Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Qimm schreef:om het hoge woord er maar uit te gooien; 'tandarts?'

, k'zal er op letten
! Bitloos rijden is geen oplossing... Daar ga ik niet mee beginnen, ze zouden mij nogal zien komen bij ons op de manege. Ik vind het vooral raar dat hij het al uit z'n mond wil voor ik erop zit ofzo ! Ik ga misschien eens horen of je bij mijn ruitersportzaak zo'n myler bit kan testen... kylah schreef:er lopen nu veel topics over een myler bit.
kijk daar eens naar misschien dat het een oplossing bied
amondi schreef:kylah schreef:er lopen nu veel topics over een myler bit.
kijk daar eens naar misschien dat het een oplossing bied
Ook van een mylerbit loopt een paard niet aan het been zondermeer![]()
TS moet de fout bij haarzelf leren zoeken, paard pakt het bit vast omdat hij niet anders kan, w.s. wordt er dus niet losgelaten alleen maar aangehouden. Is wel degelijk een RT probleem, te weinig respect voor je hulpen.
Toch maar eens naar je instructeur stappen en vragen over nageven, van je hand afrijden e.d.
Nog een tip: laat eens een andere instructeur naar je rijden kijken.
Als je nou eens niet een duur ander bit koopt maar gewoon een les boekt bij een andere instructeur, eentje die je iets meer kan vertellen over nageven en aan het been rijden.
Met stilhouden van je handen heeft dat weinig te maken.
.Ik hbe er ook eentje op stal waar ik bijna 2 jaar mee bezig ben geweest,maar voor het eerst ben ik een paard tege gekomen die het bit niet wilde accepteren.Ik rijdt hem nu met een hackamore(ja is ook scherp,maar als je hem juist gebruikt niets aan het handje)En dat dier is nu perfect te rijden,is de br4aafste van stal,soms zit er gewoon wel eens eentje tussen die het gewoon niet wil aannemenonley schreef:Qimm schreef:om het hoge woord er maar uit te gooien; 'tandarts?'
indd daar dacht ik ook![]()
maar ja koppige eigenaars he duw maar van alles in de mond wat achteraf toch niet helpt
Margytje schreef:Oké sorry,maar ik doe dat altijd die Y, k'zal er op letten
! Bitloos rijden is geen oplossing... Daar ga ik niet mee beginnen, ze zouden mij nogal zien komen bij ons op de manege. Ik vind het vooral raar dat hij het al uit z'n mond wil voor ik erop zit ofzo ! Ik ga misschien eens horen of je bij mijn ruitersportzaak zo'n myler bit kan testen...
, geen andere (en zo goedkope) maneges in de buurt...