verkeerde galop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ilonasanti

verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 13:09

mijn shet doet zijn kont altijd naar rechts alsof hij bang is om op zijn voorbenen te trappen . weet iemand hier een goede oefening voor om het te verbeteren, want zo kan hij ook niet in de goede galop aanspringen.

alvast bedankt

groetjes ilona

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:27

Je shet loopt dus scheef. Alleen in de galop, of ook in draf. Op beide kanten, of alleen op links of rechts. Je zult hem moeten rechtrichten. Jij moet dit rijtechnisch oplossen. Veel lange stukken draven en galoperen op rechte lange stukken.

Nina_Chicka

Re: verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:30

Op de linker én rechtse hand naar rechts of bijvoorbeeld op beide handen naar binnen/buiten?
Je moet je shet stapje voor stapje recht gaan stellen. Dit kun je oefenen door veel af te wenden, gebroken lijnen te rijden met een juiste stelling en op de binnenhoefslag te rijden. Belangrijk is dat je de shet goed tussen 2 teugels houdt en zorg dat je zelf goed recht op zit. Met veel geduld komt het vanzelf goed.
Kijk uit dat je een oefening nooit te lang achter elkaar doet (veel afwisselen dus) en nooit constant alleen maar rechte stukken rijdt.. het zal gaan vervelen met als gevolg dat de shet terug valt in zijn oude gewoonte.

Succes!

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:48

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:58

Kris 25 als het zo gemakkelijk was om een paard recht te richten zou iedereen Anky kunnen zijn.Er komt wel iets meer voor kijken om een paard recht te krijgen.Het is n.l een van de moeilijkere onderdelen van het dressuurrijden,ik zou dus zeggen vraag hulp van iemand die er verstand van heeft.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 20:57

aerdenhout schreef:
Kris 25 als het zo gemakkelijk was om een paard recht te richten zou iedereen Anky kunnen zijn.Er komt wel iets meer voor kijken om een paard recht te krijgen.Het is n.l een van de moeilijkere onderdelen van het dressuurrijden,ik zou dus zeggen vraag hulp van iemand die er verstand van heeft.

Ik geef ook alleen maar een tip om vast een begin te maken. Ik heb nergens geschreven dat hiermee het probleem opgelost is.

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:28

Verkeerde tip.

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 10:31

Nou, als jij het zo goed weet, leg jij ts eens uit hoe ze haar shet wel recht kan laten galoperen?

Nina_Chicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 13:41

Kris25 schreef:
Nou, als jij het zo goed weet, leg jij ts eens uit hoe ze haar shet wel recht kan laten galoperen?

Hij heeft wel gelijk.. met veel rechte stukken rijden los je niets op.. sterker nog.. het zal ontzettend gaan vervelen en irriteren bij zowel shet als de ruiter.

Je kan hier 2 kanten mee op: heb of heel veel geduld en doe alles stapje voor stapje of haal er een instructrice bij

ilonasanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-06 16:25

me shet raakt snel verveelt als je niet veel afwisselt gaat hij zich vervelel en gaat lopen klieren in de vorm van bokken en als hij dat bij mij gaat doen gaat tie ook anderen uitproberen en die vinden het bokken wel eng.

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-06 17:10

Even uitleggen hoe je een paard recht richt??heb je even???Het is zowiezo voor een shetlander al erg moeilijk vanwege zijn brede korte hals om hem in te laten buigen.De ruiters op shetlanders zijn negen van de tien keer al te groot voor hun pony,zodat het buigen om het been ook al een moeilijk verhaal wordt.Gewoon lekker genieten van je pony tot je er te groot of zwaar voor wordt.Wil je toch je pony beter laten lopen,roep dan hulp in van een ervaren iemand,want vanaf bokt kan niemand je echt helpen,omdat we de pony niet zien lopen.

ilonasanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 10:31

z'n korte nek of benen hebben er niks mee te maken, want hij heeft een vrij lange hals en lange benen dus dat is het probleem niet en hij is 1.06 m dus aardig groot.