Siebjuh schreef:Veranderen van tempo in draf is voor haar heel moeilijk. Als ik haar probeer te verzamelen valt ze terug in stap en als ik hierbij me benen erbij hou springt ze aan in tölt. Voorwaartser rijden in draf is nóg moeilijker voor haar, meestal springt ze dan ook aan in tölt.
Wat agnes75 zegt over de stap galop overgangen, deze doet ze wel super, de eerste paar galopsprongen zijn super, daarna valt ze terug. Helaas heeft ze dan wel het idee van : "Oh we zijn in stap begonnen, dus als ik terug word gereden dan moet ik weer in stap
Hier basseer ik het op.Maar mss kan het ook komen doordat je te veel hulp geeft en ze daardoor in stap valt of in tölt over gaat.Mss moet je je hulpen iets meer doseren.Dit heeft heel erg veel met gevoel te maken en dat moet je leren.Probeer te voelen wanneer ze bijna in stap valt en dan draaf je weer weg.Dit zal best nog wel een aantal keren verkeerd gaan en dan zal ze toch in stap vallen maar probeer het dan nog een keer en iets eerder weg te draven.
Het onderste probleem is toch echt wel niet aan de hulp galop is galop en dan is het niet de bedoeling dat ze terug valt dan geef je een goede hulp en zorgt er voor dat ze door galopeert.Dit zal in het begin wel erg lastig zijn en zul je haar waarschijnlijk ook wel een tikje erbij moeten geven maar als ze eenmaal door heeft dat ze moet door gaan doet ze dat ook wel.Maar je moet even conseqwent zijn.Ook als je haar daarna wel terug neemt en ze wil weer gaan stappen dan moet je haar echt door laten draven want dat is wat jij wilt.