Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

lotjj92 schreef:je handen niet uit elkaar zetten!
en gewoon elkker ontspannen gaan rijden wanneer je voor jezelf rijd.. gewoon lekker wat voltes rijden zijn hoofd laten zakken en weer omhoog vragen.. als jij ontspannen bent word je paard het vanzelf ook!
En waarom niet mijn handen wat verder uit elkaar zetten? Linda1984 schreef:Je moet zelf ook ontspannen zijn, een paard voelt het namelijk aan van de ruiter en neemt dat dan over. Probeer rustig te zijn voor een wedstrijd en gan je vooral niet druk maken dat je paard onrustig is want dan wek je een kettingreactie op en dat is ook niet de bedoeling!
PaardenMeisJ schreef:Ik had vandaag als commentaar van de jury dat ik ontspanner moet gaan zitten
Het heeft dus niets met je pony te maken maar met de ruiter. PaardenMeisJ schreef:lotjj92 schreef:je handen niet uit elkaar zetten!
en gewoon elkker ontspannen gaan rijden wanneer je voor jezelf rijd.. gewoon lekker wat voltes rijden zijn hoofd laten zakken en weer omhoog vragen.. als jij ontspannen bent word je paard het vanzelf ook!
Kijk dat doet ie niet, zijn hoofd naar benedenEn waarom niet mijn handen wat verder uit elkaar zetten?
PaardenMeisJ schreef:Ik denk dat het komt gewoon door de zenuwen van de wedstrijd. Als ie hard gaat denk ik dat ik te gespannen ga rijden, daar moet ik aan werken. Bedankt!