbeteren?

groetjes

\

aaaaaaaaaaah dat probleem heb ik ook, ik draai mijn tenen naar buiten haha, maar ik kan mijn voeten helemaal naar binnen draaien maar ik heb dan ook een soort van afwijking laxe enkels, dus dat heeft bij mij geen nut

CarmN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-06 23:34

Heel erg veel mensen hebben last van het afstekende-tenen-probleem. Eigenlijk is dit heel normaal! Als je normaal loopt is het veel beter voor je houding als je tenen iets naar buiten staan! Dus als je op je paard zit doe je dit automatisch ook. Je merkt ook wanneer je thuis op een stoel zit en je draait je tenen overdreven ver naar binnen, dat dan je kuiten pijn gaan doen en je je hakken vaak optrekt. Op dat moment moet je doorzetten en er aan wennen! Je kan ook als je op het paard zit af en toe in de spiegel kijken, heb je je tenen naar buiten? Draai ze dan weer naar binnen en denk er even aan om ze zo te houden. Na een paar rondjes kijk je weer! En je moet heus niet denken dat je na 1 keer proberen de rest van je leven je tenen niet meer afsteekt, want je tenen afsteken is eigenlijk een hele goeie gewoonte... (Maar dan niet met paardrijden)

*Let ajb niet op mijn verschrikkelijke zinsopbouw*

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 13:52

op mijn wintec staken mijn tenen ook altijd naar buiten en had ik moeite om ze naar binnen te draaien. nu ik een ander zadel heb, vallen ze automatisch naar binnen. dus het zadel bepaalt ook veel

daf100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 13:58

bedankt allemaal voor de reacties, ik heb nu twee keer last van mijn enkels gekregen en het waren allebei dressuurzadels, dus mischien licht het daar wel aan... ik ga in ieder geval oefenen

LePapillon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-06 00:29

Heey, daar heb ik ook heel erg last van...
Een vriendin van me zei dat je je beugels met spoorriempjes aan je singel kan vastmaken. Daardoor kan je je voeten niet naar buiten doen...
Maar dat met die fiets vind ik ook goed! Ik zal het ook eens proberen..