Ik ben er onder begeleiding gister op gestapt. Aan de hand heeft hij mij inmiddels zeer goed begrepen.
Met opstappen deed hij wat sputteren door met z'n kont te gaan draaien. Eerst weer even het begrip 'ho' uit moeten leggen. En vervolgens weinig problemen gehad. Hij is te vergelijken met een jong paard, hij heeft weinig balans. en als ik mijn gewicht verplaats (al tijdens het halthouden) gaat hij verstappen om zichzelf te herstellen.
Z'n oren zijn ontspannen en op mij gericht. In stap en draf slingert hij en zwaait uit. Als je dat corrigeert dan gaat ie sputteren ( spanning, met z'n hoofd schudden en véél te diep lopen om z'n rug bol te kunnen maken).
Ik heb daar nog maar niet teveel tegengas gegeven. Want denk dat daar zijn problemen een beetje beginnen. Dan maar iets slingerend voorwaarts eruit weg.
Eerst maar eens zorgen dat hij op z'n eigen benen loopt onder de man denk ik.
Sily: Heb jij onder het zadel problemen ervaren? Kon jij hem danzij je training aan de hand ergens uit weg begeleiden? of zijn er ook situaties geweest waarin je eigenlijk niks had aan de afspraken die je op de grond al had gemaakt?