Voor het eerst voor de wagen de filmpjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lailapri

Voor het eerst voor de wagen de filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 16:17

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Bruuntje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:27

Super hoor mandy!
je moet egt trots op haar zijn ze is egt heel erg voor uit gegaan!
Echt super dat ze zo braaf is!!!
Veel succes verder

laura2span

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:36

Lieve kind, mennen is meer dan dat je paard de kar niet stuk slaat. Je kan dus beter in een grote wei of gewoon op de straat oefenen. ohz ga je toch ook niet steeds hetzelfde paadje op en neer stappen?
Waar je mee bezig bent is dus niet echt leerzaam voor je pony. Ga lekker kilometers maken en vraag hulp van een ervaren menner voor wat handige tips want dit schiet niet op zo.
succes ermee.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 22:19

Nou op de wei gaat nu niet (modder) en langs de weg mocht ik niet, maar was ik volgende keer wel van plan. Ik vind dit een beetje een vreemdsoortige reactie, pony liep er voor de 1e keer los voor (lees pony met een verleden, was de schrik van stal) dat ze dit doet ben ik al heel trots op. Je kan ook rondjes lopen bij ons op het erf, dat deden we dus ook (rondjes om de schuren) en af en toe keren. We hadde nouwelijks wat gedaan, en ze was al flink bezweet, ze is er nog niet in getraint etc etc. Moet ik dan al gelijk op een grote wei of een rondje langs de weg? Lijk me nogal veel voor haar.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 23:02

Je hoeft ook niet meteen een uur de weg op. Maar 10 minuutjes.
Op een grote wei is nog beter, dan hoeft ze niet kort te draaien, want dat is zeker in het begin héel erg moeilijk.

Verder vind ik het een leuk paardje!! Het ernaast lopen doe je goed, slim van je! Maar probeer net achter hem te lopen, zodat hij zelf moet nadenken en niet achter die persoon aanhupst.

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 23:06

Goede tip ga ik proberen!

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 11:54

Je hebt er op geen van de filmpjes er een stuur op. De leidsels hangen als waslijnen naast je paard. Als hij er een keer vandoor vliegt ben je te laat om te corriceren. Nou is je kar eigenlijk ook wat te laag want je leidsels kunnen bijna niet anders als langs het paard lopen.
Je zweep hoort trouwens in de hand en moet ook langer. Volgens mij kan je niet met de zweep achter het schoftje komen. Dan kan je hem ook wat aktiever rijden.
Pony pakt het wel netjes op. Dat komt wel goed.

_RoosJ_

Re: Voor het eerst voor de wagen de filmpjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 19:07

Heey!
Vet gaafe Filpjes Mandy!
(veel van mij )
ik vond het mega gaaf om te rijden!!!
(mensen voorsat jullie comentaar op de laatste filmpjes leveren...... (niet op de eerste)
ik reed nog maar voor het eerst met de kar dus het was ff passen en meten voor mij...... dus lief zijn met het comentaar graag!

BeyBey
XxX Rosa

lailapri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-06 11:00

We gaan het binnenkort nog eens doen.
Heb er al zin in.