helaas zijn de foto's flut. heb je een camera met 12x optische zoom, vind je pa het blijkbaar niet nodig om in te zoomen
het eerste parcour: ik gaf me op voor 40(in de veronderstelling dat het 40-60 zou zijn) en toen ik in het parcours kwam was dus alles ongeveer 40 cm. dus was echt niet hoog. (gelukkig, want ben echt geen held). t was dus erg goed voor mn zelfvertrouwen. we bleven helemaal foutloos
daarbij sprong rydar zelfs zonder te aarzelen over de 2 hindernissen met een plank eronder, terwijl hij die normaal nogal eng vind.. super trots op hem natuurlijk 

en klaar. helemaal trots op mijn springpaard!
de ringmeester vroeg of ik niet hoger moest springen, omdat dit nogal erg makkelijk was. na mijn vraag 'hoeveel is hoger' bleek dat dus 50 te zijn. nou dat durfde ik ook nog wel. dus het volgende rondje was het weer wat hoger..
ook de tweede rit bleef ry helemaal foutloos. hij was even aan het twijfelen bij de tweede hindernis met een plank(de hoogste), maar gewoon benen erbij en hij sprong
*en het springpaard werd daarna natuurlijk gelijk de hemel in geprezen*
en dat terwijl ik er eerst nog over twijfelde of ik wel een trensje in zou doen, omdat ik had verwacht dat hij knoerhard de bak uit zou crossen oid.. maar wel 2x foutloos
ondanks dat het niet zo hoog was(ry kan veel hoger, maar ik ben geen held, dus voor mij waren deze hoogtes hoog zat) was het een goede oefening vond ik. en wie weet komt er over een jaar ofzo wel 'eerste springwedstrijd met ry'... mn fjordenmans zou het best kunnen, nu mezelf alleen nog zo ver krijgen dat ik hoger durf dat 70 cm... maar goed, het mooiste van de avond was uiteraard dat alle sportpony's in mijn categoriën of een balk of een weigering(of meerdere) hadden, en mijn moerasmonster 2x foutloos