Halthouden, benen helemaal onder z'n lijf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Halthouden, benen helemaal onder z'n lijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-06 23:03

Als ik onder het rijden ga halthouden zet Anouar z'n benen helemaal onder z'n lijf. Dus z'n voorbenen naar achteren en z'n achterbenen naar voren.
Ik vind het geen gezicht, hij lijkt dan wel een kameel

Maar hoe komt dat? Waarom zet hij z'n benen zo raar neer? Is hij dan niet actief genoeg, of juist wel?
Ik zet er verder niet echt mee, maar ik vroeg het me af.

Hier zie je het een beetje op de foto. Op deze foto staat hij niet vierkant, maar als hij wel vierkant staat staan z'n benen nog meer onder z'n lijf. Dan staat hij zoals de linker voetjes staan op de foto.

AfbeeldingLet niet op mij, ik groet altijd een beetje overdreven

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 22:12

Niemand?

Lise81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 23:28

Misschien te veel geoefend met zijn achterhand eronder te plaatsen? Verder heb ik echt geen idee...
Misschien iemand anders?

Agnes75

Re: Halthouden, benen helemaal onder z'n lijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 09:10

Hoe rijd je de overgang naar het halthouden? Geef je Anouar een paar passen de tijd, of rijd je de overgang vrij abrupt? Het lijkt alsof je wat meer tijd moet nemen voor het rijden van de overgang en hem daarbij van voren iets meer ruimte moet geven. Bereid je overgang goed voor , begin er al mee na het afwenden. Achter staat hij er goed bij, maar van voren zou ie nog een extra stapje mogen maken. Daar moet je hem dan wat meer de ruimte voor geven.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 09:16

Ik denk ook dat je wat meer tijd voor de overgangen moet nemen, eerst een paar passen stappen en dan halthouden en rustig opvangen/ontspannen.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-06 15:10

Ik ga proberen dat overgangen wat beter voor te bereiden. Doe ik nu ook wel, maar misschien niet goed genoeg.

Nado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 00:20

spant hij zijn spieren aan als hij stilstaat met jou op zijn rug ? Het kan zijn dat hij zijn benen onder zijn lijf zet om zijn rug bol te maken en jou makkelijker te kunnen dragen ? Stilstaan met een ruiter is namelijk best zwaar voor een paard, vooral omdat hij dan snel in zijn banden gaat hangen. Als je zorgt voor actieve spierspanning, dan hangt hij niet in zijn banden en ben jij een stuk minder belastend om te dragen. Je hebt dan een kans dat hij zijn benen weer 'normaal' durft te plaatsen. Dit is echter niet zeker, want dit kan ook een gewoonte zijn geworden, bij jou of bij een vorige eigenaar, om zichzelf te beschermen tegen een te zware belasting van de banden.

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-06 11:55

Ik vind het wel een mooi gezicht heheh net een omgekeerde piramide!

nee ik heb geen idee... maar hoe rij jij je overgang naar het halthouden?