zadel verplaatst zich tijdens het rijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liberte

zadel verplaatst zich tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 09:50

Ik heb een verzorgpony, maar als ik ga galloperen, doet mijn verzorgpony zijn hoofd omlaag, waardoor de zadel verschuift, de achterkant van de zadel gaat omhoog en dan de voorkant helemaal omlaag, de zadel past goed bij hem, alleen als hij z'n hoofd naar beneden doet gebeurd dat.

weet iemand hoe dit komt

marlou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 09:53

Ik zou dan toch maar een keertje een zadelmaker er naar laten kijken want een zadel hoort niet te schuiven

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-06 09:56

ja, als ik de iegenaar was, had ik dat allang al gedaan, maar de eigenaar weet dat dat gebeurd, maar ze doet er niets aan.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:39

Kijk dat is nou een goeie eigenaar
(ff in profiel gekeken en... ik zie het al...)

Hij heeft een hele smalle schoft en schouders he? Ik heb het een keer gezien toen zij net van haar pony afkwam.. Dit zadel past overduidelijk niet goed en ze moet er gewoon mee naar de zadel maker!! Gewoon door blijven "zeuren" Je kan het ook eens aan Marga van Samsam vragen. Zij weet wel wat goed ligt en desnoods vraag je het als de eigenaresse er ook bij is, gewoon een beetje manipuleren ( de goede richting op he )

Bienotje

Re: zadel verplaatst zich tijdens het rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 13:46

yousra schreef:
Ik heb een verzorgpony, maar als ik ga galloperen, doet mijn verzorgpony zijn hoofd omlaag, waardoor de zadel verschuift, de achterkant van de zadel gaat omhoog en dan de voorkant helemaal omlaag, de zadel past goed bij hem, alleen als hij z'n hoofd naar beneden doet gebeurd dat.

weet iemand hoe dit komt

Dat is dus niet waar, het zadel lijkt goed te passen maar feitelijk gezien is dit dus waarschijnlijk niet zo. Vervelend dat je dit niet bij de eigenaar duidelijk kunt maken, maar enige goede oplossing is een ander zadel. Dit zadel zal waarschijnlijk ook niet erg prettig liggen op de rug van je pony.

P.s. als je pony zijn hoofd omlaag doet in galop hoort trouwens ook niet. Zorg dat je je pony dus ook in galop goed voorwaarts naar je hand toe drijft.. Maar dit neemt niet weg dat je zadel waarschijnlijk niet goed ligt..

Amadeo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:40

Je zegt in je eerst stukje dat het zadel goed past? Niet dus. Een makkelijke oplossing is een staartriem, of een voorsingel, een dure oplossing is het zadel aanpassen of een nieuw zadel kopen.

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 15:43

een zadel mag niet schuiven
ook niet klepperen
ook niet naar voren kieppen
of naar achter kieppen
conclusie zadel past niet

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:11

onley schreef:
een zadel mag niet schuiven
ook niet klepperen
ook niet naar voren kieppen
of naar achter kieppen
conclusie zadel past niet

En soms kun je op je kop gaan staan en krijg je gewoonweg geen goedpassend zadel.... een staartriem is niet altijd een lapmiddel om een slechtpassend schuivend zadel op z'n plaats te houden....

klapperen en kiepen vind ik een ander verhaal maar naar voren schuiven of naar achteren kan ook met een goedpassend zadel op bepaalde momenten.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 16:36

Het zadel past niet.Probeer toch nog maar eens bij de eigenaar aan te geven dat het zadel niet goed past en te vragen naar een oplossing.Het is altijd moeilijk als het niet om je eigen paard gaat maar de gezondheid van het paard staat wel voorop dus wees voorzichtig.

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-06 18:49

ze hebben nu een staartriem bij hem gedaan, ik heb er nog niet mee gereden ofzo, want hij ging helemaal steigeren en bokken, maar mischien ga ik het een keer proberen en dat ik dan eindelijk op hem kan rijden, want nu stap ik alleen maar, want ik heb er niet echt een goed gevoel bij.

maar volgens hun past het zadel nu heel goed, dus hopelijk is het opgelost en anders hoop ik maar dat ze ooit eens een nieuwe zadel gaan kopen.

letziforevr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 15:38

jammer dat eigenaren tegen beter weten in zeggen dat het wel past....

Vue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 16:21

Inderdaad.
En, al vorderingen met de staartriem ?
Denk (weet well zeker) dat het zadel niet goed past dan.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:21

Door de staartriem blijft het zadel misschien wel op zijn plaats liggen maar het past nog steeds niet hoor.Jammer dat ze je dat proberen wijs te maken en niet verder willen inversteren in hun paard.

UniFlap

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-06 19:34

Weet je toevallig hoe oud Koen is? Hij ziet er zo jong uit..