Op rechterhand naar links gegooid, beugels voelen ongelijk!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Op rechterhand naar links gegooid, beugels voelen ongelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-06 20:02

Op de rechterhand is mijn coordinatie minder goed als op de linkerhand. Dit is omdat ik beter met mijn rechter buitenhand kan rijden. Maar nu vraag ik tips om op de rechterhand niet zo naar links gegooid te worden, mijn paard loopt dan over de buitenschouder weg en mijn stijgbeugels voelen niet meer gelijk aan. Wie herkent dit en welke tips hebben jullie? Daarnaast nog een vraagje; hoe kan je continue checken of je op 2 zitbeenknobbels zit= recht zit?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:06

Ik hou hem in de gaten, heb precies hetzelfde. Bij mijn buigt mijn paard rechtsom ook te weinig zijn lijf (buigt teveel af in zijn hals) Ik denk zelf dat de oorzaak is dat hij niet goed nageeft en buigt en daardoor zichzelf ontlast door jou naar buiten te gooien. Op het rechte doet ie het niet, maar op de volte en vooral als je wat meer doorvraagt daar doet ie het heel erg. Erg moeilijk!

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:06

Ik ken het! Maar dan wordt ik naar links gegooid. Ik heb ook geen idee hoe ik het goed kan houden, maar ik hoor er van mijn instructrice er nooit wat over dus misschien is het alleen je gevoel?

Agnes75

Re: Op rechterhand naar links gegooid, beugels voelen ongeli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 22:14

Recht richten kan je probleem voor een groot deel oplossen, denk ik. Wat je beschrijft klinkt als een scheef paard. Maak recht richten een onderdeel van je les! Als je paard over de buitenschouder wegloopt, dan moet je je buitenteugel beter op spanning houden en met je binnenbeen naar de buitenteugel toedrijven.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:56

MyWishMax schreef:
Ik ken het! Maar dan wordt ik naar links gegooid. Ik heb ook geen idee hoe ik het goed kan houden, maar ik hoor er van mijn instructrice er nooit wat over dus misschien is het alleen je gevoel?

Mss moet je het eens aan je instructrice vragen.

Herilda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 23:59

Tip... vaak zonder beugels rijden, ook in stap. Zo heb ik het ook afgeleerd.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 09:24

Probeer er heel goed op te letten dat je je bovenbenen af laat hangen, vaak trekken mensen stiekum hun knie of knieën een beetje bij voor de houvast. Dan kom je dus automatisch van je 2 zitbeenknobbels af. Want je binnenbeen blijft dan wel gestrekt.

Verder weet ik natuurlijk dat er niet zoveel mis is met je houding, hoogstens misschien dat je je bovenlichaam een fractie naar achteren kan laten komen. Ik zal eens opletten op jou i.p.v. op de buurman Afbeelding

Kitty1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 11:15

Ha Amondi, we zijn toch niet verliefd he op de buurman?? ...
Nee, ik probeer zelf erg bewust te zijn van mijn houding en ik hoor er ook niets verkeerd over maar ik wil gewoon een gelijke coordinatie hebben en dat lukt me niet, grr........

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:19

1 vent is meer dan voldoende!
Misschien moet je eens gaan buurten bij Sally Swift? Centered riding, daar hoor je goede dingen over, maar lange benen zal die je ook niet kunnen schenken, maar misschien wel soepele heupen.

MyWishMax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:20

monsera schreef:
MyWishMax schreef:

Mss moet je het eens aan je instructrice vragen.

Dat heb ik dus gedaan. En die ziet niks, dus ik zeg miss is het alleen je gevoel.

Kitty1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-06 11:26

Tja, ik ben er wel erg op gefixeerd maar het lijkt net of mijn rechterbeugel korter is als ik rechtsom rij, misschien is mijn paard niet scheef, ik denk dat ik het ben! Lange benen Amondi heb ik idd niet maar soepele heupen? Ik zal het Koen eens vragen................

Ivon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 11:31

Ivon is ook scheef en daardoor word ik naar links gegooid. Probeer er zelf op te letten dat je op beide beugels (en teugels) evenveel druk hebt.
Bij mij werkte het niet om zonder beugels te rijden omdat ik dan alsnog scheef werd gegooid en het voelt gewoon alsof je recht op je paard zit. Het is knap dat je het zelf al herkent.
Verder inderdaad je paard recht gaan richten en er zelf goed op letten.

mariska75

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 12:08

Klinkt als een rechtsgebogen paard. Om dit probleem op te lossen zul je inderdaad je paard moeten leren rechtrichten. Daarmee kom jij recht op je paard.
Voor goede informatie over rechtrichten, ga naar paardenbegrijpen.nl of hoefkatrol.com

Bets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:09

mariska75 schreef:
Klinkt als een rechtsgebogen paard. Om dit probleem op te lossen zul je inderdaad je paard moeten leren rechtrichten. Daarmee kom jij recht op je paard.
Voor goede informatie over rechtrichten, ga naar paardenbegrijpen.nl of hoefkatrol.com

Inderdaad dit is de oplossing voor probleem.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-06 13:14

Bets schreef:
mariska75 schreef:

Inderdaad dit is de oplossing voor probleem.

jep