sterrenkijker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bietjuhh

sterrenkijker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 20:59

hallo in mijn les rij is af en toe wel is op een sterren kijker maar ik vind dat zo irri maar hoe maak ik dit minder

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 21:34

Door rustig te vragen of het paard aan de teugel wil komen, blijf kneden met je handen tot te paard ontspant en je hand naar beneden opzoekt. Hou druk op de buitenteugel en vraag met je binnenhand. Vergeet vooral niet het tempo goed te houden. rij veel figuren en overgangen, daar wordtie los van. misschien kan je instructrice van je les je er ook wel mee helpen.

Vayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:14

Hoi,

een paard doet dit niet voor niets! Vaak durft zo'n paard het bit niet aan te pakken doordat hij bijvoorbeeld veel in zijn mond getrokken is of pijn heeft in zijn mond. Ik zou me eerst eens af vragen of er niet iets mis is met zijn gebit. Het paard van mijn nichtje werd aangekocht als ''sterrekijker''. Hij had haken op zijn tanden en was veel in zijn mond getrokken toen hij bij de vorige eigenaars in de manegelessen mee liep. Door de haken weg te vijlen was het probleem nog niet helemaal weg.

Bij dat paard was het erg belangrijk om het vertrouwen terug te winnen. Ik heb er mee gelest en moest ligt contact houden, voorwaarts rijden en verder zijn mond met rust laten. Dus niet kneden, geen druk geven op de buitenteugel enz. Gewoon voorwaarts rijden, overgangen rijden, figuren rijden en tempowisselingen maken. Toen kwam hij uiteindelijk vanzelf naar beneden. Ik denk dat je meer moet focussen op de oorzaak van het probleem, dan pas kan je het goed oplossen! Succes!!!

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 12:09

heeft het last van de rug? stoor jij met je zit? Hoe loopt het bij andere mensen?

Probeer het een beetje voorwaarts neerwaarts te rijden.. Actief laten lopen en een voorzichtig naar beneden vragen, totdat het met de neus op de grond loopt. het zal niet in 1x lukken paard moet eerst vertrouwen inje hand krijgen.

Nano05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 13:47

Vergeet niet dat dit een manegepaard betreft en deze door heel veel verschillende mensen bereden wordt.

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 13:50

Jep ik zit hem neit in de weg maar alvast thanx voor de hulp

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 14:43

Vooral goed voorwaarts rijden, actief op je been en probeer hem soepel om je been te laten buigen. Veel overgangen, ga tijdens je les eens afwenden en maak hierbij een overgang naar stap/ halthouden en daarna weer voorwaarts. Beetje voltes rijden en probeer zijn hals en lijf maar eens om jouw been te laten buigen. Dan pak je het in ieder geval goed aan.

Of het daadwerkelijk snel gewenst effect zal krijgen is de vraag, want inderdaad worden er door zeer veel verschuillende mensen op manege pony´s gereden. Maar als je maar rijtechnisch goed bezig probeert te zijn. Liever goede aanpak met een sterrenkijker als resultaat, dan een rijtechnisch niet correct en dus in de krul getrokken paard..

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-06 17:53

ben het met je eens bienotje

nicky_4you

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 19:33

misschien heeft hij ergens pijn?
als dat is nagekeken kan je rustig halsstrekken proberen en dan oppakken mar wel dat ze laag blijft
of misschien een martingaal of een tiedeman er aan voor t te leren?

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-06 11:26

het ging veel beter in stap lekker ontspannen en niet sterre kijken
in draf klein beetje maar ook niet zo erg in galop hellemaal niet
nou nog hopen dat in draf ook langzaam aan beter gaat ik hou jullie op de hoogte moet er vrijdag weer op

hij heb geen balans in de galop en word gauw boos als hij zijn zin niet krijgt gaat die bokken hihi was wel grappig

Nikita12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-06 11:27

zorg dat je paard eerst goed aan je been is en goed onder je blijft en ontspannen is... dan gaat het als een stuk makkelijker...

bietjuhh

Re: sterrenkijker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 09:27

da tis makkelijker gezegt dan gedan
en hij rend niet gauw onder je vandaan

Bienotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 12:37

Paardrijden is ook niet makkelijk.. Daarom oefenen we het allemaal zoveel

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 17:06