Hals-houding, wil hand slecht volgen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjimmy

Hals-houding, wil hand slecht volgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-02 15:00

Op het moment gaat het rijden met Omar erg goed, we gaan hard vooruit. 'k heb nu ook regelmatig les (1 x in de week). Hij dramt nog wel erg maar met hulp van mijn instructrice (gediplomeerd t/m Z2) kan ik dat nu aardig opvangen. Het rijden is niet meer zo "ik scheur een paar rondjes en ik ben klaar". We zijn serieus bezig maar Het probleem blijft Omar zijn "eigen houding". Wanneer hij nageeflijk is (dus niet goed genoeg) loopt hij heel erg in zijn eigen houding. Het is moeilijk om zijn hals te laten zakken.
Ik moet nu voornamelijk veeeeel (schijn) overgangen rijden en proberen 'm te laten zakken in zijn hals (handen openen). Hij volgt mijn hand nog niet echt. Zodra ik mijn handen open zoekt hij zijn eigen houding weer op. Dit komt dus Verward doordat hij niet genoeg voorwaarts meer is. Maar het ingewikkelde is hij dramt wel onwijs op dat moment?
Flink pittig rijden dus.
Hebben jullie nog (andere) tips om 'm beter mijn hand te laten volgen?

Anoniem

Re: Hals-houding, wil hand slecht volgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 15:03

Kleine voltes rijden, daarin het tempo gaan verhogen, waardoor hij wel op het achterbeen moet gaan lopen, daar mee hand goed naar voren houden, waardoor je niet hoeft terug te werken met je hand om hem langzamer te laten gaan ( wel actief) hierdoor krijg je lengte in de hals. En heel streng zijn met overgangen te rijden, iedere consequent eisen dat hij op je been reageert,
Sjimmy schreef:
Op het moment gaat het rijden met Omar erg goed, we gaan hard vooruit. 'k heb nu ook regelmatig les (1 x in de week). Hij dramt nog wel erg maar met hulp van mijn instructrice (gediplomeerd t/m Z2) kan ik dat nu aardig opvangen. Het rijden is niet meer zo "ik scheur een paar rondjes en ik ben klaar". We zijn serieus bezig maar Het probleem blijft Omar zijn "eigen houding". Wanneer hij nageeflijk is (dus niet goed genoeg) loopt hij heel erg in zijn eigen houding. Het is moeilijk om zijn hals te laten zakken.
Ik moet nu voornamelijk veeeeel (schijn) overgangen rijden en proberen 'm te laten zakken in zijn hals (handen openen). Hij volgt mijn hand nog niet echt. Zodra ik mijn handen open zoekt hij zijn eigen houding weer op. Dit komt dus Verward doordat hij niet genoeg voorwaarts meer is. Maar het ingewikkelde is hij dramt wel onwijs op dat moment?
Flink pittig rijden dus.
Hebben jullie nog (andere) tips om 'm beter mijn hand te laten volgen?

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 17:02

Op die volte proberen om je binnenhand wat richting zijn mond te brengen en pas je buitenhand laten volgen als Omar je hand wil meenemen.

Met kleine stukjes tevreden zijn, want nu komt zijn balans om de hoek kijken! Mocht hij dan weer omhoog komen met zijn hoofd, dan begin je gewoon weer opnieuw met contact zoeken, na laten geven, binnenhand richting zijn mond en als Omar meewerkt je buitenhand ook richting zijn mond brengen.

Succes!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 17:56

Probeer ervoor te zorgen dat je paard nog gehoorzamer wordt. Als hij netjes blijft wachten terwijl je hand ontspannen hebt dan kun je ook met been richting je hand rijden en krijg je "verbinding". Vanuit dat punt kun je ook de hals uitschuiven en laten zakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 18:07

Mieke schreef:
Op die volte proberen om je binnenhand wat richting zijn mond te brengen en pas je buitenhand laten volgen als Omar je hand wil meenemen.

Met kleine stukjes tevreden zijn, want nu komt zijn balans om de hoek kijken! Mocht hij dan weer omhoog komen met zijn hoofd, dan begin je gewoon weer opnieuw met contact zoeken, na laten geven, binnenhand richting zijn mond en als Omar meewerkt je buitenhand ook richting zijn mond brengen.

Succes!

Goed advies! Met je binnenhand vraag je dus stelling en geef je m ruimte, met je buitenhand kun je m laten zakken, zodra hij daar de aanleuning aan wil nemen. Hiervoor hoef je niet je teugels langer te laten worden, maar liever met je hand mee naar voren, je kunt je hand ook iets laten zakken.