Draven help ik kan dat niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

djdana25

Draven help ik kan dat niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 12:15

Hey hey
ff een vraagie ik zit met een probleem ik ben net begonnen met paardrijden en het gaat best goed alleen het draven ik ga iedere keer verkeerd als het ene been voor is moet jij dus omhoog.
maar dat gaat niet het gaat bij mij altijd verkeerd om.
heeft iemand miss een tip voor mij???

groetjes van mij

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:16

je moet het ritme leren voelen, aangezien je net bent begonnen met paardrijden is het niet zo raar dat je het niet gelijk kan. Blijven oefenen en niet opgeven is de enige tip die ik je kan geven. Op een gegeven moment gaat het opeens gewoon goed. Succes!

Hilli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:17

Blijven oefenen - je hebt niet voor niets les.
Zit je toch op het verkeerde been, 1 pas doorzitten (2 'hobbels') en dan weer gaan lichtrijden.

djdana25

Re: Draven help ik kan dat niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 12:18

maar dat is het probleem ook deels ik zie niet wanneer ik nou op het verkeerde been zit

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:18

blijven oefenen. En goed les nemen dan komt t allemaal goed. Alle begin is moeilijk en je weet met paardrijden ben je nooit uitgeleerd.Succes!

missnynke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:19

gewoon even kijken als je aandraaft of je op het goede been lichtrijdt, zo niet, 1x doorzitten.

Vally4ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:19

je moet als het buitenbeen naar voren gaat staan Die, het been aan de kant van het hek en trouwens bedankt voor je lieve handtekeningetje

Em_Willem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:20

Niet zo zeuren Diana, je laaste les ging super en Leonie vond je een natuurtalent! Gewoon blijven oefenen!!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:45

Oefening baart kunst. en je kon toch ook niet in 1x fietsen zonder te zwabberen. Gewoon lekker door oefenen en dan gaat het vast goedkomen.

Succes en veel plezier met paardrijden.

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:47

Oefenen.. En dat gewoon elke week tijdens de les, zodra je gaat aandraven vraag je gewoon even of je instructrice je wilt vertellen of je wel of niet goed zit. Zodra jij je evenwicht wat beter hierin hebt gevonden, komt vanzelf aan bod dat je zelf leert hoe je dit kunt zien.

Niet tegelijk willen, alles stapje voor stapje leren dus..

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:02

Eigenlijk zeg je dat je wel weet wanneer je verkeerd zit. Het is een kwestie van gevoel ontwikkelen. Vraag je lesgever of je goed zit, dan kun je daar een gevoel bij gaan ontwikkelen. Leren paardrijden is net als leren fietsen: je moet sturen, de trappers ronddraaien om vooruit te gaan, verkeersborden uit je hoofd leren kennen, etc. etc.
Tip: ga ook eens bij anderen kijken die op diverse niveau's rijden: dan kun je zelf nog meer tips leren. Heel veel succes en blijf vooral genieten en werk aan 1 ding tegelijk.