handen stil... wie kan me helpen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolly_renske

handen stil... wie kan me helpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 01:02

hoii..
ik heb een pony die er niet tegen kan als ik mijn handen niet stil houdt.
en ik kan mijn handen niet genoeg stil houden

wie kan mij tips geven om daar vanaf te komen??

antwoord even of stuur eventjes een berichtje

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 01:12

bekertje water vasthouden

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:13

Veel, heel veel oefenen, en er zelf goed op blijven letten.
Stille handen zijn soms moeilijk op een paard die(zijn hoofd) ook veel beweegt met het hoofd
Zorg ergvoor dat je zelf goed zit, onrustige handen kunnen komen door een gespannen houding of een niet-onafhankelijke zit.
Zoek goede intructie die jullie er rustig mee wilt helpen.

Exodus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:18

Je kunt misschien ook eens proberen om 2 stokjes tussen je lichaam en je bovenarmen te plaatsen. En natuurlijk zorgen dat deze er niet tussen uitvallen. Ik moest deze oefening doen omdat ik altijd mijn armen van mijn lichaam af had. Mijn handen zijn hierdoor ook verbeterd. Maar het is super moeilijk hor. Ik heb er ook nog steeds moeite mee. Ik denk vele met ons. Maar oefenen oefenen en nog eens oefenen. Dat is toch de oplossing denk ik.
Succes ermee!!

Roadracer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 12:24

Probeer erop te letten dat je je armen niet vastzet. Dan schokt iedere beweging namelijk door tot in je handen, terwijl je armen juist onafhankelijk van de rest van je lichaam moeten bewegen om stil te blijven! Armen dus niet star afsteken, maar gebogen houden. Desnoods in het begin met iets langere teugels rijden totdat je het truukje doorhebt.

Wobelisk

Re: handen stil... wie kan me helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 18:40

gewoon doen eigenlijk.. maar wel een mooie verbinding houden anders stoot je hem nog in de mond

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 19:37

ik het hetzelfde probleem.. die vervelende handee!! Mijne gaan altijd omlaag ,, en het enige wat je ertegen kan is idd oefenen oefenen oefenen. Ik heb nu een paar keer alleen maar op mijn handen gelet. Niks van aantrekken hoe je paard loopt, juiste stellin ed, maar gewoon op je handen focusen. Handig om in het bos te oefenen. Gata nu al wel beter mja succes ermee!

jolly_renske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 20:32

bedankt allemaal... aan die dingen heb ik wel iets!!

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:17

Wij moesten een keer in de les met de zweep dwars in onze handen rijden. Dat hielp bij mij ook heel goed om mn handen stiller (en rechtop!) te houden.

dahana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 21:19

Je kunt je pinken op de schoft van het paard zetten en dan kun je nog alles doe alleen nu met stille hand...suc^6

tarzansammer

Re: handen stil... wie kan me helpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:12

les nemen en met dat bekertje water das wel een goed ideeje mag dan niet knoeien
ik zou je pinken niet op zijn schoft zetten als hij dan een keetr weg springt kun je je pink breken
suc6

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:15

Als je gaat rijden spreek je met jezelf af dat iedere keer als je langs A rijdt je weer even aan je handen denkt. Dit hou je een tijdje vol tot je er automatisch aan denkt als je langs A komt.
Dan ga je het bij A en C doen, weer net zo lang tot het automatisch gaat. Dan ga je het bij A, C, E en B doen, weer net zolang tot je er automatisch aan denkt. Daarna doe je het bij alle letters, net zolang tot je niet meer over je handen na hoeft te denken.

branka16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 22:30

mischien kun je een plukje manen vast houden bij de teugels dat heeft in mijn les wel tot betere prestatie's geleid
en water niet zo goed idee als je het mij vraagd hoe moet je dat sturen???

horse_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:30

In principe moet je alles met je handen op dezelfde plek kunnen rijden, wij hebben ook wel eens met water geoefend, je merkt er heel goed door of je je handen stil houdt of niet.

nance1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:31

branka16 schreef:
mischien kun je een plukje manen vast houden bij de teugels dat heeft in mijn les wel tot betere prestatie's geleid
en water niet zo goed idee als je het mij vraagd hoe moet je dat sturen???

Sturen met je ZIT misschien????

newie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 11:20

vraag ook iedereen die staat te kijken, of je instructie om continu een opmerking over je handen te maken.. de tip van de bakleters is ook een hele goeie..
je bent al op de goeie weg doordat je er zelf oplossingen voor zoekt..

heel veel succes

Jans16

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 22:12

goed je schouders ontspannen en een knikje in je ellebogen houden.. dus echt alles ontspannen. dat werkt bij mij erg goed..

enne een vriendin van mij rijd wel eens met een appel tussen haar handen.. ze zegt dat het bij haar werkt..

Renee91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:16

Heb ook wel is gehoord dat je een elastiek om je duimen kan doen, dan kan je ze ook niet te breed doen..

Vvincent

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 16:21

Je moet inderdaad eens proberen met een zweep dwars door je handen te rijden, helpt erg goed

aerdenhout

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 17:42

Nou dan heb ik er ook nog een voor je.Doe aan de ringetjes onder het rokje van je zadel,een touwtje,die je in een boogje over de kamer laat lopen, en neem dan het touwtje en je teugels gelijktijdig vast.Het touwtje niet te lang,maar zeker niet te kort vastzetten.Let wel op dat het niet een scherp touw is, dat is niet lekker voor je vingers.

Marije_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 16:43

zweep helpt voor je handen maar ook dat je zelf 'recht meedraait'met je pony, dat je dus niet te scheef gaat zitten. Heb ik ook veel aan gehad.