Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Faustie schreef:Dat probleem heb ik ook, erg vervelend. Lijkt net of ze teveel omhoog springen ipv voorwaarts.
Concentreer je enkel op de achterkant, laat die voorkant voor wat die is. Probeer haar wel gewoon recht in de hals te krijgen. Flink laten doorgalopperen, en dan wat terug nemen. Bij mij werkt het. Succes!

, ik hoef praktisch alleen te denken nu draf en ze gaat, terug in tempo is moeilijker, maar ze reageert al beter op m'n zit.
. Ging ze nog meer kleine pasjes maken, van een mooi sprong was al helemaaaaaaal geen sprake meer. Faustie schreef:Dat met die balkjes is zeker de moeite om de proberen.
Alleen bij mij werkte het niet echt. Ging ze nog meer kleine pasjes maken, van een mooi sprong was al helemaaaaaaal geen sprake meer.
Wat doet ze trouwens aan de longe? springt ze daar wel mooi door?
Amadeo schreef:@ sjorsie: op een volte, met een passieve zit en houding, met de teugelhulpen erbij. Als ze wegschiet voor je been lijkt het mij dat ze niet aan het been is maar wegvlucht voor het been. Ophoudingen maken dus. En zorgen dat je aanleuning houdt, laat het paard ietsje langer worden, maar niet met de neus omhoog en eruit!
aan het eind van de les kon ik 2 volle voltes galloperen zonder dat ze bokte of hupte en het waren ook wat grotere sprongen en ze zocht zowaar mijn hand een beetje op, wat toch wel echt fijner zit
sjorsie schreef:Mijn paardje galloppeerd erg verzamelt en snel met een redelijk bolle rug, ik heb haar pas 2 weken en probeer nu steeds eerst een rustig tempo te draven voor aanspringen en de eerste twee passen zijn dan wat ruimer en maakt ze zich iets langer maar daarna bolt ze haar rug weer en begint heel hard met kleine passen te galloperen, ze heeft dus een beetje een overactief achterbeen, hoe krijg ik haar naar een arbeidstempo met ruime sprongen?
Ik heb wekelijks priveles en doe haar 2 keer per week met Pessoa.