Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Charos schreef:Remember los je daar het probleem mee op dan? Het probleem zit volgens mij gewoon tussen je oren en denk dat je beter aan vertrouwen kan werken dan een slof pakken zodat je straks niet meer zonder durft.
Ga eerst eens lessen met je nieuwe paardje.
. Charos schreef:Remember los je daar het probleem mee op dan? Het probleem zit volgens mij gewoon tussen je oren en denk dat je beter aan vertrouwen kan werken dan een slof pakken zodat je straks niet meer zonder durft.
Neem les, en blijf zelf rustig. Verder is het ook goed wat Kris25 geloof ik zei, laat maar gaan
Remember schreef:Charos schreef:Remember los je daar het probleem mee op dan? Het probleem zit volgens mij gewoon tussen je oren en denk dat je beter aan vertrouwen kan werken dan een slof pakken zodat je straks niet meer zonder durft.
Juist omdát het probleem tussen haar oren zit kan een slof uitkomst bieden. Net dat idee van extra zekerheid kan voor haar wat uitmaken. Als het helpt kan ze ook haar geluksknuffel meenemen hoor, zelfde effect.
Ik zeg ook niet dat ze de slof ook daadwerkelijk moet gebruiken (als in de zin van continu op 'inwerkstand'), die kan gerust op half 7 hangen. Mocht het nodig zijn kun je hem net wat korter pakken zodat het paard niet met het bit tussen z'n kiezen z'n hoofd in de lucht kan gooien, en dat kan je net dat beetje extra vertrouwen geven om het al rijdend weer op te lossen. Nee hoor, ik zie niet in waarom niet!
Veder geef ik ook duidelijk aan dat ze er rijtechnisch en qua vertrouwen aan moet gaan werken, en de slof kan een fijn psychisch hulpmiddel zijn op het moment dat ze weer naar buiten gaat. En wat dan nog als ze verder altijd de slof er aan heeft hangen buiten? Als hij er gewoon losjes bij hangt, puur voor haar eigen gemoedsrust kan dat in mijn ogen absoluut geen kwaad.
Het woordje slof doet een hoop mensen heel snel op hun achterbenen staan, terwijl het juist een heel fijn hulpmiddel kan zijn, júist voor de ruiters tussen de oren... En dan heb ik het natuurlijk niet over misbruik, want dat beeld heeft iedereen voor zich bij 'de slof', terwijl het ook zo veel beter en anders kan.
Charos schreef:Idd kán zijn, maar als je uit angst de slof er aan hangt, wanneer haal je hem er dan weer af.
Voor zover ik heb begrepen wil Felicity op den duur ook wedstrijden gaan rijden en dan zal ze het ook zonder moeten doen.
. Slof eraf kan in stapjes hè, bijv. na het rijden slof eraf en uitstappen, als dat vertrouwd is de laatste 20 minuten de slof eraf, op een gegeven moment na de warming-up slof eraf, en voor je het weet stap je op zonder slof eraan
.
), er zit toch een hek om de bak en zolang het geen rodeo wordt is het goed uit te zitten toch
?!